minibeanie Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Hei, visst jeg sitter på internett, spiller css, er på msn, eller andre program, bruker pcn min å fryse samt skru seg av, eller få bluescreen. Pcn ligger stabilt på 28-40 grader, samme med cpu, og skjermkortet mitt ligger på 40-45. Jeg har noen tinger som står i loggen av disse rare shutdownsa og lignende: og Disse kommer etter gjevne mellomrom over hele loggen under kategori i system. Dette fikk jeg taki ved hjelp av kjør > eventvwr ATITRAY er selfølgelig noe til skjermkortet, og jeg har disabla atitray fra startupen uten noen hjelp. Utenom det får jeg av og til bluescreen istedefor at pcn bare fryser, eller blir svart, der det står : PFN_CORRUPT_LIST eller lignende, jeg husker ikke helt, da jeg dreit i å skrive ned. Enda noe rart er at jeg har 2 ram brikker på 1 gb, men bare ene vises. Av og til står det 2gb, men da må jeg har skiftet litt fram og tilbake fra ram slotsa. Noe annet rart er at pcn crasher nesten aldri ingame i openGL spill, men oftere når jeg surfer på internett eller er på msn. BTW: Av og til står det i en annen bluescreen at jeg burde prøve å skifte videokort. Det har jeg prøvd, men da kom cræsha den bare mer. JEG SETTER STOR PRIS PÅ HJELP! på forhånd TAKK<3 Endret 30. juli 2008 av minibeanie Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Fin lærling er å søke selv, jeg fant en bråte med tråder om akkurat dette temaet. Bare bruk Google og søk på event id 1003 1000008e Lenke til kommentar
minibeanie Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Fin lærling er å søke selv, jeg fant en bråte med tråder om akkurat dette temaet. Bare bruk Google og søk på event id 1003 1000008e Greit nokk, har fått ei exe fil fra microsoft download center jeg skulle kjøre som sku fjerne dette, men det fikk jeg ikke for den var for SP1. Det var ett xp software problem, som skulle være pga en minidump fil elns. Men hva med CRASHINGA pga atitray? BTW: Av og til står det i bluescreenen at jeg burde prøve å skifte videokort. Det har jeg prøvd, men da kom den bare oftere. Endret 30. juli 2008 av minibeanie Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Gjør som søkeordet jeg tipset, og fyll inn med info fra feilmeldingene du får. Event ID er nøkkelen her, og du finner en hel haug med info. Har du fortsatt ikke funnet noen løsning, kan jeg ta en titt når jeg kommer hjem fra jobb. Lenke til kommentar
minibeanie Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Gjør som søkeordet jeg tipset, og fyll inn med info fra feilmeldingene du får. Event ID er nøkkelen her, og du finner en hel haug med info. Har du fortsatt ikke funnet noen løsning, kan jeg ta en titt når jeg kommer hjem fra jobb. Tror jeg har fått fiksa DEN feilmeldingen, fikk en hotfix fra microsoft, som tydeligvis skal fikse den. Vet du noe om ATITRAY crashen? har reinnstallert ati-driveren mange ganger uten hell. TAKK ;*) Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Har du prøvd noen andre ATI-drivere? De skal ha både nye og eldre drivere hos ATI. Prøv det. Lenke til kommentar
minibeanie Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Har du prøvd noen andre ATI-drivere? De skal ha både nye og eldre drivere hos ATI. Prøv det. Jeg fant en nyere versjon av ATI-drivern, så jeg oppdaterte fra 8.6 til 8.7. Det så ut til å være bedre, jeg gjore mange tinger samtidig og ingenting frøys før jeg minimerte css og åpnet itunes, da fikk jeg bluescreen der det stod noe om ati3duag.dll. Vet du noe om den? Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Hm, minnefeil ? Google.com has answer here. Test minnet din med Memtest som nevnt i link. Hvis du får feil under testen så er/kan noe av minnet i PC-en din være defekt. Memtest er et FreeWare levert av HCI Design å er virus og spyware fritt programvare for testing av minnebrikker i maskinen. Endret 30. juli 2008 av Johsse Lenke til kommentar
martinfd Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hm, minnefeil ? Google.com has answer here. Test minnet din med Memtest som nevnt i link. Hvis du får feil under testen så er/kan noe av minnet i PC-en din være defekt. Memtest er et FreeWare levert av HCI Design å er virus og spyware fritt programvare for testing av minnebrikker i maskinen. Jeg hadde tilsvarende feil på min PC i sin tid. Gjennomførte en stresstest av minnet som avdekket flere avvik. Sendte resultatet av testen og minnebrikkene i retur til nettbutikken og fikk nye i posten omgående. Hvis du har overklokket prosessor / minne vil jeg ha satt disse tilbake til sine originale innstillinger, for å utelukke evn. feil ved overklokking. Lenke til kommentar
minibeanie Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Hm, minnefeil ? Google.com has answer here. Test minnet din med Memtest som nevnt i link. Hvis du får feil under testen så er/kan noe av minnet i PC-en din være defekt. Memtest er et FreeWare levert av HCI Design å er virus og spyware fritt programvare for testing av minnebrikker i maskinen. Jeg hadde tilsvarende feil på min PC i sin tid. Gjennomførte en stresstest av minnet som avdekket flere avvik. Sendte resultatet av testen og minnebrikkene i retur til nettbutikken og fikk nye i posten omgående. Hvis du har overklokket prosessor / minne vil jeg ha satt disse tilbake til sine originale innstillinger, for å utelukke evn. feil ved overklokking. hmm, hvilket program brukte du? Har fått enda en feilmelding i eventvwr som ser sånn ut: Og pcn min fryser mer enn aldri før. Jeg har snakket med en jeg kjenner, som sier d kan godt være overheating på skjermkorte. Derfor har jeg kjøpt pci vifte som jeg kan ha under skjermkortet, kjølepasta til heatspreaderen, og strips for å få heatspreaderen skikkelig inntil gpu. i tilleg får jeg IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL BTW: jeg har IKKE vært borti overklokking. Endret 31. juli 2008 av minibeanie Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Memtest gjør det, der du også kan ta utskrift av resultater. På denne måten kan du få det erstattet på garantien Endret 31. juli 2008 av Johsse Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Den frysinga minner meg om den gangen Skjermkortet mitt takket for seg. Løsningen var å skaffe nytt... Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Dette minner meg om endten overoppheting eller minne feil egentlig. Overoppheting kan ha med skjermkortet og gjøre eller cpu i ditt tilfelle vil jeg tro, Noen av kjølepastaene som blir solgt/levert med cpu eller kjøler er for dårlig og ligger og bobler i høye tempraturer som er dårlig for cpu'ens ytelse. Merket dette på en medfølgende kjølepasta, da jeg demonterte CPU kjøler fra hovedkort at CPU fulgte med selv om socket låsen var nede. Må bruke noe spisst for å få løsnet den. Da var alt boblete og kjølepastaen var så dårlig at jeg hadde sikkert kjørt med bedre ytelse uten Men, Minnefeil er veldig vanlig for dagens ram brikker. Bare sørg for at du tester minnet ditt med memtest så vi kan se om vi kan utelukke det eller ikke Endret 31. juli 2008 av Johsse Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Du får bruke denne når du skal teste minne. http://www.memtest.org/ Alle 9 tester et par ganger kun 0 feil er ok Du får lese guiden øverst. Tatt opp dette mange ganger bluescreen skal feilsøkes i windbg. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919442 Lenke til kommentar
minibeanie Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 takk for alle svar, jeg har bestilt kjølepasta, strips til heatspreaderen, og pci vifter, for bedre kjøling på skjermkort. Jeg er nokk sikker på at det er noe med rammen, for en kompis av meg kom og byttet litt på ramportene og pressa de skikkelig i o.l og probleme har vært borte en god stund. Men pcn er ikke helt stabil enda, den fryser foreksempel visst jeg tar 50 bilder på delte mapper på msn samtidig. Men dette overlever jeg med til jeg får ny ram og nytt skjermkort om noen måneder jeg gidder ikke drive å sende inn for å få nye, da disse ligger på 300 mhz, som egentlig skal ligge på 666, som jeg uansett skal bytte ut. Takk igjen ! <3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå