aDirdal Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Hei, har møtt på et problem i et produksjonsplanleggingsoppsett i MS Project 2003: Jeg har noen "tasks" som skal utføres enten av ressurs A eller ressurs B, men slik jeg forsøkte å gjøre det førte til at både A og B endte opp med å gjøre oppgaven. Task'en tar 5 timer, og nå går det med andre ord 10 timer med til denne oppgaven i følge mitt oppsett, ettersom jeg har angitt begge som 100% ressurser. Hvordan kan jeg sette dette opp slik at task'en "velger" den ressursen som i den aktuelle situasjonen er først ledig? For å forklare mer praktisk, så kan det ses på som et produkt som går gjennom en produksjonslinje, og den gjeldende modifiseringen er det 2 maskiner som kan gjennomføre. Produktet plasseres selvsagt i maskinen som er først ledig, og blir ikke laget av begge maskinene samtidig, for da må man vente til begge er ledige. Hvordan implementere dette i MS Project? Vet ikke hvor mye peiling folk har på slikt her, men satser på at det er litt ekspertise der ute... takker for svar! Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/987692-ms-project-spm-ang%C3%A5ende-ressursfordeling-p%C3%A5-oppgaver/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå