aDirdal Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Hei, har møtt på et problem i et produksjonsplanleggingsoppsett i MS Project 2003: Jeg har noen "tasks" som skal utføres enten av ressurs A eller ressurs B, men slik jeg forsøkte å gjøre det førte til at både A og B endte opp med å gjøre oppgaven. Task'en tar 5 timer, og nå går det med andre ord 10 timer med til denne oppgaven i følge mitt oppsett, ettersom jeg har angitt begge som 100% ressurser. Hvordan kan jeg sette dette opp slik at task'en "velger" den ressursen som i den aktuelle situasjonen er først ledig? For å forklare mer praktisk, så kan det ses på som et produkt som går gjennom en produksjonslinje, og den gjeldende modifiseringen er det 2 maskiner som kan gjennomføre. Produktet plasseres selvsagt i maskinen som er først ledig, og blir ikke laget av begge maskinene samtidig, for da må man vente til begge er ledige. Hvordan implementere dette i MS Project? Vet ikke hvor mye peiling folk har på slikt her, men satser på at det er litt ekspertise der ute... takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå