Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Studielån og stipend

Gjest medlem-125302

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-125302

Hei, for noen dager siden søkte jeg lån og stipend fra lånekassen. I dag fikk jeg svar og får et lån på kr 42 500 og stipend på kr 250 i halvåret. Jeg bor i Skien nå og skal studere ved NTNU i Trondheim (som ligger et stykke unna). Er jeg den eneste som syns at dette var en litt skeiv fordeling? Jeg vet at en del av lånet blir gjort om til stipend når jeg består eksamen, men alikevel. 250 kroner i halvåret er ingenting. Burde jeg klage? Faren min har ikke fast jobb og jeg har 2 søstre som også går på skole.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er faktisk heldig om du får 250 kr i stipend. Ingen av mine venner (meg inkludert) får utbetalt stipend. Det er først når jeg har bestått eksamen at lånet blir omgjort til stipend. 19944 kr for å være nøyaktig.

Lenke til kommentar
Hei, for noen dager siden søkte jeg lån og stipend fra lånekassen. I dag fikk jeg svar og får et lån på kr 42 500 og stipend på kr 250 i halvåret. Jeg bor i Skien nå og skal studere ved NTNU i Trondheim (som ligger et stykke unna). Er jeg den eneste som syns at dette var en litt skeiv fordeling? Jeg vet at en del av lånet blir gjort om til stipend når jeg består eksamen, men alikevel. 250 kroner i halvåret er ingenting. Burde jeg klage? Faren min har ikke fast jobb og jeg har 2 søstre som også går på skole.

250 kr i stipend??? Det må da være for reise?? Jeg hadde ringt og hørt med lånekassen hvis jeg var deg. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-125302

Okey, takker for svar. Det er første gang jeg gjør dette så derfor syns jeg det var litt rart :p Har bare søkt om stipend før på videregående.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...