Gå til innhold

Kamera & teleskop!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

har eit canon a 70 det er 52mm "ting" du må ha på det etter hva eg har skjønt noen som kan pekke på hvilken teleskop eg kan kjøpe? må eg ha noen som converter 52mm til 37 mm som dei fleste tinga er til? har lyst til 8x zoom hverfall (ha 3x optisk fra før)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har kjøpt en Nikon Spotting II RA. Den kom med en okular på 20x, jeg er meget fornøyd med den (som begynners teleskop) og jeg skal kjøpe en 15x-45x zoom okular i sommer. Har også bestilt en adapter (fra Nikon) som gjør det mulig å koble min Canon G3 med teleskopet. Jeg har også tenkt å bruke det med min Sony TRV900E DV kamera ... det blir spennende .. syns jeg :-)

Adaptern håper jeg å få før solformøkelsen ... vet dere hva slags filter man bruker for å se på solen?

Takk!

Lenke til kommentar

Hei,

Har ikke tatt noen bilder siden jeg ikke har fått den adapteren ...

Nikon Spotting II RA koster ca 3000kr, men jeg fikk kjøpt en utstillingsmodell for 2000kr med 20x okular. Adapteren (digiscoping adapter) koster 700kr ... jeg får ikke den før om 2 uker :-(. En 15-45x zoom okular fra Nikon koster dessverre mer enn selve teleskopet her i Norge!

Teleskopet er meget lyssterk og veldig fin farger .. i hvertfall når jeg ser med øyene :-). Har gått rundt og "testet" litt forskjellige teleskop i prisklassen 3000-5000kr og fant ut at den passer helt perfekt for meg som nybegynner :-). Det finns mange ikke-merker varer med masse "zoom" ... men kvaliteten var skuffende!

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...