Gå til innhold

Skoleinntak hvert halvår?

Sindra

Anbefalte innlegg

Heisann

Har et/to spørsmål jeg veldig gjerne ville hatt svar på; Har de forskjellige høyskolene og universitetene inntak også til jul/januar? Har hørt rykter om dette, vet dog ikke om det stemmer... Og, noen som har utdannet seg innen markedsføring? Hvordan er det og skaffe seg jobb etterpå, lønnsnivå og arbeidsoppgaver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fag som medisin, psykologi prof, odontologi, juss etc. har også inntak i januar ved universitetene. Som oftest gjelder dette inntaket de studenter som av en eller annen grunn ikke kom inn på studiet ved høstinntaket.

Lenke til kommentar
Fag som medisin, psykologi prof, odontologi, juss etc. har også inntak i januar ved universitetene. Som oftest gjelder dette inntaket de studenter som av en eller annen grunn ikke kom inn på studiet ved høstinntaket.

Okey, så det gjelder ikke "vanlige" studier, som f.eks markedsføring? Finnes det noen "fag" man kan ta uten videre, som kurs eller lignende, tenker da f.eks Ex.Phil/ Ex.Fac, der man får studiepoeng/ekstrapoeng til vitnemål?

Lenke til kommentar

Det kommer an på om du allerede er tatt opp som student eller ikke. Nå baserer jeg svaret mitt først og fremst på bestemmelsene ved UiO, men jeg tror dette også gjelder ved andre skoler. Søknad om opptak til årsenheter skal gjøres gjennom samordna opptak innen 15. april hvert år. Er man allerede student og har status som enkeltemnestudent kan man søke om enkeltemner via studentweb.

Det samme tror jeg vil gjelde for Ex.Phil og Ex.Fac ved universitetene. Men det er mulig å ta disse emnene i utlandet i samarbeid med norske skoler. Har flere venninner som f.eks. tok disse fagene i Bali og Mexico.

Lenke til kommentar
Det kommer an på om du allerede er tatt opp som student eller ikke. Nå baserer jeg svaret mitt først og fremst på bestemmelsene ved UiO, men jeg tror dette også gjelder ved andre skoler. Søknad om opptak til årsenheter skal gjøres gjennom samordna opptak innen 15. april hvert år. Er man allerede student og har status som enkeltemnestudent kan man søke om enkeltemner via studentweb.

Det samme tror jeg vil gjelde for Ex.Phil og Ex.Fac ved universitetene. Men det er mulig å ta disse emnene i utlandet i samarbeid med norske skoler. Har flere venninner som f.eks. tok disse fagene i Bali og Mexico.

Nettopp det jeg også har, derfor trodde jeg dette var en form for kurs man kunne ta, uavhengig av samordna opptak, visst du forstår;). Men i verstefall er det ikke verre enn og utsette studiene et år, er tross alt akkurat ferdig på VGS...

Lenke til kommentar

Nettopp det jeg også har, derfor trodde jeg dette var en form for kurs man kunne ta, uavhengig av samordna opptak, visst du forstår;). Men i verstefall er det ikke verre enn og utsette studiene et år, er tross alt akkurat ferdig på VGS...

Hva er det du nettopp også har? Ex.Phil og Ex.Fac fra utlandet?

Lenke til kommentar

Hva er det du nettopp også har? Ex.Phil og Ex.Fac fra utlandet?

Flere venner som skal ta det i utlandet;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...