holar Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Innlegget mitt er spissformulert ja, men tross alt: Du har flyttet ut hjemmefra. Årsaken til at du har bodd på hybel, det har du ikke delt med oss. Men på meg virker det som om du forventet at din mor og stefar skulle si: Ja, det er helt i orden. Det finnes svært mange foreldre som ville være skeptiske til å la sin hjemmeboende 17 åring være alene hjemme i en uke. Det kan finnes forskjellige grunner til det. Prøv å snu på det: Hvorfor skulle de åpne hjemmet sitt for deg? Du bor jo tross alt ikke der. Å flytte ut hjemmefra signaliserer at du er voksen, du tar ansvar for deg selv. Greit nok at du fikk et problem med at du måtte ut av den ene hybelen før den andre var klar. Det kalles dårlig planlegging fra din side, og du må bære konsekvensene av det selv. Jeg håper ting løser seg for deg, du virker nemlig som en grei gutt Lenke til kommentar
Zeelot Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Innlegget mitt er spissformulert ja, men tross alt: Du har flyttet ut hjemmefra. Årsaken til at du har bodd på hybel, det har du ikke delt med oss. Men på meg virker det som om du forventet at din mor og stefar skulle si: Ja, det er helt i orden. Det finnes svært mange foreldre som ville være skeptiske til å la sin hjemmeboende 17 åring være alene hjemme i en uke. Det kan finnes forskjellige grunner til det. Prøv å snu på det: Hvorfor skulle de åpne hjemmet sitt for deg? Du bor jo tross alt ikke der. Å flytte ut hjemmefra signaliserer at du er voksen, du tar ansvar for deg selv. Greit nok at du fikk et problem med at du måtte ut av den ene hybelen før den andre var klar. Det kalles dårlig planlegging fra din side, og du må bære konsekvensene av det selv. Jeg håper ting løser seg for deg, du virker nemlig som en grei gutt Årsaken til at jeg bor på hybel er at jeg bor et godt stykke fra byen så det er vanskelig å kombinere med trening (har trening 4dager i uken), + at jeg vil føle meg mere uavhengig og erfare hvordan det er å bo alene. Tror det er ganske vanlig at en tennåring vil bo alene, og jeg er ganske ansvarlig og fornuftig av meg. Gjorde mere husarbeid når jeg bodde hjemme en nå som jeg bor for meg selv. Grunnen til at de skal åpne hjemmet sitt for meg er at jeg er sønnen dems, og jeg vil si at det er værre å løpe til noen kompisser å snylte på dem. Noe som jeg faktisk føler litt på. Jeg må drive å bytte på venner å bo hos siden de skal på ferie, ikke kan ha besøk hele tiden osv. Føles mere naturlig å bo hos i barndomshjemmet mitt som jeg har bodd i 16år en å bo hos noen kompisser. Det med dårlig plannlegging tar jeg innover meg, har sagt unskyld for det å forklart at jeg ikke er noe flink med sånt og at tiden bare har flydd forbi siden jeg har vært i jobb, drevet med venner osv. Det eneste som er litt dumt nå er at jeg ikke får lov til å komme tilbake når dem er tilbake. Forklaring fra mor: "Morten(stefaren) har ferie og siden det er ganske høy tempratur mellom dere nå så er det kanskje best at du ikke er hjemme, det er nemlig veldig viktig for han at han har fri nå som han har fri (han har fri i 3uker nå fra jobbe. DVS at jeg må snylte på venner i 2uker. gøy!!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Kjøp deg telt og sovepose, og legg deg til i hagen utenfor huset deres. Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Prøv å snu på det: Hvorfor skulle de åpne hjemmet sitt for deg? Du bor jo tross alt ikke der.Å flytte ut hjemmefra signaliserer at du er voksen, du tar ansvar for deg selv. Greit nok at du fikk et problem med at du måtte ut av den ene hybelen før den andre var klar. Det kalles dårlig planlegging fra din side, og du må bære konsekvensene av det selv. Så en normal mor og far (i dette tilfellet stefar) ville ikke hjulpet sin sønn med tak over hodet en uke? Mulig det var litt dårlig planlegging fra trådstarters side. Men nå har han havnet i denne situasjonen og da bør mor og stefar prøve å hjelpe. Det værste jeg vet er når foreldre gjør alt de kan for at du skal få dårlig samvittighet.. Jeg har bodd på hybel et år nå, og her er det ikke noe problem at jeg er hjemme alene her, mens de er på ferie ei uke. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Enig med sagberg. Jeg er straks 27, men døra hjemme står forsatt åpen om det skulle skje noe. Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Kjip situasjon. Hadde jeg bodd for meg selv og hadd plass skulle du gjerne fått kræsja her men sådan er ikke ståda, desverre. Håper det ordner seg for deg. Btw, hvilken serie snakker vi? Endret 4. august 2008 av edge Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Enig med sagberg. Jeg er straks 27, men døra hjemme står forsatt åpen om det skulle skje noe. Samme her, bare legg på et par år... Når bor begge mine foreldre sammen da, sikkert lettere da. Desverre virker denne historien relativt kjent der en steforelder har en litt svak kanskje forelder i sin hule hånd. Det bør være en selvfølge at ens egne barn kommer først. Man skal heller ikke sette barna sine en slik valgposisjon at "nå må jeg velge mellom deg eller ekteskapet". Nå kjenner vi ikke historien bak deg og stefaren din (du virker ikke direkte håpløs, så jeg setter en spiker på at stefaren din kanskje ikke oppfører seg som han burde), men hadde det blitt slutt mellom meg og min kjære, og en evt. ny dame ikke hadde taklet sønnen min, hadde jeg sendt henne rett på dør. Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 så lenge du er under 18 år har vel foreldrene dine som oppgave å passe på at du har tak over hodet. Synes det er snålt at moren din prioritere den nye mannen sinn forran deg! hvis jeg hadde vært deg og foreldrene mine hadde gitt f i om jeg hadde noen plass å bo hadde jeg gått til barnevernet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå