fototim Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Takk for ærlige og konstruktive tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
presjes Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg liker bilde godt og det er fint i den fargen du har valgt, selvm jeg tror det hadde gjort seg bedre i farger som et konsert/festivalbilde. Kanskje du kan prøve det siden flere nevner det. Bilde sier kanskje ikke så mye som teksten, men det forklarer meg at dette er to karer som har det gøy på scenen og ikke tar seg så høytidelig. At dette er et afterspill fra en klem spiller ingen rolle for meg. Denne kameratslige klappen på skuldra og stort smil er meget passende syns jeg. Da selvføgelig i denne fargen som du har publisert bilde i. Just my 2 cents. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) At klemmen som skjedde i forkant ikke er viktig fir bildet har du fullstendig rett i. Den dukka nærmest tilfeldig opp som tema som resultat av min og PM sin "debatt" om homofobi og nordfjordinger. Farger? Tja. De tilfører rett og slett ikke bildet noe. Bakgrunnen trekker alt for mye oppmerksomhet. Dette fordi menneskemassen er kraftig utbrent i store partier, grunnet det store kontrastomfanget mellom lyset på scena som er i skyggen, og deler av publikum som er i direkte sollys. Jeg kunne selvfølgelig ha brukt blits for å jevne ut kontrastforskjellen, men det er jeg redd ville ha forstyrret publikum i meste laget. Og så ønsker jeg som sagt å gi bildet et tidløst preg. Dette er ikke et typisk festivalbilde, det er et bilde om vennskap. Jeg har andre bilder fra samme vinkel, men dette er det som viser Svelene best, slik jeg opplever dem, hvert eneste år. De er forrsten også glad i å bruke pyroteknikk. Neste år vil jeg forsøke å fange det fra omtrent samme vinkel. Er jeg heldigere med eksponeringa der, så kan du få det i farger Da bør jeg nok eksponere etter publikum, ikke etter scenelyset. Svelekasting er en annen Svele-spesialitet. De gjør i det hele tatt det meste for at publikum skal kose seg. Det fanget i rett øyeblikk kan og bli interesant fra samme vinkel. Det er i det hele tatt mange muligheter for andre bilder. Du finner forresten Svelekameratane i mer typisk festivalinnpakning i Galleriet på malakoff.no Endret 31. juli 2008 av fototim Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Svele og kokekaffe er godt. Slankekost som er godt for hjertet. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Svele og kokekaffe er godt. Slankekost som er godt for hjertet.Absolutt. Jeg går faktisk for øyeblikket på en diett av nettopp dette. Har holdt på siden fredag, og har gått ned 8 kg. Det er også tydelig at hjertet har godt av det, siden jeg kjenner hjerteslagene i hele kroppen. Du glemmer forresten å nevne at pålegget er viktig. Tradisjonelt svelepålegg er smør og sukker, eller rømme og jordbærsyltetøy. Velger man annet pålegg går jeg ikke god for hvor sundt det er. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Ja takk, begge deler. Men ikke samtidig. Hva med sennepsild? Lenke til kommentar
fototim Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Ja takk, begge deler. Men ikke samtidig. Hva med sennepsild?Det har jeg aldri prøvd. Men rekesalat på lefse, det er godt. En enkel rett, inspirert av den moderne klassikeren pølse og lompe med rekesalat. Filosofien bak er mer av det som er godt (Pratesjuk i dag PM? ) Endret 31. juli 2008 av fototim Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Kjedelig på jobben. Jeg sitter og planlegger en artikkelserie om digital fotografering som kanskje skal gå månedlig i nesten et år. Og en artikkel om Antonio Stasi. Men han er ikke tilbake fra ferie før neste uke, og den serien kommer jeg neppe til å starte på før i morgen. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Kjedelig på jobben. Jeg sitter og planlegger en artikkelserie om digital fotografering som kanskje skal gå månedlig i nesten et år. Og en artikkel om Antonio Stasi. Men han er ikke tilbake fra ferie før neste uke, og den serien kommer jeg neppe til å starte på før i morgen. Hvilken publikasjon skrives disse artiklene for? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det er ikke lurt å gå ut med full identitet på nettet. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Fikk et interesant beskjæringsforslag som bevarer trøkket fra den første versjonen, kanskje øker det litt, siden det gir mer jording. Tanker om dette? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det er ikke lurt å gå ut med full identitet på nettet. Ahh, du har et poeng. At en artikkel signeres tenkte jeg selvfølgelig ikke på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå