fototim Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Nok et fra Malakoff Rockfestival. Bandet er lokalt og heter Svelekameratane. Jeg ser at det er langt fra perfekt teknisk, men føler at det kommuniserer godt allikevel, og at det har en god historie og fortelle. Jeg vet at jeg er såpass nær følelsesmessig, at jeg ikke helt greier å bedømme bildet objektivt. Så derfor spør jeg dere. Vent gjerne med å lese teksten under bildet, til du har tatt en god kikk på selve bildet. Jeg håper at bildet i seg selv forteller essensen i historien, men jeg føler allikevel det kan være på sin plass med å gi dere bakgrunnshistorien. Svelekameratane er et lokalt Eidafenomen. De spiller enkel rock med småunderfundige men enkle tekster, og de øver praktisk talt ikke. I de siste seks årene har de gjenoppstått rundt Malakoff, for gjøre en forrykende konsert, og så går de i dvale igjen. Formelen for deres suksess er nok todelt. Den svært enkle, men faktsik gode musikken spiller selvfølgelig en rolle. For det andre så er det så tydelig at de ikke tar seg selv særlig høytidelig, og folk lar seg sjarmere av det. Folk lar seg og sjarmere av at kameratgjengen dyrker vennskapet. Og det er dette siste bildet handler om, for meg. Jeg tror faktisk at nøkkelen for at bandet fungerer så godt er nettopp vennskapet. Vennskapet gjør at de ikke behøver å øve særlig for å bli samspilte, for det er de rett og slett i utgangspunktet. Og det de gjør er rett og slett og inviterer publikum til å delta i en heidundrande fest. Men nå blir eg filosofisk her. Dette handler egentlig om bildet. Så ok. Der står de, på scena, med et nesten småhysterisk publikum framfor seg, og så tar de seg tid ti å besegle vennskapet seg i mellom med en hjertelig mannfolkklem. Enough said. Endret 30. juli 2008 av fototim Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Et godt fanget øyeblikk. I slike bilder, er det tekniske underordnet; et røff stil kler det bedre. Synes også at fargetoningen passer bra. Bildet forteller deler av historien; men ikke alle detaljene, så det er fint at du forteller historien rundt. Tom Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Bildet passer godt til teksten, men alene synest jeg det ikke helt står seg nok til å fange så veldig stor interesse. Tror nok bildet hadde vært bedre uten effekten som er lagt på. Ingen homle i ondebrokja? Endret 30. juli 2008 av ragamuffin Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg er nok ganske enig med Raga her. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Godt formidlet. Er ikke sikker på hva jeg syns om det egentlig. At de ser på hverandre og klemmer er jo bra, men det blir jo også litt sånn at dette er noe de gjør for seg selv, og kanskje ikke for publikum eller oss som betraktere av bildet. Ikke misforstå nå, jeg er på ukjent grunn i å kommentere slikt, og mener slett ikke at det er ett dårlig bilde. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Bildet forteller ikke hele historien, det er i hvert fall sikkert. Derfor valgte jeg å gi den som et bakgrunnsteppe. Spørmålet er om det forteller nok til å fange interesse. For det er bildet i seg selv som er viktigst her. Uten et bilde, ingen BK tråd Jeg regna med å få ganske delte kommentarer på dette bildet, og det ser det ut til at jeg får. Dette kan bli interesant Til Raga: Det er alltid Humle i Underbrokja, der Svelene er Effekten har jeg forresten brukt for å gi bildet et tidløst preg, for det handler om vennskap som varer. Endret 30. juli 2008 av fototim Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Hvis det er en klem så er de isåfall veldig homofobe, for det er uvanlig stor avstand mellom kroppene deres til å kalle det en klem. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Dette er ikke selve klemmen. Jeg husker ikke helt om bildet fanger forspillet eller etterspillet Men klemmen var hjertlig nok. Jeg har forresten gitt bildet en litt annen tittel på engelsk, Bonding in Public Endret 30. juli 2008 av fototim Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Så de har forspill før en klem. Jeg trodde klemmer var starten på forspillet til noe enda mer intimt. Men nå har man altså forspill til forspillet også. Når skal du introdusere forspillet til forspillet til forspillet? Det er forøvrig ikke noe dårlig bilde, men det står best sammen med teksten. Og etterbehandlingen så jeg ikke helt poenget med. Vanlig sorthvitt hadde passet bedre tror jeg. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Så de har forspill før en klem. Jeg trodde klemmer var starten på forspillet til noe enda mer intimt. Men nå har man altså forspill til forspillet også. Når skal du introdusere forspillet til forspillet til forspillet? Nå skuffer du meg PM, jeg trodde du var en moden mann som viste at klemmer kan ha vidt forskjellige betydninger, avhengig av relasjonen mellom klemmerne. Ok. Da får vi kjøre litt voksenopplæring her. Sånn at du forstår sosialt samspill bedre. Eller, når jeg får tenkt meg om så tror jeg ikke det er så lurt å gjøre det her. Det blir off topic. Jeg tror nok det er best om du oppsøker forumet for seks og samliv (eller hva det nå heter). Men kortversjonen er at en klem ikke altid har betydningen: Skal vi pule? En klem kan nemlig og være en bekreftelse eller en innledning til et vennskap. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Du må huske på at jeg lever ganske kontinentalt, så jeg kysser alle venner på hver side når jeg møter dem. Og klemmer. Men disse to guttene bedriver det du kaller forspill til klemming, som åpenbart foregår på en armlengdes avstand. Så hvis Sveleboys klemmer på en armlengdes avstand så må de nesten være homofobe (menn skal ikke røre hverandres kropper innstilling). Og det er jo litt rart at man skal varme opp til en klem. Er det forspillet en form for akklimatisering før man tar godt rundt en mann? At folk fra sveleland trenger å manne seg opp til en real manneklem? Dere er rare der oppe på Nord-Vestlandet. Ikke mye kyssing på hvert kinn hos dere, tipper jeg Lenke til kommentar
fototim Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Du har rett. Kyss på kinnet er ikke vanlig kotyme på Nordvestlandet. Prøver du deg med dine kontinetale vaner her, så tipper jeg du får en helt annen reaksjon enn en god klem Om du velger å tolke en slik form for avvising som homofobi, er opp til deg. Men om noen slår deg i ansiktet etter en slik form hilsegest, kan du trygt tolke det som et stoppsignal. Ellers så har jeg billedbevis når det gjelder klemmen. Selve klemmen, altså øyeblikket med større fysisk nærhet, har jeg også fanga på brikka. EXIF der er 18:10:40, mens fila jeg viser er tatt 18:10:42. Jeg har altså konstatert at øyeblikket jeg valgte å vise, var en form for etterspill. Den klassike homofobe manneklemmen, karateriseres ved god kontakt ved de øvre kroppsdeler, mens klemmerne trekker rumpa godt ut, for å sikre at det ikke oppstår kontakt i de genitale områder. På bildet av selve klemmen er gitaren i mellom klemmernes genitalia, så tør jeg ikke å trekke noen konklusjoner på grunnlag av billedbeviset. Men jeg kan i hvert fall konstatere at alle involverte parter gjennomførte resten av konserten med stil Til slutt må jeg si at ditt oppheng på homofobi, sier mer om deg, enn om bildet og om situasjonen Endret 30. juli 2008 av fototim Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 I barbariske kulturer som den du beskriver her tjener gitarer som substitutt for homoerotisk samvær. Og det er kun de som er usikre på sin egen seksualitet som reagerer voldsomt på kontinental oppførsel. Jeg kan altså konkludere at jeg ikke trenger embedseksamen i psykologi når jeg i dag hevder at menn på Nord-Vestlandet er skaphomser siden de er så hysterisk redde for fysisk kontakt mellom heterofile menn. Eller kanskje jeg skal bruke begrepet min iranske venn bruker; skamhomofile. Der fikk vi endelig laget en psykologisk profil som forklarer den rare oppførselen til folk fra den kanten av landet. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 PMbanal Mor Nille kan ikke fly. En sten kan heller ikke fly. Ergo er Mor Nille en sten. (Jeg går ikke god for at sitatet er ordrett, men du gjenkjenner sikkert salige Holberg) Det er en slik form for logikk du forsøker å anvende. Du avslører store fordommer nå. Aner jeg et snev av nordvestlandsfobi? Jeg vil forøvrig anbefale deg å studere grunnleggende vitenskapsteori, før du forsøker deg på psykologisk profilering. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Jeg er en tilhenger av generaliserende filosofi som jeg anvender til å subjektivt tilpasse og filtrerere kognitiv psykologi. Holberg, ja. Alle sier Jeppe drikker, men ingen spør hvorfor Jeppe drikker. Det var kloke ord til å ha kommet fra en halvbergenser i 1722. Det du ikke vet er at Holbergs samtidige komediedramatiker Molière, som er ganske lik Holberg, skrev en gang en rolle til meg; Misantropen.å Endret 30. juli 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
fototim Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Og jeg som trodde du var nihilist, det var du forrige gang vi hadde en liten verbal fekting. Eller var det gangen før der igjen? Tja. Egentlig ikke så viktig. Men takk for den litterære bakgrunnsinformasjonen. Det er sånt som er kjekt og vite. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Nå er jo en nihilist også en misantrop. Hvis ikke hadde han neppe vært nihilist. Som Osama også er en gimrende misantrop. Han er også en nihilist, men i forkledning. Verdens beste nihilist. De gamle russiske må sprelle skikkelig i graven av misunnelse og fryd. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Nå har du greid og utmatte meg her. Rett og slett tom for ord. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Nå har du greid og utmatte meg her. Rett og slett tom for ord. Mission Accomplished Lenke til kommentar
dePt Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Mission abort!!! BACK TO TOPIC! Likte bilde godt jeg. Nå er jeg fra Nord-vestlandet, og ikke mer enn en time fra Eid, men ikke noe stor Svelefan. Jeg henger meg på de andre, og sier at bilde gjør seg best sammen med teksten. Fikk festivalstemning av bildet i seg selv da, men det gav meg ikke noe spessielt før jeg leste teksten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå