Gå til innhold

Har lyst å kjøpe mini-bærbar.. men hvorfor?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lest mange artikler om disse mini-bærbare. Eee, Acer Aspire One osv.

Jeg har lyst på en slik maskin, men hvorfor har jeg egentlig det??

-Jeg har stasjonær som jeg bruker til det meste.

-Jeg har laptop som jeg bruker som stuepc (htpc) og tar med på reiser for å se film.

-Jeg har Nintendo DS som jeg tar frem i ny og ne. Et must på reiser.

Hvorfor i all verden har jeg så lyst på en mini-bærbar? Hva er det i vårt samfunn som gjør at jeg har så innmari lyst på en? Hvorfor føler jeg behovet når det egentlig ikke er reelt?

Dette er SYKT.

Endret av BagBiter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi det er en ny dingsebums som du har lyst til å prøve... selv kjenner jeg meg igjen, men så har ikke jeg en bærbar fra før så det kan vel ligge noe der. Det er jo uansett typisk at vi vil ha noe vi egentlig ikke trenger. Hvor mange tror du ikke kjøper seg ny telefon hvert år (kanskje oftere) bare fordi de må ha det nyeste, selv om telefonen de har kanskje hadde holdt ett-to år til?

Ett ord: Forbrukersamfunn

Lenke til kommentar

Jeg er også en av de som har lyst på en slik en, men egentlig ikke trenger det. Tror kanskje den hadde vært fin å bruke som student PC, hvis man har blitt vant med de små knappene da. Har prøvd denne maskinen av en kompis, og de knappene er ganske så små. :p

Lenke til kommentar
Fordi det er en ny dingsebums som du har lyst til å prøve... selv kjenner jeg meg igjen, men så har ikke jeg en bærbar fra før så det kan vel ligge noe der. Det er jo uansett typisk at vi vil ha noe vi egentlig ikke trenger. Hvor mange tror du ikke kjøper seg ny telefon hvert år (kanskje oftere) bare fordi de må ha det nyeste, selv om telefonen de har kanskje hadde holdt ett-to år til?

Ett ord: Forbrukersamfunn

Ja, den er grei. Forbrukersamfunn. Men jeg har sett på meg selv som "normalt" fornuftig når det gjelder slike ting. Kjøpte stasjonær for å ha en god maskin å spille med, kjøpte laptop for å ha med på reiser, kjøpte DS for å ikke kjede meg hvis jeg ikke har laptopen eller noe lesestoff med. Så jeg har liksom en grunn og et slags behov blir dekket når jeg har kjøpt disse tingene. En mini-bærbar klarer jeg derimot ikke å finne en god grunn for hvorfor jeg "trenger" en i det hele tatt..! Et kremeksempel på hva et luksusproblem er, men det får vi tåle. :whistle:

Endret av BagBiter
Lenke til kommentar

Dette handler om påvirkning. Det som andre har eller ønsker seg, føler også du at du trenger.

Det er egentlig det samme med de såkalte fattige her i landet. De er ikke fattige, det er bare at de ikke har like mye som resten. Her til lands definere vi ikke fattige utifra hvorvidt de kan forsørge seg selv. Nei, vi definerer de som fattige ettersom hvilken evne de har til å ha de sammme matrielle godene som oss andre.

Når du så bevist har satt deg ned og sett på ditt eget objektive behov, og kommet frem til at du ikke trenger denne duppedittene, så er det ingen grunn til å kjøpe den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...