Gå til innhold

Selvmordsbomber på Lørenskog?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tamiltigrenes lange tradisjon i selvmordsbombing er ikke religiøst motivert.

Jo, i stor grad er den nok det. Uten religion blir det vanskelig.

Jeg ba deg spesifikt om å påvise hvorfor du mener at Tamiltigrenes selvmordsbombinger har bakgrunn i religion.

Din kredibilitet står i svært lav kurs hos meg. Så hvis du vil diskutere, så får du ta ansvar og dokumentere.

Jeg ser ikke relevansen til at du begynner å trekke inn terror, siden du begynte dette med å kverulere om selvmordsbombing, ikke terror.

Fordi selvmordsbombing som regel er terror. Og når vi snakker om "selvmordsbombing" så bør det si seg selv at det er snakk om noe annet enn jagerfly mot allierte skip under WWII. Japanere driver ikke med slikt lenger, så de kan heller ikke være overrepresentert blant folk som sprenger seg selv i luften i folkemengder.

Morsomt å se hvordan du forsøker å sette vilkår for argumentasjon ut fra hva du selv kan dra fordel av. Særlig siden du åpenbart kverulerer kun for å skremme folk til å være redde for muslimer. Du bør sette deg inn i hva denne tråden gjelder, istedenfor å prøve å verve lettskremte folk til korstoget ditt.

Lenke til kommentar
Kildehenvisning på hva? Hvis du har noen gode eksempler på ateister som har utført selvmordsangrep, så er det vel du som må komme med det.

Men nå er dette en sidediskusjon. Hovedpoenget var altså at hvis noen sprenger seg i luften så er det sannsynligvis en muslim.

:ermm:

Grovt forsøk på herskerteknikk dette her. Du klarer ikke finne kilder på dine påstander, derfor ber du motstander finne kilder på noe helt annet. I tilegg kaller du det en sidediskusjon, når det du selv driver med en sidediskusjon. Tråden handler ikke om muslimske selvmordsbombere.

Blant selvmordsbombere hos Tamil Tigrene er religion,alkohol og tobakk forbudt. Kilde

Lenke til kommentar
Jeg ba deg spesifikt om å påvise hvorfor du mener at Tamiltigrenes selvmordsbombinger har bakgrunn i religion.

Tamiltigrene er R E L I G I Ø S E.

Særlig siden du åpenbart kverulerer kun for å skremme folk til å være redde for muslimer.

Hvis du blir skremt av at folk påpeker fakta er det ditt eget problem. Ikke skyld på andre for din egen forakt for fakta og virkelighet.

Lenke til kommentar
Hvis du blir skremt av at folk påpeker fakta er det ditt eget problem. Ikke skyld på andre for din egen forakt for fakta og virkelighet.

Svært ironisk at du sier det. Jeg har dokumentert mine påstander, i motsetning til deg.

Takk for interressant og ikke minst dokumentert tilleggsopplysning Cyclo.

Lenke til kommentar
Jeg har dokumentert mine påstander, i motsetning til deg.

Det har du nok ikke. Jeg har nemlig tilbakevist irrelevant tull som kamikazepilotene du nevnte, som ikke er relevant for poenget mitt. Du må lese det jeg faktisk skriver, og ikke dikte opp en haug med svada.

Lenke til kommentar
Jeg har dokumentert mine påstander, i motsetning til deg.

Det har du nok ikke. Jeg har nemlig tilbakevist irrelevant tull som kamikazepilotene du nevnte, som ikke er relevant for poenget mitt. Du må lese det jeg faktisk skriver, og ikke dikte opp en haug med svada.

Du har blitt bedt om dokumentasjon på dine påstander sånn ca mange ganger. Hva med å bare vise det?

Lenke til kommentar

Det er ikke flaut å ikke alltid være helt korrekt med alle påstandene dine Pricks. Men det ER flaut å drive på sånn du gjør nå. Cyclo ga klar dokumentasjon på at du tok feil, allikevel mener du hardnakket at du har rett, uten å ha noe å støtte deg til. Det at denne tråden diskuterer en potensiell selvmordsbomber som IKKE var muslim burde si nok.

Endret av Mynotir
Lenke til kommentar
Kildehenvisning på hva? Hvis du har noen gode eksempler på ateister som har utført selvmordsangrep, så er det vel du som må komme med det.

Men nå er dette en sidediskusjon. Hovedpoenget var altså at hvis noen sprenger seg i luften så er det sannsynligvis en muslim.

The concept of self-sacrifice has long been a part of war. However, many instances of suicide bombing today has intended civilian targets, not military targets alone. "Suicide bombing as a tool of stateless terrorists was dreamed up a hundred years ago by the European anarchists immortalized in Joseph Conrad’s 'Secret Agent.

Vel, selvmordsbombing ble ihvertfall "oppfunnet" av europeiske anarkister (som også var ateister).

Kilde: Wiki

Ellers så er du veldig flink til å komme med generelle og udokumenterte påstander. Samtidig som du er veldig nøye på plukke fra hverandre utsagnene til meningsmotstandere, istedet for å møte deres argumenter med kilder eller motargumenter.

Lenke til kommentar
Gjesp.

Dere kan skrive til dere blir blå i trynet. Det endrer ikke det faktum at muslimer står for flest selvmordsangrep, og at selvmordsangrep forbindes med muslimer.

Så du klarer ikke dokumentere påstanden din om at Tamiltigrene er en religiøst motivert gruppe?

Lenke til kommentar
Gjesp.

Dere kan skrive til dere blir blå i trynet. Det endrer ikke det faktum at muslimer står for flest selvmordsangrep, og at selvmordsangrep forbindes med muslimer.

Hvis du kan gjenta en ting flere ganger uten å dokumentere det, uten å kunne innrømme at du tar feil, hvordan skal vi kunne stole på deg nå?

Lenke til kommentar

Tamiltigrene er R E L I G I Ø S E.

Som cyclo skrev rett over deg, så kan ikke Tamiltigrenes selvmordsbombere være religiøse.

Uansett, hvis jeg ber deg om å påvise at Tamiltigrenes selvmordsbombinger har bakgrunn i mørk hudfarge, ville det vært bevis nok å si at de er mørkhudede?

"Muslimer står for flest selvmordsangrep, og selvmordsangrep forbindes med muslimer."

"Faktum er at det er en viss gruppe som har som vane å sprenge seg selv i luften."

"Det gjøres omtrent hver dag av muslimer rundt omkring i verden."

"... religionen som omfatter alt de gjør?"

"Jada, det er forskjell på muslimer, men poenget er at de som sprenger seg selv i luften i verden er som regel muslimer. Det betyr ikke at alle muslimer gjør det, men at dersom noen gjør det er det sannsynligvis en muslim."

Jeg syns det høres ut som du mener at de sprenger seg i luften fordi de er muslimer. Mener du det?

Lenke til kommentar
Gjesp.

Hvis du kan gjenta en ting flere ganger uten å dokumentere det, uten å kunne innrømme at du tar feil, hvordan skal vi kunne stole på deg nå?

Du benekter altså at muslimer står bak de fleste selvmordsangrep?

Lenke til kommentar
Gjesp.

Ingen som har benektet det. Men når du ikke klarer å dokumentere påstanden din om at tamiltigrene er religiøst motviert og heller ikke klarer å innrømme at du tok feil, hvorfor skal vi stole på andre udokumenterte påstander som du kommer med?

Lenke til kommentar
Gjesp.

Hva syns du det sier om dine argumenter at hver gang du blir bedt om dokumentasjon skifter du tema?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...