Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW 118d, evt. 120d, ca 2005, Noe å være obs på?


MrLee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjørte en 118d m-sport her en dag, og jeg ble mildt sagt overrasket.

Hvis jeg ikke hadde lest spesifikasjoner fra før, hadde jeg aldri troddd at det bare var 125hk (eller var det 120?).

Det er så absolutt en bil jeg kunne vurdert som daily driver om jeg hadde pengene til det. Det var overraskende gode kjøreegenskaper på den også.

Alt i alt en veldig underholdende bil. Hvis du spanderer på den en Hartgechip, skal den yte 147hk@4000rpm og 334nm@2000rpm. Ifølge hartge skal dette gi 0-100 på 7 sekunder.

Og dette er absolutt en respektabel tid. (Faktisk 0,2 sek raskere enn min gamle bensiner med 2,7 liter, 200hk og 1100kg)

 

 

Jeg har også prøvd en 08 120d coupe. Dette var bilen som fikk meg til å gå ifra å være innbitt dieselmotstander, til å forstå at folk kjøper det.

 

 

Når det kommer til feil, tror jeg ikke det er så mangen.

I en kvalitetstest hvor de testet biler med lik km-stand (japanerene har en tendens til å bli kjørt kortere enn tyskerene), vant 1-serien på holdbarhet.

Jeg har heller ikke hørt om noen standardfeil på disse bilene.

Så mtp driftsikkerhet og kjøreglede, vil jeg si at 1-serien er et ypperlig valg. :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Jeg kjørte en 118d m-sport her en dag, og jeg ble mildt sagt overrasket.

Hvis jeg ikke hadde lest spesifikasjoner fra før, hadde jeg aldri troddd at det bare var 125hk (eller var det 120?).

Det er så absolutt en bil jeg kunne vurdert som daily driver om jeg hadde pengene til det. Det var overraskende gode kjøreegenskaper på den også.

Alt i alt en veldig underholdende bil. Hvis du spanderer på den en Hartgechip, skal den yte 147hk@4000rpm og 334nm@2000rpm. Ifølge hartge skal dette gi 0-100 på 7 sekunder.

Og dette er absolutt en respektabel tid. (Faktisk 0,2 sek raskere enn min gamle bensiner med 2,7 liter, 200hk og 1100kg)

 

 

Jeg har også prøvd en 08 120d coupe. Dette var bilen som fikk meg til å gå ifra å være innbitt dieselmotstander, til å forstå at folk kjøper det.

 

 

Når det kommer til feil, tror jeg ikke det er så mangen.

I en kvalitetstest hvor de testet biler med lik km-stand (japanerene har en tendens til å bli kjørt kortere enn tyskerene), vant 1-serien på holdbarhet.

Jeg har heller ikke hørt om noen standardfeil på disse bilene.

Så mtp driftsikkerhet og kjøreglede, vil jeg si at 1-serien er et ypperlig valg. :)

 

 

Hei, tenkte jeg måtte svare. Jeg har en 120d med 163 hk og 340nm. Den gjør 0-100 på 7,9 sek så at en chippet 118d med 147 hk og 334nm skal gå på 7 sek tviler jeg litt på

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...