Gå til innhold

Leter etter Skjermkort medHDMI utgang til under 1000kr som takler Blueray og annen HD avspilling.

kjeb

Anbefalte innlegg

Da er den lagt til :)

Hvilket lydkort må jeg ha for og få lyden ut med HDMI'en

Jeg så på dette kortet: TerraTec Aureon 5.1 PCI

Det er jo enkelt og billig, men holder det?

Du trenger ikke noe lydkort. Er innebygd i skjermkortet ;)

"Built-in HDMI and 5.1 surround audio

Support for the ATI Radeon DVI to HDMI adapter"

Genialt :D

Da sparte jeg noen kroner der og :)

Takk for hjelpen

5.1 sound

Even though it’s just a pass-through implementation – thus not a dedicated decoder since the CPU does all the work:

The HDMI solution is a novel one, the board working with an active DVI-to-HDMI adapter to transmit audio out over the spare pins in a dual-link DVI port (the current revision of HDMI that R600 supports -- 1.2 -- is analogous to single-link DVI), audio provided by an on-chip HD Audio controller. Yes, the new Radeon's are also rudimentary HD Audio controllers, too, and all audio processing for that controller is currently done on the CPU. That makes it no less a solution to provide protected path audio out via encrypted HDMI, though, using one of the DVI ports on the board.

It supports up to 16-bits / 48kHz LPCM (2.0) and regular Dolby Digital and DTS (5.1).

7.1 LPCM

This is a major upgrade from R6X0’s 2.0 LPCM, although it should be noted that also this time neither DTS-HD MA nor DD TrueHD are supported.

Kjøpeguiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får man kjøpt dette kortet i norske butikker nå til dags? Ifølge prisguide ser det ganske dødt ut.

Men hvis trådstarter ikke har så veldig god CPU så er ATI kortene å anbefale.

Hei etter hva jeg kan se kan det være mulighet for Best-Buy og ta inn dette kortet.

http://www.bestbuy.no/product.asp?utm_sour...0098&site=6

Så det er vel mulighet og høre med dem ang saken? Koster dog litt mer enn hva jeg betalte, nærmere 900,- nesten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...