analkløe Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 8. Joseph Smith var frimurer. Det var alle lederene i gamledager også.7. Sermoniene i templene er blå kopi av hva frimurene har. Spesielt alle tegnene og symbolene. Er ikke de fleste jesusrelaterte religionene designet av frimurere? Hvilke symboler tenker du på da? -Har du noe link eller beskrivelse? Bommer jeg kraftig om jeg bråtipper Egyptiske hiroglyfer Mormonerene tror at frimurerne tok vare på ritualene, symbolene og tegne fra jødenes Solomon tempel gjennom flere tusen. Joseph Smith tok så disse og gjennom "åpenbaring" foredlet det og lagde sermonien som i dag gjøres i mormoner templene. Selv om en skulle tro at Joseph Smith fikk det rett første gang viser det seg at flere store forandringer har funnet sted. Et rituale som ble tatt bort var handlingen som førte din høyre hånd over strupen som om du kutter den av. Det var en pakt du måtte gjøre med Herren om at hvis du røpte noe av det som foregikk i templene så var det bedre om noen kuttet strupen på deg. Mange medlemmer følte at dette ble litt ekstremt og i 1989 tok de dette vekk. Egyptiske hiroglyfer finnes i Den kostelige Perle som er et av flere hellige skifter. Joseph Smith fikk fatt på noen papirus ruller og gjennom den berømte hatten og stenen sin så fikk man enda en bok. Da forskere i moderne tid også klarte og oversette liknende jiroglyfer og relifer viste det seg at dette var avskjeds brev som lå hos egyptiske konger. Litt forskjellig fra det som JS hadde fått til. Spennende saker Det som slår meg er jo at frimurere altid har hatt kunnskaper om egyptiske hieroglyfer, som da er en av de tingene som ble holdt hemmelig og det de lærte i de forskjellige tempelgradene. De som forsøkte å tyde hiroglyfene ble sabotert og drapstruet av kristne grupper, noe som kan tyde på at de vet at disse skriftene kan avsløre mye av deres religion. (var en dokumentar på TVn om dette for en stund tilbake) Noe formening om hvorfor JS designet er religion som han åpenbart viste var tull? Har mormonene tempelgrader slik som bla. den norske frimurerorden og AMORC, eller ligner systemer mere på den norske kirke? Lenke til kommentar
thebjmj Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) 8. Joseph Smith var frimurer. Det var alle lederene i gamledager også.7. Sermoniene i templene er blå kopi av hva frimurene har. Spesielt alle tegnene og symbolene. Er ikke de fleste jesusrelaterte religionene designet av frimurere? Hvilke symboler tenker du på da? -Har du noe link eller beskrivelse? Bommer jeg kraftig om jeg bråtipper Egyptiske hiroglyfer Mormonerene tror at frimurerne tok vare på ritualene, symbolene og tegne fra jødenes Solomon tempel gjennom flere tusen. Joseph Smith tok så disse og gjennom "åpenbaring" foredlet det og lagde sermonien som i dag gjøres i mormoner templene. Selv om en skulle tro at Joseph Smith fikk det rett første gang viser det seg at flere store forandringer har funnet sted. Et rituale som ble tatt bort var handlingen som førte din høyre hånd over strupen som om du kutter den av. Det var en pakt du måtte gjøre med Herren om at hvis du røpte noe av det som foregikk i templene så var det bedre om noen kuttet strupen på deg. Mange medlemmer følte at dette ble litt ekstremt og i 1989 tok de dette vekk. Egyptiske hiroglyfer finnes i Den kostelige Perle som er et av flere hellige skifter. Joseph Smith fikk fatt på noen papirus ruller og gjennom den berømte hatten og stenen sin så fikk man enda en bok. Da forskere i moderne tid også klarte og oversette liknende jiroglyfer og relifer viste det seg at dette var avskjeds brev som lå hos egyptiske konger. Litt forskjellig fra det som JS hadde fått til. Spennende saker Det som slår meg er jo at frimurere altid har hatt kunnskaper om egyptiske hieroglyfer, som da er en av de tingene som ble holdt hemmelig og det de lærte i de forskjellige tempelgradene. De som forsøkte å tyde hiroglyfene ble sabotert og drapstruet av kristne grupper, noe som kan tyde på at de vet at disse skriftene kan avsløre mye av deres religion. (var en dokumentar på TVn om dette for en stund tilbake) Noe formening om hvorfor JS designet er religion som han åpenbart viste var tull? Har mormonene tempelgrader slik som bla. den norske frimurerorden og AMORC, eller ligner systemer mere på den norske kirke? Å dra til et Tempel for å få din begavelse som det heter, må en være verdig. En snakker da med sin biskop i ens lokale enhet og han stiller deg spørsmål hvor du må svare på din verdighet. Husker ikke alle spørsmålene rett men det er snakk om hvorvidt du holder kyskhetsloven (ikke sex før du er gift), visdomsordet (alkohol, kaffe, røyk og drugs) og betaler din tiende mm. Hvis du da kan si ja til alt dette får du en tempelanbefaling som gir deg rett til å dra i tempelet i 2 år. I tempelet finnes det selvsagt de som jobber der, men ikke et hiarki som feks frimurerne har. Tempelet er mer en konkretisering av din tro der du inngår pakter med Herren, gifter deg for tid og all evighet og døper (proxy) de som er døde ( derfor er mormonerne kløpper på genalogi). For å minnes de paktene du inngår,bruker mormonerne et spesielt undertøy, garments, med forskjellig symboler på. Ikke lett å si hvorfor JS designet denne religionen, en haug av ymse teorier ute og går. Penger, makt og ære er vel det nærmeste jeg kommer på i farten. Mannen var i tillegg svært kåt og hadde jo ørten koner helt ned i 14 års alderen som han hadde sex med. Man kommer langt med å være karismatisk og kalle seg profet. Da kan du spille trumkortet "fordi gud har befalt meg det" Endret 30. juli 2008 av thebjmj Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 8. Joseph Smith var frimurer. Det var alle lederene i gamledager også.7. Sermoniene i templene er blå kopi av hva frimurene har. Spesielt alle tegnene og symbolene. Er ikke de fleste jesusrelaterte religionene designet av frimurere? Hvilke symboler tenker du på da? -Har du noe link eller beskrivelse? Bommer jeg kraftig om jeg bråtipper Egyptiske hiroglyfer Mormonerene tror at frimurerne tok vare på ritualene, symbolene og tegne fra jødenes Solomon tempel gjennom flere tusen. Joseph Smith tok så disse og gjennom "åpenbaring" foredlet det og lagde sermonien som i dag gjøres i mormoner templene. Selv om en skulle tro at Joseph Smith fikk det rett første gang viser det seg at flere store forandringer har funnet sted. Et rituale som ble tatt bort var handlingen som førte din høyre hånd over strupen som om du kutter den av. Det var en pakt du måtte gjøre med Herren om at hvis du røpte noe av det som foregikk i templene så var det bedre om noen kuttet strupen på deg. Mange medlemmer følte at dette ble litt ekstremt og i 1989 tok de dette vekk. Egyptiske hiroglyfer finnes i Den kostelige Perle som er et av flere hellige skifter. Joseph Smith fikk fatt på noen papirus ruller og gjennom den berømte hatten og stenen sin så fikk man enda en bok. Da forskere i moderne tid også klarte og oversette liknende jiroglyfer og relifer viste det seg at dette var avskjeds brev som lå hos egyptiske konger. Litt forskjellig fra det som JS hadde fått til. Spennende saker Det som slår meg er jo at frimurere altid har hatt kunnskaper om egyptiske hieroglyfer, som da er en av de tingene som ble holdt hemmelig og det de lærte i de forskjellige tempelgradene. De som forsøkte å tyde hiroglyfene ble sabotert og drapstruet av kristne grupper, noe som kan tyde på at de vet at disse skriftene kan avsløre mye av deres religion. (var en dokumentar på TVn om dette for en stund tilbake) Noe formening om hvorfor JS designet er religion som han åpenbart viste var tull? Har mormonene tempelgrader slik som bla. den norske frimurerorden og AMORC, eller ligner systemer mere på den norske kirke? Å dra til et Tempel for å få din begavelse som det heter, må en være verdig. En snakker da med sin biskop i ens lokale enhet og han stiller deg spørsmål hvor du må svare på din verdighet. Husker ikke alle spørsmålene rett men det er snakk om hvorvidt du holder kyskhetsloven (ikke sex før du er gift), visdomsordet (alkohol, kaffe, røyk og drugs) og betaler din tiende mm. Hvis du da kan si ja til alt dette får du en tempelanbefaling som gir deg rett til å dra i tempelet i 2 år. I tempelet finnes det selvsagt de som jobber der, men ikke et hiarki som feks frimurerne har. Tempelet er mer en konkretisering av din tro der du inngår pakter med Herren, gifter deg for tid og all evighet og døper (proxy) de som er døde ( derfor er mormonerne kløpper på genalogi). For å minnes de paktene du inngår,bruker mormonerne et spesielt undertøy, garments, med forskjellig symboler på. Ikke lett å si hvorfor JS designet denne religionen, en haug av ymse teorier ute og går. Penger, makt og ære er vel det nærmeste jeg kommer på i farten. Mannen var i tillegg svært kåt og hadde jo ørten koner helt ned i 14 års alderen som han hadde sex med. Man kommer langt med å være karismatisk og kalle seg profet. Da kan du spille trumkortet "fordi gud har befalt meg det" Den ser jeg, men det som er litt rart er jo at frimurere verden over designer tilsynelatende like religioner som alikevell er svært motstridende. Jeg har vanskelig for å tro at frimurere konkurerer seg imellom. Det er derfor grunn til å anta at alle disse forgreningene har en felles oppgave, men det er som du sier: "her er det en haug av ymse teorier ute og går" Det eneste man kan fastslå er at frimurere er okkultister og dyrker/praktiserer en helt annen lære enn deres egene religioner. Deres religioner definerer gjerne den type lære som avgudsdyrking/satanisme/antikrist. Eventuelt for å skremme vekk folk i fra å stikke nesen sin i sakene deres... lagde forøvrig en liten tråd for en stund tilbake om kristendommens relasjoner til oldtidens egypt https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...amp;hl=solguden Lenke til kommentar
RWS Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Av alle religioner er nok mormonere de som er mest far out ja... Alle religioner har vel en aller annen ripoff fra andre, eldre religioner? Kritendommen er jo full av dette, de har jo skamløst rappet en hel haug med dager som allerede var okupert av andre religioner og på den måten overtatt den og satt sine egne doktriner inn der isteden. Jul er et eksempel. Ler hver gang en "not so bright" kristen kommer med super argumentet: "Vet du ikke at vi feirer jul fordi jesus ble født?" i den tro at han/hun har sagt et super argument som støter kristendomen, totelt uvitende om at jul ikke har en dritt med jesusen hans å gjøre, men en ripoff fordi vinterblot var veldig utbredt i den germanske verden. Påsken er jo en høytid som endrer seg fra år til år, alt etter når den tredje fullmånen dukker opp i eller noe i den duren, og her har de lagt jesus død og oppstandelse.... han "dør" på forskjellig tidspunkt hvert år Så at mormonerne ville bruke andre symboler og tegn forundrer meg ikke, selv om trusene deres er gjenstand for mye latter, selv i USA.... Men det er godt at du kom deg ut av dette. Det står respekt av egne valg syntes jeg. Men ikke hopp inn i samme fella igjen da.... kristendom og andre religioner er, når alt kommer til alt, bare same shit new wrapping... Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 [Men det er verdi i å være kristen kontra det å være ateist.http://en.wikipedia.org/wiki/Pascal's_Wager Tror du en eventuell gud vil akseptere mennesker som hengir seg til hans religion bare for å helgardere seg? Tror heller han setter pris på ærlige og redelige ateister som forkaster religion på et rasjonelt grunnlag. Ærlig og rederlige ateister eller ærlige og rederlige kristne, er det noe forskjell? Du henviser til Pascal's Wager, et standpunkt som må kunne sies å være uærlig (man er kristen fordi man ikke har noe å tape på det). Å være en ærlig og redelig kristen fordi man faktisk tror og ikke helgarderer seg er selvsagt noe helt annet. Lenke til kommentar
thebjmj Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) [Men det er verdi i å være kristen kontra det å være ateist.http://en.wikipedia.org/wiki/Pascal's_Wager Tror du en eventuell gud vil akseptere mennesker som hengir seg til hans religion bare for å helgardere seg? Tror heller han setter pris på ærlige og redelige ateister som forkaster religion på et rasjonelt grunnlag. Ærlig og rederlige ateister eller ærlige og rederlige kristne, er det noe forskjell? Du henviser til Pascal's Wager, et standpunkt som må kunne sies å være uærlig (man er kristen fordi man ikke har noe å tape på det). Å være en ærlig og redelig kristen fordi man faktisk tror og ikke helgarderer seg er selvsagt noe helt annet. En ærlig og rederlig kristen? Hva er motivasjonen bak alle de gode handlingene, er det håp om frelse i det neste liv, eller er det på grunn av lysten til å følge i fotsporene til Kristus å ta på seg hans navn å leve deretter uten noen belønning i form av evig liv? Det er jo nettopp her kristendommen, jødedommen og muslimene ikke er så veldig forskjellig. De har trossalt samme stamfar, men likevel kommer de ikke overens. Er bare noen par tilfeller i historien. Kluet er at du må leve etter visse regler ellers får du ikke opphøyelse i det neste liv. Den spiller på folks skyldfølelse altså vår samvittighet. Her ligger jo også store inntjeningsmuligheter, bare se på Peterkirken i Roma. Hvor mange avlatsbrev tror du gikk med på å bygge den. Man kommer veldig langt med å spille på folks skydfølelse, og den tar jeg avstand fra. I buddhismen kan man oppnå sitt nirvana(kristendommens evige lykke i etter døden) mens man lever her på jorden, men da man legger fra seg forskjellige uvaner og bruk av meditasjon f.eks under et tre for å si det enkelt. I den prosessen oppnår en lykke eller likevekt i ens sinn. Jeg syntes no det alltid har vært mer min greie. De tre største religionene er stressende på folk, man må gjøre som man blir fortalt av en opphøyet person, en prest eller en rabbin. Gjør du ikke som jeg blir det blir du ikke frelst sagt enkelt. Å bruke skyldfølelsen som motivasjonsfaktor er en mekanisme som er veldig virkningsfull. Motivasjon til å gjøre gode handlinger, være ærlig og rederlig kun for å få frelse og redde seg selv fra fortapelse. Er det så ærefult? Da kan en spørre seg om ikke ateistens sine ærlighet og rederlighet er mer ekte siden den blir gjort uten noe form for belønning bare handlingene i seg selv. Altså en betingelsesløs handling. Endret 31. juli 2008 av thebjmj Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det er mulig jeg misofrsto deg litt tidligere og ditt siste innlegg er som musikk i mine ører. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå