Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Drikke for første gang, noen spørsmål.

Gjest estragon

Anbefalte innlegg

første gang jeg drakk drakk jeg ca 0,35 liter smirnoff 40%. .

jeg ble egentlig ikke sååå full. husket alt dagen etter og hadde ikke noe bakrus eller noe.

merket bare der og da at jeg sjanglet litt :p

min erfaringer at du merker når det begynner og spinne, og da kan du roe ned. evt spise eller drikke noe annet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en god venninne første gang som jeg fikk til å love meg å ikke la meg drikke mer enn to øl. Fant fort ut at jeg kunne klart mer enn disse to ølene, men jeg bestemte meg fort for å holde meg til disse og huske på hva jeg lovte meg selv (og henne), og ventet til neste gang sjansen bød seg. :)

Lenke til kommentar

Et glass vann mellom hver enhet er mitt beste tips både for å beholde kontrollen og for å slippe billig dagen derpå. Da kan jeg drikke omtrent hva det skal være og greie meg fint, men det skal ikke du - du skal drikke øl. Det er fint hvis du ikke liker det så godt, for da drikker du passe sakte. Hævv fønn.

Lenke til kommentar

Ikke ta med deg mer drikke enn du skal drikke. (Tenk også på at du kommer ikke bare til å drikke ditt eget) og som alle andre sa, hold deg til øl/rusbrus. Det er ikke farlig.

Har en erfaring selv hvor jeg tok med meg 96% (kun det) til fest og hadde ikke tenkt å bli full (ironisk men sant). Endte med at jeg ble brått godt brisen og da tenkte jeg utrolig langt og tømte den flaska. Siste glasse ble en sterk drink og det som skjedde etter det husker jeg veldig lite av. (Har fått høre nok...) Var en av de første gangene jeg drakk og etter den episoden holder jeg meg til lav % / 0%.

Men ikke vær så nervøs, tar du det rolig med øl merker du etterhvert at ting skjer og da er nok på tide å stoppe. Og for all del ikke overdriv hvor full du er, når man er full vil man helst skjule det.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om jeg har drukket altfor lenge, slik at det er blitt sånn. Likevel:

Jeg mener det er bullshit at folk "mister" kontrollen når de er fulle. Alle VET hva de gjør i det tidspunktet de er fulle (selv om de kanskje ikke husker det dagen etter), men noen gir mer eller mindre faen. Og det er dette man klarer fint å kontrollere hvis man bare vil. Du tar fremdeles valg i fylla. Det er ingenting som skjer automatisk.

Enig. Så de som slår i fylla burde faen meg denges hardt og sendes ut av landet i edru tilstand.

Lenke til kommentar

Det viktigste er egentlig at du holder deg til ting som har mindre enn 5% alkohol, og går imellom. Ta det med ro, du har all verdens tid! Du vil vel ikke være den som går glipp av all morroa og ligger i senga?

- De første 2-3 0,5L boksene er ikke noe du skal passe noe spesielt på. De kan du ha i deg så fort du vil.

- Nå kan du begynne å ta det litt med ro, du begynner mest sannsynlig allerede å komme i godt festhumør så trenger egentlig ikke all verden mer. Drikk rolig! Du vil merke om du "mister kontrollen" eller ikke. "Mister kontrollen" er ikke så ille som alle skal ha det til, konsentrer deg å du vil greie å ikke drite deg ut. Og om du skulle finne på noe rart så har de fleste den holdningen (ink. meg) at det som skjer i fylla blir i fylla.

For gudsskyld, hold deg unna sterkere saker. "Husker" første gangen jeg drakk 96%, det vil si, jeg husker de første fem minuttene hetter jeg slengte i meg 2DL med HB. Hold deg unna ting over 5%, du kan til nød drikke litt 20%:

Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998

Hvis du drikker sprit, ikke drikk det fort ! Jeg og en kamerat gjorde dette på den første festen vi var på, med 20% tror jeg. Og vi drakk og drakk, og merket ikke så veldig mye til å begynne med. Så kommer en annen venn av meg og sier at det er fett å ha meg med på fest, siden jeg ikke er sånn jævla fjortiss som blir "drita".

To sekunder etterpå forteller jeg alle at kjæresten min har fint underliv, overdriver litt om størrelsen på utstyret mitt, innrømmer hvem jeg har vært forelsket i for ikke så alt for lenge siden, og div. andre ting som egentlig ikke burde ha kommet ut =/ Kameraten min lå hele kvelden og hadde en meget interessant samtale med støvsugeren :!:

Det var merkelig, for i det ene øyeblikket var vi helt fine men da hadde vi allerede drukket over en halv liter hver så virkningen kom litt senere.

Så...ta det rolig :) Spis litt snack innimellom eller no, drikk øl isteden.

Lenke til kommentar

Godt tips, legg igjen telefonen heime. Blir så paranoid av å sjekke utboksen dagen derpå.. Og drikk MINST ein halv liter vatn og noko salt mat før du legg deg. Saltet bind vatnet i kroppen i staden for at du pissar og drit det ut igjen. Dagen derpå vil du sikkert merke at du ikkje må på do så ofte som vanleg. Det er fordi du er dehydrert, og det kjenner du gjerne på skallebanken. Kjør innpå med vatn sjølv om det ikkje fristar!

Men ikkje gløym å ha det fett heller! :)

Lenke til kommentar

Tja. Noen er jo såpass smart at de forstår at alkohol og bil ikke er en god kombinasjon uten å faktisk teste det ut.

Og dere som forteller om hva dere forteller om på fest og lignende. Virker som om at dere har vært borti sterkere saker enn alkohol :p

Lenke til kommentar

Trådstarter har vel sikkert vært på festen sin nå, men uansett..

Mitt råd for at du skal beholde "kontrollen", spis før du stikker på fest. Det er bare en liten ting, men det er et hav av forskjell der, trust me. Jeg merker det om jeg ikke har spist på en hel dag og drikker.. Da går det "rett i hodet" på meg.

Og ikke drikk noe særlig sprit, og gjør du det, makrs 1-2 shots.. Drikk heller ting under 6-7 % (eventuelt sterkt øl, 10 % om det faller i smak).

Ta deg en gåtur en gang i blant. Merker bedre hvor mye du har drukket når du er oppe og står i stedet for å sitte i sofaen hele kvelden.

Og sist men ikke minst, merker du at du begynner å bli full, ikke drikk mer.. Har opplevd situasjoner der jeg nesten må ringe ambulanse, noen skumlere situasjoner enn andre. Ikke drikk så du ikke husker hva som er opp og hva som er ned.. Vært nær et sykehusopphold en del ganger selv, og er sikkert noen her på forumet som sikkert kan fortelle deg at alkoholforgiftning ikke er en spøk..

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Et lite tips fra meg til alle "drekkere" der ute:

Det finnes ingen ting som er bedre enn melk dagen etterpå eller etter du har kommet hjem fra byen!

Det høres kansje litt rart ut men prøv det :thumbup:

Dessuten så får du jo i deg litt vann også så du slipper hodepine dagen etterpå

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om jeg har drukket altfor lenge, slik at det er blitt sånn. Likevel:

Jeg mener det er bullshit at folk "mister" kontrollen når de er fulle. Alle VET hva de gjør i det tidspunktet de er fulle (selv om de kanskje ikke husker det dagen etter), men noen gir mer eller mindre faen. Og det er dette man klarer fint å kontrollere hvis man bare vil. Du tar fremdeles valg i fylla. Det er ingenting som skjer automatisk.

Word, og det tror jeg du vil finne alt for mange som motsier, men som innerst inne vet sannheten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...