AzurCloud Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Hei, sitter altså nå og vurderer om jeg skal kjøpe FL studio. Er blitt litt forvirret ettersom det er fire forskjellige versjoner å velge mellom. Har ikke kjempestore behov men synes jo alltid at litt finesser er bra. De mest aktuelle slik som jeg ser det er enten "Fruity edition" eller "Producer edition". Hva er forskjellen fra de forskjellige utgavene og for hvilken får man mest for pengene? Forstår at det også er slik at hvis du kjøper box-versjonen, som også er dyrere enn nedlastingversjonen, må du også betale godt og vel 100 kroner ekstra for å få de samme oppdateringene som dem som kjøper nedlastingversjonen. Virker av den gunn på meg som om man betaler mer for å få mindre . Laster man det ned kan man vel bare evt. brenne det på plate selv etter behov...? Endret 30. juli 2008 av Crimson-Tide Lenke til kommentar
safeaim Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Er likegreit å bare kjøpe nedlastingsversjonen, du vil alltids kunne laste ned programmet så mange ganger du vil, også får du en regfil fra Imageline fra din onlinekonto som du kan laste ned på nytt så mye du vil. Og du får lifetime gratis oppgraderinger med nedlastingsversjonen. Og gå for Producer-versjonen, med Fruity edition så går du glipp av støtte for å bruke wav-filer i playlisten, samtidig får du ikke med wave-editoren Edison, og i tillegg får du ikke det nye kule sliceverktøyet SliceX. For å ikke glemme at du også mister asio-In opptak, og muligheten for visning og redigering av midi-clips i playlisten. Og det du får med i boxed som du ikke får i nedlastingsversjonen, er Generic samplecd: http://www.e-officedirect.com/samplefusion...ASP?SampleKit=8 og Sample DVD with 14.000 (2.5GB) of HQ samples, som bare er tull uansett. Endret 30. juli 2008 av safeaim Lenke til kommentar
AzurCloud Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Hører hva du sier, men er "Producer edition" verdt godt og vel 500 kroner ekstra? Endret 30. juli 2008 av Crimson-Tide Lenke til kommentar
safeaim Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Edison og SliceX i seg selv er verktøy du ikke kan leve uten for å få en enklere Fruity-hverdag når du sitter å kutter opp samples. Og du vil vel kanskje ta opp lyd på et eller annet tidspunkt? Du kan jo selv laste ned demoversjonen og prøve. Så vil du se hva du går glipp av. Lenke til kommentar
AzurCloud Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Vet ikke helt hva disse verktøyene brukes til, men har altså demo versjonen. Kan du forklare "samples litt nærmere. Er fortsatt nybegynner, skjønner du . Lenke til kommentar
safeaim Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Et sample er et opptak av et lyd, varer i alt fra 0,1 Ms til flere timer om du vil. Et sample kan du loade inn i en sample-maskin og strekke lydens pitch og ned, og spille av som om det var et instrument (ikke at dette alltid er så vellykket lydmessig da) Edison er en lydeditor, som du kan bruke til å redigere samplene dine, klippe og lime osv. SliceX er en avansert loopslicer, den vil oftest brukes til å ta en trommeloop, og ta hvert trommeslag og putte det på en key på keyboardet ditt, så du kan spille av loopen selv. Og skulle du ikke ville spille det av, men kun vil ha trommeloopen i tempo til sangen din, så blir den automatisk slicet opp, og det muliggjør det å spille av trommeloopen i hvilket som helst tempo. Lenke til kommentar
AzurCloud Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Setter alltid pris på slike inngående forklaringer (selv om det får meg til å se ut som en idiot :!: ). Regner med at du også bruker FL, høres nemlig slik ut i teksten. Hvilken versjon bruker du? Eller hvis du ikke bruker det: hvilken versjon ville du valgt? Har fra før av Sonar 6 Home Studio og bruker det for det meste til rock, hvor jeg spiller inn alle instrumentene gjennom et Line 6 lydkort. Siden dette programmet ikke inkluderer en sequencer for trommemønstre og lignende (vet at dette medfølger i den påfølgende utgaven) regner jeg ikke med at det egner seg til å lage elektronisk musikk... noen innvendinger...? Endret 31. juli 2008 av Crimson-Tide Lenke til kommentar
safeaim Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Så du vil kun bruke FL til trommeprogrammering? Er kanskje greit med fl fruity edition da. Selv bruker jeg FL Studio 8 XXL-versjonen. Lenke til kommentar
AzurCloud Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Regner med at du er ganske med fornøyd XXL versjonen? Har hørt at Producer edition er mye av det samme som XXL minus en god del flere plugins? Har også hørt at Producer edition åpner for muligheten til å spille inn lyd fra instrument. Er det det samme som ASIO-in recording og i tilfellet, kan jeg da spille inn f. eks gitar til et prosjekt gjennom Line 6 lydkortet jeg bruker? Et tilleggs spørsmål: Hvordan er utvalget av lyder/instrumenter i Producer edition i forhold til XXL? Vil jeg være fornøyd eller må jeg kjøpe flere i tillegg for å føle at det dekker behovene? Tenker da spesiellt på plugins som brukes mye i trance/dance og electronica sjangrene... Endret 1. august 2008 av Crimson-Tide Lenke til kommentar
safeaim Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Ja er veldig fornøyd, ja er ltit forskjell på plugins. Ja, er det samme som asio-in recording. Og ja du kan spille inn via line 6 kortet ditt Tja, du får ikke med følgende i producer: DrumSynth Live Soundfont player Sytrus SimSynth Live DX-10 DirectWave Sampler VideoPlayer Jeg vil påstå at drumsynth live, Sytrus og directwave sampler er essensielle å ha om du skal bruke Fruity.. Spesielt drumsynth og sytrus er viktige for elektronika. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå