MortenGj Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Hei. Jeg har som topic sier, problemer med å få PASV mode til å fungere. Jeg vet at dette er noe en del sliter med. Jeg har selvfølgelig portforwarded de nødvendige portene (20,21) og (50000-50100). Har en D-link DI-524 Router. Så lenge jeg ikke kjører PASV mode fungerer alt som det skal. Jeg går utifra at de fleste av mine brukere kommer til å bruke IE, som har "Bruk Passiv FTP" som standard. Dermed blir det ikke et alternativ og fortsette å kjøre aktiv. Får bare timeout. Den kommer også opp med riktig nummerserie: Command: PASV Response: 227 Entering Passive Mode (XXX,XX,XXX,XXX,195,180) (195*256 + 180 = 50100) Som er innenfor. Takker på forhånd Mvh MortenGj EDIT: Typo Endret 30. juli 2008 av MortenGj Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Er du sikker på at FTP-serveren din bare bruker port 50000-50100 for passive mode? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Og, er du sikker på at FTP-serveren sender din eksterne IP som en del av responsen på PASV? Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg fikk fikset det Det som var endringen var at i D-link routeren var det ikke nok å åpne for portene bare 1 sted. Man må tillate trafikk flere steder (Firewall og Virtual Server) Ikke spør meg hvorfor de har valgt å gjøre det slik. ellers har jeg konfigurert det riktig ja. Men takk for hjelpen uansett. Mvh MortenGj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå