Zappy Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Liker best denne, og den er veldig god til å ha i baklomma i religionsdebatter. Fordi den tar for seg så mange standard spørsmål og misforståelser fra religiøse. Og slutten er fantastisk Japp, selv om det ikke er så veldig ofte man støtter på de helt håpløse her i Norge. Etter mine erfaringer hvertfall. </a>Jeg tror ikke Atheist Experience er en regissert sak, ellers ville de neppe hatt show med innringere ovenfor, hvor en ateist argumenterer for sensur av kristenfundamentalisters ytringer om ateister. I dette tilfelle en kar som reagerer på en bumper sticker som sa "Nathional Atheist Day April 1.st" sammen med et sitat fra bibelen, om at tåpen forkaster troen, eller noe i den dur. Noe han oppfattet som fornærmende og skadelig for ham. Særlig ettersom han mente at introduksjonen av et bibelsitat fører til at kristne vil oppfatte påstanden på stickeren, som et faktum. Han ønsker å saksøke for å få stickeren fjernet. Deretter følger det en lang og tåpelig diskusjon om injurier, ytringsfrihet, og det idiotiske i at en ateist, av alle mennesker, ønsker å båndlegge ytringsfrihet. Dette er altså en ateist som er like tett i nøtta som de religiøse innringerne, og han får det glatte lag, på direkten, for sitt forsøk på å sensurere den kristenfundamentalistiske stickeren. Jeg synes det bumper sticker greia var morsom. Utrolig hva folk kan finne på å saksøke for. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 La opp et bra nytt klipp fra siste episode på YouTube. Se det . Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 God underholdning når man ikke får sove. Jeg syntes de både var veldig kjappe til å kutte av folk, og LANGT mer tolerante ovenfor idioter enn det jeg noen gang kunne vært ;p Lenke til kommentar
a-z Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Atheists Explain Why You Don't Die When The Sun Goes Down. Jeg simpelthen elsker denne! (Nå kan ikke jeg se den videoen da jeg sitter på jobb, men mener å huske dette er videoen med en innringer som faktisk ikke vet at hjernen hans styrer kroppen hans med hjelp av elektriske impulser og når dette blir forklart for ham klarer dette prakteksemplaret av "homo kristus ignorantus" å svare at det tror han ikke noe på, for da hadde han kortsluttet i dusjen. Lo så jeg nesten tisset på meg av den videoen!!!!) Ubetalelig sånn folk som denne fyren, som egentlig er for dum for å gå løs, da det skulle vært en lov mot å være så til de grader ignorant.... kom bare til å tenke på noe artig, men hvordan kan du VITE at hjernen styrer kroppen ved hjelp av elektriske signaler? har du drevet med hjerneforskning? for alt du vet kan det sitte en fyr på en sky og styre oss som marionetter. vet at dette egentlig er en litt tåpelig problemstilling, men stort sett all informasjon ethvert menneske har, har den personen lest seg til jeg stiller dette spørsmålet, selv om jeg "vet" at det du sier er riktig Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Man kan egentlig ikke vite noen ting. Kanskje du a-z egentlig ligger på mentalsykehus akkurat nå, full av dop, og jeg er en karakter i en av dine drømmer. Så når man sier "jeg vet", så sier man egentlig at man er såpass sikker på noe. At ordet "tror" blir litt for lite. Du vet ikke 100% at du ikke ligger på mentalsykehus akkurat nå, men du "vet" det alikevel. Endret 2. september 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
a-z Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Man kan egentlig ikke vite noen ting. Kanskje du a-z egentlig ligger på mentalsykehus akkurat nå, full av dop, og jeg er en karakter i en av dine drømmer. Så når man sier "jeg vet", så sier man egentlig at man er såpass sikker på noe. At ordet "tror" blir litt for lite. Du vet ikke 100% at du ikke ligger på mentalsykehus akkurat nå, men du "vet" det alikevel. kan hende jeg faktisk gjør nettopp det, for jeg vet jo egentlig ikke hva definisjonen på et mentalsykehus er. kanskje kjelleren i huset mitt er det som egentlig er området for de mentalt tilbakestående, fordi de ikke liker samfunnet og prøver å skygge unna det Lenke til kommentar
RWS Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Atheists Explain Why You Don't Die When The Sun Goes Down. Jeg simpelthen elsker denne! (Nå kan ikke jeg se den videoen da jeg sitter på jobb, men mener å huske dette er videoen med en innringer som faktisk ikke vet at hjernen hans styrer kroppen hans med hjelp av elektriske impulser og når dette blir forklart for ham klarer dette prakteksemplaret av "homo kristus ignorantus" å svare at det tror han ikke noe på, for da hadde han kortsluttet i dusjen. Lo så jeg nesten tisset på meg av den videoen!!!!) Ubetalelig sånn folk som denne fyren, som egentlig er for dum for å gå løs, da det skulle vært en lov mot å være så til de grader ignorant.... kom bare til å tenke på noe artig, men hvordan kan du VITE at hjernen styrer kroppen ved hjelp av elektriske signaler? har du drevet med hjerneforskning? for alt du vet kan det sitte en fyr på en sky og styre oss som marionetter. vet at dette egentlig er en litt tåpelig problemstilling, men stort sett all informasjon ethvert menneske har, har den personen lest seg til jeg stiller dette spørsmålet, selv om jeg "vet" at det du sier er riktig Sant nok.... For jeg har ikke drevet med hjerne forskning, det nærmeste jeg har kommet i så måte er en onkel som er lege.. Men hva skal en da tro på? Rute tabellen til NSB VET vi ikke stemmer, da den er alt for stram til at de som skal kjøre tog på den ruten har mulighet til å holde den.... Hva vi i dag "vet" i medisin er heller ikke mer enn det vi vet i dag, i morgen kan det, ihvertfall deler av det, være litt endret.... Så vi "vet" ikke en dritt egentlig, men jeg velger å støtte meg på det vi "vet" i dag allikevel jeg og velger å tro på lege vitenskapen når de sier at nervebanene styres elektrisk fra hjernen med elektriske impulser. Kan ikke se hvorfor jeg ikke skal det? Det finnes en hel masse vi "vet" som jeg ikke tar for god fisk da, når det er sagt.... . All info vi bruker i dag, ihvertfall i min jobb, og i mange andre jobber, basserer seg på ting vi allerede "vet" fra før. Hvis ikke måtte vi ha funnet opp "hjulet" igjen og igjen for hvert prosjekt vi jobber med, noe som er tidkrevende og dyrt. Vi har utviklet "standarer" i det daglige liv, som km/t, sekunder, minutter, meter, kilometer, kilo, tonn, militære og sivile standarer osv som egentlig gjør at alle har samme utgangs punkt for å måle, veie, gjøre det samme og som gjør oppbygging av målinger lettere. Alle får ihvertfall samme feil, om en skal si det sånn... Men det er helt riktig som du sier, vitenskapelig sett "vet" vi kun det vi har funnet i dag. Det kan endre seg i morgen. Men at hjernen bruker elektriske signaler til å styre muskler har vi visst ganske lenge og jeg tror ikke dette vil endre seg med det første... På den andre siden, det er neimen ikke lenge siden at vi trodde at blodet førte tankene og styrte musklene heller... Årelating var den "store" kuren den gangen.. Så verden GÅR fremover selv om vi ikke alltid "vet" alt ting med en gang... Endret 3. september 2008 av RWS Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 the atheist experience er et artig show. ikke akkurat de mest intelligente innringerne som prøver å argumentere mot evolusjon, men artig er det. best var selvfølgelig han fyren som ikke trodde på at kroppen ble styrt av elektriske impulser, for da ville han kortsluttet i dusjen. høhøh Lenke til kommentar
a-z Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Sant nok.... For jeg har ikke drevet med hjerne forskning, det nærmeste jeg har kommet i så måte er en onkel som er lege.. Men hva skal en da tro på? Rute tabellen til NSB VET vi ikke stemmer, da den er alt for stram til at de som skal kjøre tog på den ruten har mulighet til å holde den.... Hva vi i dag "vet" i medisin er heller ikke mer enn det vi vet i dag, i morgen kan det, ihvertfall deler av det, være litt endret.... Så vi "vet" ikke en dritt egentlig, men jeg velger å støtte meg på det vi "vet" i dag allikevel jeg og velger å tro på lege vitenskapen når de sier at nervebanene styres elektrisk fra hjernen med elektriske impulser. Kan ikke se hvorfor jeg ikke skal det? Det finnes en hel masse vi "vet" som jeg ikke tar for god fisk da, når det er sagt.... . All info vi bruker i dag, ihvertfall i min jobb, og i mange andre jobber, basserer seg på ting vi allerede "vet" fra før. Hvis ikke måtte vi ha funnet opp "hjulet" igjen og igjen for hvert prosjekt vi jobber med, noe som er tidkrevende og dyrt. Vi har utviklet "standarer" i det daglige liv, som km/t, sekunder, minutter, meter, kilometer, kilo, tonn, militære og sivile standarer osv som egentlig gjør at alle har samme utgangs punkt for å måle, veie, gjøre det samme og som gjør oppbygging av målinger lettere. Alle får ihvertfall samme feil, om en skal si det sånn... Men det er helt riktig som du sier, vitenskapelig sett "vet" vi kun det vi har funnet i dag. Det kan endre seg i morgen. Men at hjernen bruker elektriske signaler til å styre muskler har vi visst ganske lenge og jeg tror ikke dette vil endre seg med det første... På den andre siden, det er neimen ikke lenge siden at vi trodde at blodet førte tankene og styrte musklene heller... Årelating var den "store" kuren den gangen.. Så verden GÅR fremover selv om vi ikke alltid "vet" alt ting med en gang... Godt svart Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Datt nesten av stolen på den best caller greia Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Rart de ikke har latterliggjør noen jøder også. NEI FORRESTEN Det er jo USA. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Rart de ikke har latterliggjør noen jøder også. NEI FORRESTEN Det er jo USA. Jeg skjønner ikke hva du prøver å si. Kanskje jøder ikke pleier å ringe inn til slike ting. Jøder er jo generelt lite misjonerende. De prøver ikke å presse religionen sin på deg. Det er jo strengt tatt innringerne som latterliggjør seg selv. kom bare til å tenke på noe artig, men hvordan kan du VITE at hjernen styrer kroppen ved hjelp av elektriske signaler? Det er vitenskapelig konsensus. Selv om jeg ikke vet det eller vet hvordan man finner det ut personlig, så har det å stole på vitenskapelig konsensus vist seg å være en god ide. Derfor gjør jeg det i denne saken også. Endret 3. september 2008 av Pricks Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 kom bare til å tenke på noe artig, men hvordan kan du VITE at hjernen styrer kroppen ved hjelp av elektriske signaler? Det er vitenskapelig konsensus. Selv om jeg ikke vet det eller vet hvordan man finner det ut personlig, så har det å stole på vitenskapelig konsensus vist seg å være en god ide. Derfor gjør jeg det i denne saken også. Takk. Det er liksom ikke verre. Jeg skrev et langt innlegg på det i går, men så klarte jeg å lukke siden før jeg fikk postet det, så jeg gadd ikke skrive det om igjen. Om man ønsker å finne ut om man kan stole på noe (som vitenskap f.eks) så kan man også lære seg HVORFOR det er sånn, slik at man ikke tror "blindt" på det. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Denne tråden stenges ganske enkelt fordi den ikke oppfyller kravene for posting i denne kategorien, samt de føringer som man har i denne kategorien. Vi ber derfor om at folk som poster her:1. Vurderer om emnet har almen interesse, og om et innlegg her kan føre til debatt og opplysning. 2. Sjekker om det allerede finnes en aktiv tråd om emnet. 3. Tenker over formålet med posten, det vil si hva hun/han ønsker å diskutere eller spørre om og setter premissene for dette i det første innlegget. Ber alle om å lese litt mer her og her. MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg