gregas Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Hei. Jeg har fått et problem med min stasjonær PC. Har forsøkt å laste ned en PDF fil fra et nyhetsbyrå, men aksepterte ved en feil en nedlasting som samtidig kom i popup. Rett etter nedlastingen frøs hele PCen og noen få sekunder senere små prikker kom på skjermen. PCen begynte å blinke svart. Det var da jeg slo den av. Etter restarten prøvde jeg å føre PCen til sikkerhetsmodus, men ta fungerte plutselig ikke tastaturet og musa, enda en restart og rett til BIOSen der jeg har nullstilt alle innstilliger. Har siden ikke fått maskinen på i det hele, det vil si at når jeg trykker på PÅ knappen begynner selve boksen å arbeide, men ingen pipelyd kommer og skjermen er helt svart. Har for sikkerhetsskyld forsøkt både det trådløse tastaturet og skjermen på min bærbar og det fungerte OK. Får dermed ikke maskinen på . Info om maskinen: MSI K9N Platinum nForce 570 s.AM2 PCI-E Athlon 64 3500+ Orleans AM2 Box LG DVD Recorder SA-H10ARBU OEM Black LiteOn 16X DVD OEM Black MSI GF 7900GT 256MB 256bit PCI-E DDR3 Nec 3.5 1.44MB Black NeoTEC X3800 380W No-Noise Series 22dB eagate ST3250620AS 250 GB sATA II 16MB KingMax DDR2 2048MB 667hz Win XP SP II Tips eller forslag ? Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Høres merkelig ut at pc'en ikke går på pga. en nedlasting. Prøv å "strippe" amskinen (fjern alt unødvendig for oppstart) og prøv å starte opp. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 .. enda en restart og rett til BIOSen der jeg har nullstilt alle innstilliger. Har du endret bootrekkefølge i forbindelse med nulsstillingen? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Kanskje en av rambrikkene er gåen, prøvd med bare en av brikkene? Lenke til kommentar
gregas Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Hei. Leverte maskinen til service og etter 3 uker kom den tilbake med en feilmelding om at en rambrikke hadde gått. Fikk ingen forklaring på hvorfor den har gått og om det hadde noen forbindelse med virusangrepet. Maskinen er ren igjen, men det kommer noen små prikker på skjermen, sansynligvis er det en feil med skjermkortet, men det kan kanskje fikses med en oppdatering. Har gått til innkjøp av en ny maskin uansett, så nå skal jeg selge den gamle PCen. Lenke til kommentar
jøkul ptro Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 virus ødelegger ikke hardware.. uforsiktige brukere og tilfeldigheter ødelegger hardware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå