Bruker-88036 Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Kirken er ikke for alle. Endret 30. juli 2008 av pybalto Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Det falt ikke helt i smak. Gjerdet gjør ting litt rotete, som gjør at bildet mangler et skikkelig fokuspunkt. Komposisjonen var heller ikke optimal i mine øyne. Vet ikke om det er tilfelle, men er bildet ørlite skjevt? Mye negativt her. Det jeg finner positivt er gjengivelsen av himmelen. Fin blåfarge og skyene er godt eksponert. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Det falt ikke helt i smak. Gjerdet gjør ting litt rotete, som gjør at bildet mangler et skikkelig fokuspunkt. Komposisjonen var heller ikke optimal i mine øyne. Vet ikke om det er tilfelle, men er bildet ørlite skjevt? Mye negativt her. Det jeg finner positivt er gjengivelsen av himmelen. Fin blåfarge og skyene er godt eksponert. Må npk si meg enig med bjornast... Kirken blir etter min smak litt for mittstilt også... Men, stå på! Ta mange bilder... Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Den busken nede i høyre hjørne ødelegger også litt for helheten i bildet, synes jeg. Skyene og himmelen har en god fargegjengivelse som nevnt tidligere, men kirken er kanskje litt mørk? At den er midtstilt gjør forsåvidt ingenting for min del. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Kirken er jo litt mørk. Jeg har lysnet den litt i PS. Jeg skulle gjerne gjort den lysere men jeg syns den er rar da. Den er muligens litt skjev enda, men jeg har alt rettet den litt opp, altså etter kirkespiret. Det kommer kanskje ikke helt frem men gjerdet er bevisst med for å vise at kirken ønsker å holde enkelte skapninger unna, altså er ikke kirken for alle. Takk for tilbakemeldingene. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg skjønner hva du mener med at kirken blir litt rar når du lysner den opp. Jeg har tatt meg den frihet å leke litt med bildet. Rettet litt mer opp, lysnet skyggene, og kroppet litt mer: Du får si ifra hvis jeg skal fjerne det. Tom Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Neida, det er greit å vise hva man mener.Bare la det stå. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 I Toms versjon synes jeg bildet er ganske effektivt. Det kan fortelle mange historier avhengig av hvem du er. I likhet med det skeive bildet av et mørkt kors foran en hvit kirke som jeg presenterte tidligere i år så tror jeg dette kan få mange tolkninger fra publikum. Og det er artig. Selv tenkte jeg at det viser at kirken ikke er så inkluderende som den burde være. Det kan bety Stopp - her er du ikke velkommen. Eller You can check out any time you like but you can never leave. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Dere har rett i at det er en god måte å illustrere tanken om kirken som ikke-inkluderende. Pybalto, jeg har fortstått det slik at dette er et motiv du kan besøke mange ganger. I såfall, så foreslår jeg at du tar bildet en dag lyset er på plass slik at kirken ikke blir så mørk. Gleder meg til å se flere bilder i kirke-serien din. Tom Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Motivet og tanken er bra, men det var ikke rett dag å ta bildet på etter min menig. Jeg føler du trenger en ganske mørk og dyster dag for dette, også på grunn av eksponeringen av himmel kontra kirke. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Jo, dere har rett. Sola står skrått bak kirken så fronten er i skygge og det ble ikke bra. Egentlig liker jeg ikke vinkelen på kirken heller. Skulle vært litt mer skrått, men det var vankelig å stille opp stativet utenfor gjerdet pga terrenget der. Har ett annet bilde som er mer i den vinkelen jeg ville ha, men der er piggtråden klippet så det nesten ser ut som om spiret har sprengt seg vei. Men da ble bildet helt annerledes enn jeg ønsket. Siden det er ganske likt så kan jeg jo vise hva jeg mener, legger det også ut her. Flere bilder fra turen kommer nok, men dagens to tråder er alt ute så det får bli senere. Så da får jeg avslutte denne med det bildet der piggtråden ble feil. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg liker fremdeles den versjonen som Tom kom frem til best. Det eneste som trenger gjøres med den er å rette opp kirken noen grader mot venstre. Ikke for å få stauren rett, men kirken. I det siste bildet har ikke gjerdet noen effekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå