slash Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 hvor mange fps som er best er forskjellig fra person til person. noen velger at det går litt hakkete i bytte mot at detaljene er høye, mens andre liker høy fps og ofrer gjerne de visuelle godsakene mot dette. personlig liker jeg å ha høy framerate og max detaljer, så jeg kjøpte meg et skikkelig skjermkort, slik at jeg nå kan kose meg med begge ps: hvis du spiller online/lan, så er det viktig at du har høy nok framerate til å "henge med". som f. eks quake3, der low-end pcer kan få problemer når motstanderen bruker shaft, plasmagun eller andre visuelt tunge våpen, og dette fører til at du får problemer med å sikte skikkelig. spiller du med 25-30 fps mot en som har f. eks. 80, vil motspilleren ha en stor fordel. VELDIG stor faktisk. en annen fordel med å ha jevnt høy framerate er at når du møter på ting i spillet som er visuelt krevende, så kan du få såkalte "drops" (lavere framerate.) har du ca 80 når dette droppet skjer, kan fps falle ned til 30-40 uten at du merker noe særlig. har du derimot lav fps fra før (30-40 :-? ) kan droppet gå ned til 10-20(!), og da merker du det skikkelig. det skal mindre til for å ødelegge en god spillopplevelse. hail carmack, peace out! Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 kan aldri få nok :smile: . Lenke til kommentar
ezzential Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Det spørs vel egentlig. Før jeg fikk ny hardware hadde jeg ganske dårlig framerate i alle spill, i WarCraft3 så klarte ikke å styre unitene i kamp, så jeg måtte dele kontrollen over dem I cs hadde jeg vel 20 fps med high fps models, det var ikke pent. Men i FS2002 gikk det fint med lav fps.... Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 i WarCraft3 så klarte ikke å styre unitene i kamp, så jeg måtte dele kontrollen over dem *kremt* enhver med LITT god micro gjør jo det, dah... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Det passer vel bra inn her for meg å si at 640 er oppløsningen som rocker. AA og AF er for pyser. 32bit? hvorfor, når jeg kan kjøre 16bit. Lenke til kommentar
tåa Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Det passer vel bra inn her for meg å si at 640 er oppløsningen som rocker. AA og AF er for pyser. 32bit? hvorfor, når jeg kan kjøre 16bit. Eller med andre ord: Du har jura-PC. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå