Gå til innhold

Fps, hvor mye er bra?

Anbefalte innlegg

hvor mange fps som er best er forskjellig fra person til person. noen velger at det går litt hakkete i bytte mot at detaljene er høye, mens andre liker høy fps og ofrer gjerne de visuelle godsakene mot dette.

personlig liker jeg å ha høy framerate og max detaljer, så jeg kjøpte meg et skikkelig skjermkort, slik at jeg nå kan kose meg med begge :lol:

ps: hvis du spiller online/lan, så er det viktig at du har høy nok framerate til å "henge med". som f. eks quake3, der low-end pcer kan få problemer når motstanderen bruker shaft, plasmagun eller andre visuelt tunge våpen, og dette fører til at du får problemer med å sikte skikkelig. spiller du med 25-30 fps mot en som har f. eks. 80, vil motspilleren ha en stor fordel. VELDIG stor faktisk.

en annen fordel med å ha jevnt høy framerate er at når du møter på ting i spillet som er visuelt krevende, så kan du få såkalte "drops" (lavere framerate.) har du ca 80 når dette droppet skjer, kan fps falle ned til 30-40 uten at du merker noe særlig. har du derimot lav fps fra før (30-40 :-? ) kan droppet gå ned til 10-20(!), og da merker du det skikkelig. det skal mindre til for å ødelegge en god spillopplevelse.

hail carmack,

peace out! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs vel egentlig. Før jeg fikk ny hardware hadde jeg ganske dårlig framerate i alle spill, i WarCraft3 så klarte ikke å styre unitene i kamp, så jeg måtte dele kontrollen over dem :p I cs hadde jeg vel 20 fps med high fps models, det var ikke pent. Men i FS2002 gikk det fint med lav fps.... :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...