Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jente 15 + Gutt 18 ?

Gjest _trådstarter

Anbefalte innlegg

Gjest _trådstarter

Hei! (Jeg er gutt på 18, om noen skulle være i tvil)

Jeg møtte en jente på byen for noen uker siden. Vi snakket masse og koste oss, og har holdt kontakten på MSN etter det. Vi snakket masse og jeg likte henne bedre og bedre. Plutselig en dag kom skolespørsmål opp (hvor skal du starte til neste år osv) og av en eller annen grunn hadde vi aldri snakket om alder før. Hun var visstnok 15, og jeg fikk meg et aldri så lite sjokk. Jeg hadde blitt litt småforelsket, men nå som jeg vet hun er 3 år yngre holder jeg på å spy av meg selv. Jeg trodde hun var 17-18 og ble "forelsket" når jeg trodde det var alderen hennes, men etter jeg har fått vite at hu er 15 er alt et stort rot oppi hodet mitt.

Jeg ville aldri gått ut med en som var 15, for det strider i mot alt hva jeg syns. Om jeg hadde vært far til en 15 åring og hun hadde gått ut med en på 18 ville jeg skjelt ut fyren. Mye også fordi jeg har en søster på 15 år kanskje.

Før jeg fikk vite det hadde vi planlagt å ha en date eller to sammen, men jeg vil ikke "skuffe" henne og si nei nå. Hva syns dere jeg bør gjøre? Holde meg unna? Det er vel egentlig det jeg vil høre, for jeg syns ikke dette er bra. Litt vansklig bare, når jeg endelig fant en jeg likte godt og klarte og komme meg over eksen min, måtte noe være galt.

Hjelp? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jupp. Jeg sier det du vil høre (nesten i hvertfall). Er absolutt ikke noe poeng i å gjennomføre noe så "tabu" dersom du ikke føler deg komfortabel med det. Fortell henne slik det er, og gjerne foreslå at dere jo fortsatt kan være venner.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hei! (Jeg er gutt på 18, om noen skulle være i tvil)

Jeg møtte en jente på byen for noen uker siden. Vi snakket masse og koste oss, og har holdt kontakten på MSN etter det. Vi snakket masse og jeg likte henne bedre og bedre. Plutselig en dag kom skolespørsmål opp (hvor skal du starte til neste år osv) og av en eller annen grunn hadde vi aldri snakket om alder før. Hun var visstnok 15, og jeg fikk meg et aldri så lite sjokk. Jeg hadde blitt litt småforelsket, men nå som jeg vet hun er 3 år yngre holder jeg på å spy av meg selv. Jeg trodde hun var 17-18 og ble "forelsket" når jeg trodde det var alderen hennes, men etter jeg har fått vite at hu er 15 er alt et stort rot oppi hodet mitt.

Jeg ville aldri gått ut med en som var 15, for det strider i mot alt hva jeg syns. Om jeg hadde vært far til en 15 åring og hun hadde gått ut med en på 18 ville jeg skjelt ut fyren. Mye også fordi jeg har en søster på 15 år kanskje.

Før jeg fikk vite det hadde vi planlagt å ha en date eller to sammen, men jeg vil ikke "skuffe" henne og si nei nå. Hva syns dere jeg bør gjøre? Holde meg unna? Det er vel egentlig det jeg vil høre, for jeg syns ikke dette er bra. Litt vansklig bare, når jeg endelig fant en jeg likte godt og klarte og komme meg over eksen min, måtte noe være galt.

Hjelp? :)

Sån flott da! Dere har jo da et helt år på å bli skikkelig kjent med hverandre før eventuelt noens grenser overskrides.

Lenke til kommentar

Er egentlig enig med de ovenfor her om at dersom du ikke føler deg komfortabel med det selv, så må du ikke finne på å gå på date med henne nå. Da bør du eventuelt si at du har tenkt litt, og syns aldersforskjellen kan bli et problem.

Iom. at hun er en jente på 15 og du er en gutt på 18 vil jeg anslå at dere er på cirka samme modningsnivå (også mtp. tonen dere fant sammen). Hvorfor strider det å gå ut med en jente på 15 år mot alt du synes?

Samtidig er jeg enig i dette - det er ikke noe veldig galt i aldersforskjellen på 18 og 15. Tre år, det er jo ingenting - og skjeller faren hennes deg ut så forstår han ikke dagens sosialdynamikk. Du bør heller være veldig ydmyk når du evt. skulle treffe faren hennes en gang.

Allikevel står jeg igjen med det at dersom du ikke er komfortabel med situasjonen, bør du trekke deg..

Lenke til kommentar
Ser ikke helt problemet jeg heller. Hva med å gi det et forsøk? Det kan godt være at hun er veldig mye mer modem enn de andre 15 åringene du er kjent med. Når du er 23 og hun er 20 er brått ikke aldersforskjellen så stor alikevel.

enig!

kjenner selv 2 par som der jenta er 15 og gutten 18/19

funker fett det. give it a try man

Lenke til kommentar
Ser ikke helt problemet jeg heller. Hva med å gi det et forsøk? Det kan godt være at hun er veldig mye mer modem enn de andre 15 åringene du er kjent med. Når du er 23 og hun er 20 er brått ikke aldersforskjellen så stor alikevel.

Problemet er at han synes det er drøyt, og mange rundt dem vil også mene det. Etter hvert som man blir eldre har alder mindre betydning, men det er ikke et argument for å gi det en sjanse nå.

Alderen hennes kommer til å plage han, og det vil tære på et evt forhold.

Lenke til kommentar
Har verden endret seg fra når jeg var 18? Da var det normalt at gutter på 18 var sammen med jenter på 15 og ingen tenkte to ganger på det...

Det samme hadde jeg akkurat tenkt til å skrive. Var helt normalt når jeg var 15-16 år også. Jeg forstår at det kan tære på et forhold om man tenker på det hele tiden - men om det er en person man liker godt, og kan føle seg komfortabel med - skal 3 års alderforskjell virkelig kunne ødelegge det?

Lenke til kommentar
..Problemet er at han synes det er drøyt, og mange rundt dem vil også mene det....

Har verden endret seg fra når jeg var 18? Da var det normalt at gutter på 18 var sammen med jenter på 15 og ingen tenkte to ganger på det...

Ikke vet jeg, men da jeg var 18 for seks år siden var det ingen i mine kretser som hadde forhold med aldersforskjell på tre år.

Jeg er kanskje trangsynt, men ville stusset på det hvis en kamerat kom trekkende med ei jente på 15.

Endret av Blindgate
Lenke til kommentar

Enig i den. Selv har jeg en del 'on hold', altså at jeg venter på at de skal bli 18 :p Er selv 20, og synes det var mas i fjor når jeg var sammen med en 17-åring som 19-åring. Menmen for all del. Noen synes det er no prob, så da er det bare å kjøre på. Selv kunne jeg glatt plukka litt på en fyr, om han gikk ut med en 15-åring som 18-åring :p

Lenke til kommentar
Gjest _trådstarter

Takk for alle svar!

Hun er nok mye mer moden enn en gjennomsnittlig 15-åring, men allikevel. Når man er 15 så er man i en periode hvor alt er fryd og gammen og man sjelden tenker på konsekvensene. Hun har sagt at aldersforskjellen ikke bryr henne, men for alt jeg vet kan jo det være hennes "ting". At hun liker å være sammen med eldre gutter for å føle seg kul. Jeg derimot, føler meg som en idiot. Men andre ganger tenker jeg og "samme hvor mange dager hun har levd i forhold til meg" og føler at jeg bare skal gi det en sjangs. På en annen side vet jeg hvordan min søster på 15 er og hun flyr etter eldre gutter hele tiden og bytter kjæreste minst 2 ganger i måneden. Gjerne folk på 17-18 år. Jeg har to helt forskjellige syn på saken samtidig! Frustrerende :)

Et annet spørsmål: Hvor går grensen (loven) på hva vi kan gjøre uten å gjøre noe ulovlig (mtp. Norges Lover)? Helt streit hva loven er. Jeg har snakket skittent med henne og det er det eneste, men allikevel går jeg rundt med dårlig samvittighet. Vet at noen kanskje syns jeg overdriver, men jeg er fryktelig forvirra. Ene dagen tenker jeg "samme det, jeg likte henne når jeg trodde hun var 18", mens den andre dagen går jeg rundt og spyr av tanken.

Lenke til kommentar

Loven om 16 år som seksuell lavalder er til for å beskytte mindreårige mot overgripere. Det er IKKE ulovlig for en 18 år gammel gutt å ha sex med en 15 år gammel jente. Du, som er på samme nivå som jenta og er en nesten-kjæreste, kunne aldri ha blitt dømt for noe som helst. Uansett om foreldrene hadde anmeldt saken hadde de ikke kommet noen vei, da hverken du eller henne kunne blitt sett på som en overgriper. (Når det er sagt vil jeg påstå at jentenes foreldre er ganske gammeldagse hvis de ikke lar sin 15 år gamle datter ha guttekjærester på 18. Selvsagt kan de være skeptiske, som alle foreldre er, men det er jo "jobben" deres - å bekymre seg)

Jenter flest på din egen alder interesserer seg for gutter som er 2-3 år eldre enn deg igjen, så da har du det gående uansett... Du har ingen grunn til å "spy av tanken"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...