Gå til innhold

Om folk som ikke kan Google

glennib

Anbefalte innlegg

blir dere virkelig så forbanna irritert over at noen spørr om noe? dere er kule da, som svarer frekt til folk som spørr dere om noe.

Bryr meg ikke om en person spør meg ett spørsmål i ny og ne. Men når samme person spør om helt idiotiske og enkle spørsmål hver dag så blir eg irritert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som husker litt tilbake..noe jeg egentlig ikke tror noen her i tråden gjør så hadde diskusjon.no en google.com smily: googlebf4.gif

Denne ble fjernet fordi det forhindrer selve ideen ved å ha et nettforum, at man faktisk ikke finner ting på nette som man leter etter. Det er ikke alle som er like nerdete som alle oss her og jeg syns det er tragisk at en da skal rakke ned på disse menneskene fordi at de ikke har lært seg "å google riktig".

Lenke til kommentar
Når folk spør om ting, hjelper jeg de istedet, slik at jeg får ros, og ikke google :)

Det slutta jeg med når jeg skulle lære ei i klassa a scanne pc-en for virus. hu skjønte ikke en jævla dritt. Jeg sa dette her: Trykk på den store knappen som det står "scan now".

hun er 16 år ... Dum og deilig

Lenke til kommentar
Det er ikke alle som er like nerdete som alle oss her og jeg syns det er tragisk at en da skal rakke ned på disse menneskene fordi at de ikke har lært seg "å google riktig".

Det er ikke det jeg snakker om. De som pleier å mase på meg om dette er nett like nerdete som meg, om de vil innrømme det eller ei. De er bare blitt så giddaløse og vant til å få ting servert på gullfat at de ikke gidder å google selv og heller forventer at jeg skal gjøre det for dem.

Edit: Om en person som nesten ikke bruker en PC i det hele tatt i ny og ne spør om hjelp til noe gjør det meg ingenting, men når folk som sitter inne nett like mye som meg og holder på med ca. det samme som meg ikke gidder å faktisk søke litt selv og heller forventer at jeg skal gjøre det for dem, da synes jeg jeg har rett til å bli litt iritert. Og jeg har prøvd å forklare dem det så mye nå at de burde klare å forstå det.

Endret av Andeby
Lenke til kommentar

Må slenge meg på denne, kan være fantastisk irriterende iblant! Spesielt sånne ting som er veldig enkelt å finne (skrive ett ord og trykke "I'm feeling lucky", så er de der). Men er jo noen ting som krever litt google-skillz, og da kan jeg jo stille opp. :p

Lenke til kommentar
Det er også en grei måte å gjøre det på, men jeg blir fort irritert, og tror ikke jeg hadde klart det.. Dessuten hadde jeg ikke hatt noe å klage over i kveld..

Har du ikke noe verre å klage over bør du kanskje vurdere å la være.

Så la være å svare disse menneskene da. Herregud, værre er det da ikke.

Har prøvd det også, og det ender i spam spam spam.

Blokkere da.

Lenke til kommentar
Velkommen til windows xp generasjon som jeg kaller den :p

Dog ikke alle fra den generasjon er sånn, men du skjønner tegningen.

alt servert på sølvfat, og sild-i-tønne mentalitet så det hyler etter.

Jeg minner om at Apple generasjonen er de som får mest på sølvfat = for folk flest med mindre datakunskaper.

Nei dessverre så ser det ut som om de med minst datakunnskaer løper til Elkjøp og kjøper seg bærbar til 2990, som de deretter klarer å få oversvømt med spyware og dritt. Så kommer de og spør :)

Endret av mtw
Lenke til kommentar

Da kan de liksågodt skaffe seg en Mac. Eller noen som kan installere Spywareprogrammer som koster penger og har sanntidsbeskyttelse.

Er ikke så lett for gammlingene og huske prosedyrer. Feks først kjør Adaware så spybot og så kanskje et annet program. Dette da for og være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Velkommen til windows xp generasjon som jeg kaller den :p

Dog ikke alle fra den generasjon er sånn, men du skjønner tegningen.

alt servert på sølvfat, og sild-i-tønne mentalitet så det hyler etter.

Jeg minner om at Apple generasjonen er de som får mest på sølvfat = for folk flest med mindre datakunskaper.

post-108625-1217526421_thumb.jpg

Tihi. :>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...