Punkyfish Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Dersom det er en Thermal Pad på kjøleribba mi, skal jeg ha goop på prosessoren I TILLEGG? Eller bør jeg ta vekk Pad'en og KUN bruke goop? Har kjøpt en Papst kjøler og litt Globalwin kjølepasta... Har ikke gjort noe enda... venter til jeg får en kommentar fra dere. Lenke til kommentar
rolfhansen Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 enten eller ... ikke begge deler.. hvis du har arctic silver eller nanotherm burde du heller bruke det fremfor thermal paden. skrap bort thermal paden med barberblad, og bruk sandpapir for å få bort smårestene. Lenke til kommentar
mr.a Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 ikke bruk noe sandpapir! stikk heller på jernia og kjøp en kanne isopropanol sprit, fjerner absolutt alt av fett og smuss etc. bruk et tekstil som ikke "lo`er" slik at du slipper smuler av lambi utover hele greia. har du ikke råd til isopropanol så bruk litt rød eller white sprit (eller nabons 96% :wink: ). de sist nevnte legger igjen en liten fetthinne som gjør varmeoverføringen dårligere (ett par, tre grader mer :sad: ), men er man fattig så er man fattig. jeg fraråder deg i høyeste grad i å bruke thermal pad! har sett Athlon Thunderbird bli svidd av på denne måten!! :sad: Lenke til kommentar
blackice Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Ville ha skaffet meg rødsprit eller isopropanol, legger ikke igjen noe. Du kan jo planslipe kjøleribba med våtslipe papir og 1400i korning, da blir den slett og fin. Artic silver er absolutt å anbefale foran sånn liten pakke til 20kr eller noe. Nanoterm skal også være veldig bra. Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Arctic Silver koster ikkje 20kr hvis det var det du antydet! En 30 grams sprøyte tror eg koster 79kr. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Tror den har mente var at selvom articsilver er dyrt er det verdt pengene fremfor å kjøpe et billig alternativ til 20kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå