Benor Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Akkurat nå er det en elg i hagen som spiser på epletreet... Seriøst.. Siden jeg kom hjem til denne gudsorlatte bygda har jeg sett flere elg enn mennesker.. Noen som føler de kjenner seg igjen? Lenke til kommentar
Benor Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Skal se hva jeg får til;) Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 er det uvanlig med elg i hagen da? vi hadde ei gammel elgku som spiste under tørkestativet i hagen her for noen år siden Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Vi hadde opptil flere elg i hagen vår i flrer år på rad. Har ikke sett noen de siste to årene nå - Bor midt i Bærum btw. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg møtte på en elg på en t-bane i 2001 da jeg flyttet til Oslo. Skulle på forelesning trøtt og fæl kl 7 på morgenen. Det var en gammel mann som tuslet opp og ned på plattformen mens jeg satt på benken og halvsov. Plutselig ropte mannen "kom og se, kom og se". Så jeg slentret bort og lurte på hva slags type dette var. Og der kommer det en elg tuslende opp t-banelinjen. Den kommer opp på plattformen og stanser ca 15 cm i fra oss, og titter ned på oss. Knærne mine ble ganske mo, og jeg tenkte at nå blir jeg snart spist Etter 3-4 minutter med intens stirring fra alle tre parter, tok vi tre skritt til høyre, og elgen tuslet videre. Har sett elger mang en gang, men aldri hatt den ringeste anelse om hvor store de var før jeg stirret inn i øynene på en på 15 cm hold. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg har aldri sett en elg før. Lenke til kommentar
Benor Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Den sprang avgårde da jeg skulle ut å ta bildet:P Men fikk i allefall et slitent bilde av den sammen med sine venner lenger nede på jordet... Tatt med mitt gamle, dårlige kamera.. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Elg har jeg mått på mange ganger, fine dyr. Husker spesielt en gang jeg var ut og gikk tur med hunden, gikk langs en skog som brått sluttet og åker overtok landskapet. Akkurat i skillet fra skogen og åkeren sto det tre store elger og spiste rett ved veikanten jeg og hunden gikk på. Både jeg, hunden og elgene ble overrasket og ble stående og stirre på hverandre i et par minutter til jeg og hunden gikk videre. Elgene sto 2 meter unna, var litt artig men samtidig skumelt Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Den sprang avgårde da jeg skulle ut å ta bildet:P Men fikk i allefall et slitent bilde av den sammen med sine venner lenger nede på jordet... Tatt med mitt gamle, dårlige kamera.. Var de så så langt borte at du ikke kunne ta bilde via vindu? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Vi har hatt elg i hagen noen ganger. En gang jeg husker spesielt godt var når jeg ikke så den først, fordi den sto skjult bak noen trær. Jeg så bare noe som rasla i trærne og lurte på hva det var (tenkte det sikkert var et ekorn eller no), så jeg gikk for å se. Først når jeg sto en meter unna gikk det opp for meg at det var en enorm elg som sto foran meg. Den ble nok like overraska som jeg ble, for den gjorde et panisk hopp over gjerdet og løp avgårde. Jeg ble jo skremt. Og ja, elger er skumle på nært hold, for de er utrolig store! Endret 31. juli 2008 av Nevnarion Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Elgen er vel det største dyret vi har i Norge Var på leirskole på Dombås med klassen i 10., vi kjørte med buss for vi skulle på Moskus safari, så da kjørte vi liksom til det stedet hvor vi skulle begynne å gå over fjellet - og da løp det plutselig 3-4 elger på veien foran bussen. Så da fikk jeg oppleve det også^^ Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hmm.. Er det ikke bjørn i Norge egentlig? Ikke det at biologi er min sterkeste side Lenke til kommentar
Benor Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Jo, det gjør det. Men de fleste bøndene som får se den, vil gjerne ha denj bort. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Elg spiser epler. Epler gjærer. Elg blir full. Lykke til! Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Og elger får inspirasjon fra forumet: Ble jagd naken rundt i egen hage av elg – Eg såg han stod i hagen og knaska på epletrea. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hmm.. Er det ikke bjørn i Norge egentlig? Ikke det at biologi er min sterkeste side Elg er større, de kan veie over 500kg og ha en skulderhøyde på over 2m. Har forøvrig sett elg mange ganger. Det mest spesielle var vel en gang jeg var og gikk på ski litt oppi skogen, var på tur over en stor myr med høy musikk på øret. Mens jeg staket meg innover myra snudde jeg hodet til høyre, da fikk jeg øye på 3 elger i fullt sprang nedover samme myra parallellt med meg. Antakelig en 30-40m mellom oss. En annen gang gikk jeg var en snartur på ski gikk jeg meg på elg på tre forskjellige plasser. En hel flokk med elg kryssa veien mens jeg satt på bussen, rundt et dusin. Man må ha respekt for disse dyrene. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hendte flere ganger at vi ikke fikk gå på skolen (les: barneskolen) fordi det var observert elgku med kalv i området. Ellers har jeg vært med på en god del nesten-påkjørsler av elg med bil, samt flere påkjørsler med tog. Makabre meg! Neida. Elgen er et majestetisk dyr, og all respekt til den. Er en smule redd den, men det får så være. Lenke til kommentar
neadii Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Er ikke elg akkurat her i byen hvor jeg bor, men om jeg beveger meg litt bortenfor der jeg går på skole så er det en del elg. Bondeland vett. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Har berre sett elg eit par gonger. Kanskje fordi eg bur på vestlandet - Sogn & Fjordane. Dette er kronhjortens rike! Husker eg stod 1-2 meter unna ein stor kronhjort under jakt oppi fjellet her. Men uansett, elgku med kalv er ikkje noko ein skal spøke med. Alt for mange som har opplevd å bli trampa ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå