dotten☻ Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Billige: Bruker en krystall for og dobble frekvensen og dermed blir rødt om til grønnt. Dyre: Ekte Grønn laser trenger ikke IR filter, fordi der skapes grønnt lys med engang. Suckas! Hmm jeg lukter gammel hissigpropp her. Jeg sa ikke at dyre lasere trenger ir filter. Jeg frarådet han å kjøpe billige grønne lasere fordi mange av dem kommer uten ir filter. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Og jeg adda informasjon. Ikke påpekte noe særlig med deg. Yatta. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Noen lov mot det har jeg pr i dag ikke hørt om. Men bruker du laseren til å skade noen, enten med hensikt eller uten hensikt finnes det flust med lover som kan straffe deg. Jeg har merket meg, spesielt på nettet en slags hype rundt disse laserene i det siste. Personlig håper jeg det tar av, da jeg selv husker da svake røde lasere var "inn" mens jeg gikk på barneskolen. For det første var det jo umulig å gå på kino eller noe slikt for det var minst 4 røde prikker på lerrete, for det andre hadde man alle som sprang rund å skulle lyse å øynene til hverandre. I hendene på voksne folk er ikke disse sterke laserene spesielt farlige, men dersom småungene igjen begynner å få tak i slike kan man bare grue seg til konsekvensene. For en tid tilbake vurderte jeg selv å bygge en CO2-gasslaser, dvs skikkelig kraftig greie. Men jeg slo det fra meg da jeg leste om en som hadde lagt en slik selv. Han startet opp laseren, noe av strålen ble reflektert fra veggen han pekte mot, og før han klarte å blunke hadde han fått en varig øyeskade. Nå tror jeg nok ikke at disse pennene er like kraftige, men tenk iallefall litt gjennom hva dere har tenkt å bruke dem til. Vise dem frem til andre potensielt mindre ansvarsfulle en deg selv, slik at de også finner ut at de skal ha en slik laser Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Har selv vurdert å skaffe meg disse, men når jeg ser at de er så kraftige at de kan brenne seg igjennom ting så tror jeg at jeg lar være. Ser for meg et scenario der jeg feks har latt den ligge på pulten, jeg har feks besøk av noen kompiser og jeg forlater rommet. De vet ikke hvor kraftig den er og skal bare tøyse litt med den. Det er så mye som kan gå galt med slike ting og jeg tror jeg heller lar være. Uansett så tror jeg at jeg går lei den etter noen timers bruk... Lenke til kommentar
hahahoho Skrevet 2. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2011 Får nå håpe mer er lov, sitter på en 30mW Tenkte å gå for en 50mW selv, nesten redd for å kjøpe noe kraftigere, så mye advarsler om skader på synet Hvordan funker din, forresten? Sliter du med synet? denne kom i fjor da. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.7379014 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå