FCW Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Har endret endel på HTPC'en vår, og tenkte jeg nå skulle utvide med en BluRay spiller ala denne. Er det noe spesielt jeg må tenke på, eller er det bare å plugge den i kabinettet og legge i en BluRay disk. Hva med HDCP? (Skjermkort og TV er vel grei, men hva med spiller og kabel (DVI/HDMI)? Opplegget er: CPU: P4 641 (litt gammel ,men jeg prøver) ATI HD3450 AOPEN XC cube Kjører XP sp2 og Mediaportal, som avspiller er jeg tipset om Media Player Classic HomeCinema, som visttnok skal ha alle kodeker som trengs, tror jeg. PC'en kobles til en Sony D3000 TV via DVI-->Hdmi. Strålende med synspunkter. Endret 29. juli 2008 av FCW Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg har Pioneer BDC-202. Den bråker en del ved dvdavspilling, men med blu-ray er den stille. Du kan jo forsøke med oppsettet du har, jeg vet ikke om prosesoren er kraftig nok. Andre kan nok svare på det. Når det gjelder HDCP, har du det du trenger. Til avspilling av blu-ray må du bruke powerdvd7 eller 8 ultra. Lenke til kommentar
FCW Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg tenkte å prøve med den CPU'en, hvis ikke så får jeg vel kjøpe en kraftigere. Men jeg MÅ altså bruke PowerDVD for å spille av BD? Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Ja, jeg tror nok det. Det finnes en plugin til MP som bruker powerdvd. Link. Har du et DVI->hdmi adapter? Når det gjelder kabel har jeg en billig en fra biltema til 140kr. Lenke til kommentar
FCW Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Bruker DVI til Hdmi kabel jeg....ikke noe adapter. Tror jeg kjøpte den på clasern. Noen som har peiling på om det går an å laste ned noe videoklipp/trailere/e.l i BluRay "format". Hadde vært kjekt å testet ut hardware og software med en videosnutt, før jeg går til det skritt å kjøpe meg en BD spiller. Endret 1. august 2008 av FCW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå