Gå til innhold

[Fixed]Prosessoren klokker ikke, selv om det er klokket i bios.

Anbefalte innlegg

Hei !

(Beklager for en ganske missledende tittel, jeg fant virkelig ikke noe bedre tittel. Kom gjerne med ett annet forslag.)

Saken er da slik, at jeg har den siste mnd eller noe slik, sittet på en helt stabil klokk på min E8400 på ett Gigabyte GA-X48-DQ6 hovedkort. Jeg har kjørt stresstester jevnlig for å være sikker på at klokken holdt.

Men her en dag så drev jeg på å sjekket minnet, lot bare memtest stå på over natta, når jeg våknet hadde maskina fryst (svart skjerm, vifte på høyere hastighet etc). Jeg hadde problemer med klokken ei stund, men fant ut hva det var, og klokket virket helt normal, akkurat slik som den var tidligere.

Men nå i går kveld, skulle jeg bare sjekke cpuz litt, etter volten min. Og der kommer jeg over at klokken min er tilbake på stock, men kun CPU klokk. CPU volt, minne timings etc, var fremdeles klokket.

Jeg har prøvd å sett gjennom bios om jeg kanskje hadde på den funksjonen som klokker ned CPU når det ikke trengs etc. Jeg har prøvd å klokke den helt ned, boote, for å så klokke tilbake bare for å se. Men det hjelper ikke det heller.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal prøve.

Any ideas ?

EDIT:

Jeg kan forresten også nevne at jeg har ikke hatt prosessoren på noe høy volt, altså sjangsen for at jeg har ødelagt prosessoren med høy volt er ikke så veldig høy.

EDIT2:

Kjører forresten windows server 2008 om det skulle ha noe å si.

EDIT3:

Jeg har oppdatert BIOS også, uten resultat.

BILDER:

post-132113-1217553457_thumb.jpg

post-132113-1217553463_thumb.jpg

Endret av Rattpjusker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...