lolvik Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Hei ! (Beklager for en ganske missledende tittel, jeg fant virkelig ikke noe bedre tittel. Kom gjerne med ett annet forslag.) Saken er da slik, at jeg har den siste mnd eller noe slik, sittet på en helt stabil klokk på min E8400 på ett Gigabyte GA-X48-DQ6 hovedkort. Jeg har kjørt stresstester jevnlig for å være sikker på at klokken holdt. Men her en dag så drev jeg på å sjekket minnet, lot bare memtest stå på over natta, når jeg våknet hadde maskina fryst (svart skjerm, vifte på høyere hastighet etc). Jeg hadde problemer med klokken ei stund, men fant ut hva det var, og klokket virket helt normal, akkurat slik som den var tidligere. Men nå i går kveld, skulle jeg bare sjekke cpuz litt, etter volten min. Og der kommer jeg over at klokken min er tilbake på stock, men kun CPU klokk. CPU volt, minne timings etc, var fremdeles klokket. Jeg har prøvd å sett gjennom bios om jeg kanskje hadde på den funksjonen som klokker ned CPU når det ikke trengs etc. Jeg har prøvd å klokke den helt ned, boote, for å så klokke tilbake bare for å se. Men det hjelper ikke det heller. Jeg vet ikke helt hva jeg skal prøve. Any ideas ? EDIT: Jeg kan forresten også nevne at jeg har ikke hatt prosessoren på noe høy volt, altså sjangsen for at jeg har ødelagt prosessoren med høy volt er ikke så veldig høy. EDIT2: Kjører forresten windows server 2008 om det skulle ha noe å si. EDIT3: Jeg har oppdatert BIOS også, uten resultat. BILDER: Endret 1. august 2008 av Rattpjusker Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Anyone ? Hadde ikke forundret meg for mye om dette var noe nytt for dere alle, egentlig. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Du kan jo prøve å klokke i windows, kanskje du kommer noen vei med den metoden. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Noe forslag til hva jeg skal klokke med da ? Lenke til kommentar
Komadyret Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Prøv å bruke cpucool. Jeg har hatt gode resultater med det programet. Du må bare finne PLL chipen din for å vite hvordan du skal konfigurere cpucool CpuCool hjemmeside: http://www.cpu-cool.de/index.html Download: http://www.majorgeeks.com/download.php?det=214 Hvordan finne PLL: http://www.cpu-cool.de/FSB.HTM Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Vel, det støtter ikke X48 ser det ut til uansett. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Kan informere om at jeg har fått det fikset. Det som måtte til var å resete/slette CMOS, var bare å ta ut cmos batteriet. FSBen satt vist fast. Takk til de som prøvde å hjelpe meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå