darksoul1900 Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Trenger jeg og ha vannavkjøling av N.Bridgen min? Overklokker ingenting.. vil bare ha en stille pc.. Problemet mitt er at north b'en er så varm at jeg ikke klarer og holde på den lenge.. har kabinettet åpent akkurat nå.. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Vel, hvis du ikke overklokker, ser jeg ingen grunn til og ha vannkjøling. En litt større passiv kjøleribbe vil nok senke temperaturen litt. Men den originale skal strengt tatt holde. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Vel, hvis du ikke overklokker, ser jeg ingen grunn til og ha vannkjøling. En litt større passiv kjøleribbe vil nok senke temperaturen litt. Men den originale skal strengt tatt holde. Et alternativ er å løsne den orginale, planslipe overvlaten på NB og feste på nytt med AS3. NB er ikke flat og de bruker en tykk pad for å feste kjøleren. Bedre overføring ville gi bedre kjøling, men slevsagt har du rett. Uten overklokking burde standardutstyret holde fint. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Hadde faktisk tenkt å nevne det med plansliping, pasta osv, men siden ribben var så varm, så var det sikkert brukbar kontakt. Men du har selvsagt også rett, alt kan forbedres. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 For de som tenker på kjøling av NB i forbindelse med overklokking, så vil jeg bare si at en kaldere NB kan bidra til å få en høyere stabil FSB. Jeg skriver kan fordi ofte er det andre ting som AGP-hastighet, minnehastighet osv. som begrenser FSB'en. Bedre kjøling vil altså bare hjelpe i de tilfellene der det er NB'en selv som fører til ustabiliteten. For deg som ikke skal overklokke så trenger du altså ikke vannkjøle. Lenke til kommentar
khan_ Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 La oss ikke glemme SB. Den blir ganske så varm den også. Min var ved oc over 65 grader. Skal ha på ei kjøleribbe og vifte der. Venter på forsyning fra microplex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå