Gå til innhold

Metallica - Death Magnetic: hva mener du?


Marbash

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å til dere som mener The Unforgiven 3 er dårlig. lytt på budskapet i teksten , de har klart å lage en meget jordnær tekst

 

Personlig syntes jeg den hørtes mer ut som noe et tredjerangs moderne emoband kunne skrevet. Definitivt en av de verste Metallica-sangene jeg noen gang har hørt. Resten av plata var derimot overraskende bra (jeg ble særdeles positivt overrasket, selv om jeg fortsatt synes Load-albumene er det beste de har gjort etter MOP).

Lenke til kommentar
Jeg ble egentlig litt skuffet over plata. Ingen av sangene som når inn på topp 20 for min del, men jeg får vel gi den litt tid.

 

Seriøst? Ingen av låtene er topp 20 av Metallica? :ermm:

 

That Was Just Your Life, All Nightmare Long og Suicide & Redemption er på min topp 20.

 

 

Jepp. Tilfeldig rekkefølge.

 

Wiplash

For whom the bell tolls

Fade to Black

Creeping Death

Master of Puppets

The thing that should not be

Sanitarium

Orion

One

Harvester of Sorrow

Holier than thou

The Unforgiven

Wherever I may roam

Don't thread on me

Nothing else Matters

Of Wolf and Man

My friend of Misery

Hero of the Day

Outlaw Thorn

Bleeding me

 

 

 

Når det er sagt så synes jeg ikke DM er et dårlig album, men jeg synes det kanskje er litt oppskrytt. Spesielt når enkelte sier det er på høyde med MoP. Men men, smaken er som baken.

Lenke til kommentar
Minner om at dette er en tråd for å diskutere Death Magnetic. Diskusjonen begynner å skli litt ut.

Diskusjonen om de andre Metallica albumene taes her.

 

Selv finner jeg "The Day that Never Comes" som en av de svakere sangene. Spesielt Live... Håper det kommer seg til i juni...

 

Dessverre tror jeg nok at "The Day~" kommer til å likne noe på "St. Anger" da den i sin tid ble spilt live. Med andre ord, ikke så veldig bra. :(

Lenke til kommentar

Liker Death Magnetic veldig godt! Synes de beste sangene er "That Was Just Your Life", "Broken, Beat & Scarred", "The Day That Never Comes", "Cyanide", "The Unforgiven III" og "The Judas Kiss". Får "One-feeling" av The Day That Never Comes, synes faktisk ikke sangen er så veldig ulik, både musikals og i temaet.

 

Synes kanskje Unforgiven III er nedskrytt? Selvsagt, i forhold til Unforgiven og Unforgiven II er den kanskje ikke det store. Men hallo, Unforgiven kom ut i 1991 og Unforgiven II kom ut i 1997. Det er over 10 år siden! Det er klart at Metallica har endret seg på over 10 år, men synes absolutt Unforgiven III er noe av det beste på Death Magnetic.

 

Ellers liker jeg riffene på That Was Just Your Life veldig godt! Har veldig lyst til å lære meg de riffene på gitar!

Endret av Kiimmeen
Lenke til kommentar

Har vært og snust litt på LiveMetallica de siste dagene for å se om det var et show som fristet. Det som skuffer meg er at de spiller bare "That Was Just Your Life", "The End of the Line", "Broken, Beat & Scarred", "Cyanide" og "The Day That Never Comes" fra Death Magnetic albumet. Jeg har lyst til å høre "All Nightmare Long", tror den kan gjøre seg dritgodt live.

Lenke til kommentar
All Nightmare Long kommer nok snart. Ifølge Lars er det noen biter som må øves bedre inn først =)

 

Glimrende nyheter. Får vi servert den i Spektrum kommer det til å bli massivt.

 

De kan også begynne å spille My Apocalypse, riffinga på slutten er så intenst at det gir meg kronisk whiplash hver gang jeg hører sangen. Jeg klikker, og det er ikke kødd engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...