hakongram Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 nei, det er lagt på distortion på skarp/vokal/cymbal osv, det er noe alle gjør ellers høres alt for rent ut, det er mixing 101.ja dette er et ille eksempel, men har hørtd like ille på mange "ekstrem metall" produksjoner, jeg kan ikke høre noe clipping, men de har på brick wall og presset lyden til det punktet hvor det kuttes, der av loudness, null dynamikk Jeg har 3 år lyd-utdanning, jobber med lyd nå og har aldri vært borti at det blir lagt på distortion på det du nevner. Har hatt undervisning av folk som har jobbet på store produksjoner og de har aldri nevnt det. Så mixing 101, wtf ? høres for rent ut ? kommer kanskje litt ann på musikken, men kan jo lett få ting til å låte mindre rent uten å bruke distortion. De som har produsert/mikset/mastret CD-versjonen skulle fått tunge ballespark av Stig Inge Bjørnebye 1 gang i timen til de utåndet Hahaha...beste jeg har hørt på lenge ! hahahahaha Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Du kan si mye om St.Anger, men sell-out er den i hvertfall ikke. St. Anger er ræva! Den er bare et samle objekt for meg. Som Mr. Cliff Burnstein(ene manageren for Metallica) sa noe om St. Anger(løst sitert): "You had me on the 3 first ones, but then you lost me." Er nok noe i det... Er vel bare "St. Anger, Frantic og Some kind of Monster" som fortsatt spilles live, sånn en gang i blandt. Pr. tiden er det "All Nightmare Long" som surrer i hodet og på Ipoden. Veksler litt uke etter uke... Gleder meg SYKT til konserten(som jeg har kjøpt billett til) Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 St. Anger hadde vært et kjempealbum hvis de ikke var fra Metallica. Personlig så synes jeg den har 5 kjempesanger, men resten er ganske middelmådig. Favorittene er St. Anger, Some Kind Of Monster, Frantic, Purify og Shoot Me Again. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) St. Anger høres ut som Metallica i 2003. Uansett, den diskusjonen kan dere ta her'clicky' Endret 20. oktober 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 St. Anger høres ut som Metallica i 2003. Uansett, den diskusjonen kan dere ta her'clicky' Takk Lenke til kommentar
SuperSkunk Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Greit album, men definnetivt ikke det beste. Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Fikk meg netopp en Death magnetic t-shorte Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Bilder ? Det kommer, det er den med det norske flagget bak Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Uuuu, den virker kul Norskeflagg <3 Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Buhuu, jeg vil også ha! Har bare den som fulgte med "Death in a Coffin" Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg ble egentlig litt skuffet over plata. Ingen av sangene som når inn på topp 20 for min del, men jeg får vel gi den litt tid. Lenke til kommentar
Enojo Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Bilder ? Det kommer, det er den med det norske flagget bak Wheey, samme som min ;D Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg ble egentlig litt skuffet over plata. Ingen av sangene som når inn på topp 20 for min del, men jeg får vel gi den litt tid. Seriøst? Ingen av låtene er topp 20 av Metallica? That Was Just Your Life, All Nightmare Long og Suicide & Redemption er på min topp 20. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Er nok endel sanger som kommer forran noen av sangene fra DM for meg også, men The Day that Never Comes ligger ganske høyt oppe! Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Den nye plata makere seg i min liste jeg ønsker å høre live. Ikke så mange sanger, men noen. St. Anger derimot fortjener ingen, kanskje Frantic. DM trenger tid, og det har den fått. Jeg er helt fornøyd med Metallica 2008. Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg syns flere av sangene på DM kommer på min topp 20 liste Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Jeg mener Death Magnetic har tatt seg opp siden jeg første gang hørte albumet. helt ærlig så er det nå flere låter jeg har lagt min elsk på Å til dere som mener The Unforgiven 3 er dårlig. lytt på budskapet i teksten , de har klart å lage en meget jordnær tekst den teksten gir meg mye når jeg har dårlige dager. i disse mørke dystre tider The Unforgiven 3 Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor How could he knowThis new dawn's light Would change his life forever? Set sail to sea But pulled off course By the light of golden treasure Was he the one causing pain With his careless dreaming? Been afraid Always afraid Of the things he's feeling He could just be gone He would just sail on He'll just sail on How can I be lost, If I've got nowhere to go? Search for seas of gold How come it's got so cold? How can I be lost? In remembrance I relive And how can I blame you When it's me I can't forgive? These days drift on Inside a fog It's thick and suffocating His sinking life Outside it's hell Inside, intoxication He's run aground Like his life Water much too shallow Slipping fast Down with his ship Fading in the shadows Now a castaway They've all gone away They've gone away How can I be lost If I've got nowhere to go? Search for seas of gold How come it's got so cold? How can I be lost? In remembrance I relive And how can I blame you When it's me I can't forgive? Forgive me Forgive me not Forgive me Forgive me not Forgive me Forgive me not Forgive me Forgive me Why can't I forgive me? (Solo) Set sail to sea But pulled off course By the light of golden treasure How could he know This new dawn's light Would change his life forever? How can I be lost, If I've got nowhere to go? Search for seas of gold How come it's got so cold? How can I be lost? In remembrance I relive So how can I blame you When it's me I can't forgive? Endret 23. oktober 2008 av =Iko= Lenke til kommentar
Essem Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Næmmen, jøss. Er teksten jordnær? Da er det min nye yndlingssang. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg visste at James hadde skrevet teksen på Unforgiven III, men jeg visste ikke at han hadde skrevet alle tekstene igjen, slik som han gjorde for St. Anger. Håper bare ikke at han tar på seg for mye igjen, slik at han blir sliten som har var rundt Load / Re-Load. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå