Gå til innhold

Metallica - Death Magnetic: hva mener du?


Marbash

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På hvilken måte er det er problem da?

 

Istedet for å få dynamikk i musikken, får vi en jevn strøm av høy lyd.

 

Lite dynamikk? Er det ikke det Metallica har gått tilbake til da? En lydvegg av gitar og tromme.

 

Dette albumet er ett stort steg tilbake kvalitetsmessig i fra "Black Album" ja. Dette som overrasker meg. Hadde liksom inntrykket av at de var ganske nøye med musikken de lagde, ikke bare kvalitetsmessig, men også lydmessig.

 

Ironien her er jo at Metallica-fans syter av for mye lyd. Er dere blitt gamle eller?

 

Å være gammel har ikke noe med det å gjøre. Er glad i å gnu skikkelig på med Metallica jeg, men mens jeg sitter med ett stort glis når jeg spiller "Black Album" høyt, sitter jeg nå med hodeværk når jeg spiller høyt på "Death Magnetic"

Lenke til kommentar

Jeg kan i grunn bare si meg enig i at lyden på Death Magnetic er noe kritikkverdig. Det plager ikke meg i like stor grad som det tydeligvis plager andre, men jeg merker selv at når jeg hører på DM, så blir jeg fortere "sliten" av å høre på albumet, enn all annen musikk. Og det har ikke noe med selve musikken å gjøre, for jeg elsker Metallica og DM er et meget bra album, men lyden i seg selv er dessverre rimelig masete og uten dynamikk. Jeg klarer fortsatt å høre på hele plata, men spesielt i headset eller på PC-høyttalerne, merker jeg at det etter en stund begynner å bli slitsomt. Er jo synd at de har mikset plata på denne måten, for det går dessverre utover lytteopplevelsen for mange. Og som mange sier; plata er jo veldig bra, så det er synd at inntrykket for veldig mange blir svekket på grunn av noe så "simpelt" som lyden.

Lenke til kommentar
Sjå denne:

 

Du får ikkje ein betre og kortare forklaring.

 

Sett den. Vet hva som foregår, men det vil fortsatt ikke si at det nødvendigvis er negativt.

 

 

På hvilken måte er det er problem da?

 

Istedet for å få dynamikk i musikken, får vi en jevn strøm av høy lyd.

 

Ja. Ikke all musikk MÅ ha dynamikk i seg for å være bra. Jeg føler ikke at albumet er noe dårligere lydmessig bilde av den grunn.

 

Lite dynamikk? Er det ikke det Metallica har gått tilbake til da? En lydvegg av gitar og tromme.

 

Dette albumet er ett stort steg tilbake kvalitetsmessig i fra "Black Album" ja. Dette som overrasker meg. Hadde liksom inntrykket av at de var ganske nøye med musikken de lagde, ikke bare kvalitetsmessig, men også lydmessig.

 

Stort steg? Hmm. Skal ikke uttale meg for mye her, i og med at jeg ikke har hørt CD-versjon av Black Album, har på mp3.

 

Ironien her er jo at Metallica-fans syter av for mye lyd. Er dere blitt gamle eller?

 

Å være gammel har ikke noe med det å gjøre. Er glad i å gnu skikkelig på med Metallica jeg, men mens jeg sitter med ett stort glis når jeg spiller "Black Album" høyt, sitter jeg nå med hodeværk når jeg spiller høyt på "Death Magnetic"

 

Hehe. Jeg har i hvertfall ikke det problemet. Jeg har det motsatt, får ikke hodepine, men har adskillig mye større glis med DM enn BA. Kan ha med at jeg liker den tyngre stilen til Metallica mye bedre.

 

Takk for at du argumenterer rasjonelt og logisk. :)

 

Problemet er at lyden høres ut som om den kommer fra mine gamle (og kastet) Proson-høyttalere fra "ungdomsårene", sprengte og rævkjørte. Skurring og, ja, en vegg av (u)lyd.

 

Hvis det skurrer har du dårlige høyttalere. Jeg har studiohøyttalere, men ikke av beste sort, og det skurrer ikke når jeg hører på DM. Har hørt at det skurrer på andre sanger.

Lenke til kommentar

Om du ikkje høyrer det og ikkje ser at det som skjer på den videoen er negativt så har eg ikkje så mykje meir å by på.

 

Volumknappen har me sjølv, det er ikkje nødvendig å mixe det så ekstremt høgt og miste dynamikk.

 

Du synest lyden er god, eg synest den er dårleg, du har sett kva som er årsaken til at eg synest lyden er dårleg. Er det noko meir å diskutere?

Lenke til kommentar

Er jo bra at du er fornøyd med lyden Xecuter. Kanskje jeg bare rett å slett er mer kravstor enn deg angående lyd. For meg er LOUDNESS effekten helt latterlig. Ødelegge musikk på den måten. Som en annen sa. La oss nå beholde kvaliteten på musikk, å bestemme volumet selv. Du sier du liker kvaliteten nå. Hadde det ikke vært bedre at lydkvaliteten også hadde vært enda bedre, å du selv bare kunne skrudd opp litt ekstra? Hadde ihvertfall vært bedre for meg.

 

Ser mange nevner PC høytalere her. Skulle jeg hørt på musikk på sånt hadde jeg fått vondt i hodet uansett ;)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Er jo bra at du er fornøyd med lyden Xecuter. Kanskje jeg bare rett å slett er mer kravstor enn deg angående lyd. For meg er LOUDNESS effekten helt latterlig. Ødelegge musikk på den måten. Som en annen sa. La oss nå beholde kvaliteten på musikk, å bestemme volumet selv. Du sier du liker kvaliteten nå. Hadde det ikke vært bedre at lydkvaliteten også hadde vært enda bedre, å du selv bare kunne skrudd opp litt ekstra? Hadde ihvertfall vært bedre for meg.

 

Ser mange nevner PC høytalere her. Skulle jeg hørt på musikk på sånt hadde jeg fått vondt i hodet uansett ;)

 

Du er kanskje mer kravstor ja. Jeg avskriver kanskje ikke lyd som dårlig like fort. Er enig at denne LOUDNESS-krigen er latterlig, men du vet jo ikke hvordan den ville vært uten denne effekten, så derfor er jeg fornøyd. Fornøyd med det jeg har. Ville selvfølgelig vært mer fornøyd med bedre lyd.

 

PC-høyttalere er jo noe piss. Nytter ikke klage på lyd når man har PC-høyttalere.

Lenke til kommentar
Er jo bra at du er fornøyd med lyden Xecuter. Kanskje jeg bare rett å slett er mer kravstor enn deg angående lyd. For meg er LOUDNESS effekten helt latterlig. Ødelegge musikk på den måten. Som en annen sa. La oss nå beholde kvaliteten på musikk, å bestemme volumet selv. Du sier du liker kvaliteten nå. Hadde det ikke vært bedre at lydkvaliteten også hadde vært enda bedre, å du selv bare kunne skrudd opp litt ekstra? Hadde ihvertfall vært bedre for meg.

 

Ser mange nevner PC høytalere her. Skulle jeg hørt på musikk på sånt hadde jeg fått vondt i hodet uansett ;)

 

Du er kanskje mer kravstor ja. Jeg avskriver kanskje ikke lyd som dårlig like fort. Er enig at denne LOUDNESS-krigen er latterlig, men du vet jo ikke hvordan den ville vært uten denne effekten, så derfor er jeg fornøyd. Fornøyd med det jeg har. Ville selvfølgelig vært mer fornøyd med bedre lyd.

 

PC-høyttalere er jo noe piss. Nytter ikke klage på lyd når man har PC-høyttalere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...