Gå til innhold

Metallica - Death Magnetic: hva mener du?

Marbash

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HAHA! Du må jo gå på Heroin! Du hadde følt det som et svik (?) hvis de ikke hadde spillt creep? Jeg tror de driter en lang marsj i hva du syns om setlisten for å si det mildt... bare å si no sånt forbauser meg hvor lite inteligente noen mennesker faktisk kan være.

Hvis du skulle promotert en helt ny plate... da hadde du spillt bare gammel musikk du da...?

Gratulerer med et skrapelig forsøk på en fornærmelse.

Du trenger ikke å ta det så bokstavelig, men ja, jeg hadde vært ordentlig skuffet hvis de ikke hadde spilt Creep, pga det er deres soleklart beste livesang.

Tror du virkelig de driter i hva fans synes om setlisten deres? Hvem tror du de spiller for? Tror du de driter i hva fansen som har betalt for konsertene og platene deres synes om setlisten?

Du minner meg om en fanboy som setter seg på bakbena med en gang noen hever en kritisk røst. Det er veldig veldig teit.

Hoho fanboy... den har jeg ikke hørt før! Tar det som et kompliment! Ja, du har tydeligvis ikke vært på telefon med metallica på denne konserten for å få en bra setlist... for den var jo skikkelig dårlig (!)

Lenke til kommentar

Eneste han sa var at That was just your life er en elendig åpner i forrhold til Creeping Death. Tror ikke han mente at "there is no other way".

JudasKiss, du er bare en "bedreviter" som kommer her og sier at andre er dumme fordi de mener at en sang hadde passet bedre til å åpne et show enn en annen sang. Og tror du ikke han driter i hva du syns om setlisten? Han har sin egen mening, som jeg har min egen mening, og du har din egen mening.

Jeg håper at de spiller en setlist med mye av det nye albumet, sammen med mye gammel når de kommer til Oslo neste år! :)

For Whom The Bells Tolls hadde vært rått! Synd de ikke spilte den i Oslo i fjor!

Lenke til kommentar
JudasKiss, du er bare en "bedreviter" som kommer her og sier at andre er dumme fordi de mener at en sang hadde passet bedre til å åpne et show enn en annen sang. Og tror du ikke han driter i hva du syns om setlisten? Han har sin egen mening, som jeg har min egen mening, og du har din egen mening.

Takk takk :new_woot: den svei!

Endret av JudasKiss
Lenke til kommentar
Hoho fanboy... den har jeg ikke hørt før! Tar det som et kompliment! Ja, du har tydeligvis ikke vært på telefon med metallica på denne konserten for å få en bra setlist... for den var jo skikkelig dårlig (!)

Du burde ikke ta fanboy som en kompliment. Det er et negativt ladd ord som brukes på fans som kun ser den positive siden av et band, og nekter å høre på negative ord.

Jeg har ikke vært på telefon med Metallica? Hva i all verden er det du mener?

Interresant at du bare valgte å svare på en liten bit av mitt innlegg. Etter å si ting som "bare å si no sånt forbauser meg hvor lite inteligente noen mennesker faktisk kan være." burde du klare å argumentere mot lite intelligente mennesker som meg.

Eirik_FS, takk for kloke ord. :)

Lenke til kommentar

Yess... nå kommer sannheten:

Tror du ikke jeg veit hva en fanboy er? Come on... Ta å gjør hjemmeleksa di og les innleggene bakover her! Jeg blir kalt fanboy og bedreviter å ja alt mellom himmel og jord fordi jeg ELSKER å provosere, skape debatter... og få sånne som deg til å bli rød i toppen og hamre løs på tastaturet fordi du blir så jævli irritert... å det er verd bryderiet med å faktisk gidde å ta seg tid til å skrabble med dere alle sammen. Syns det er helt KONGE å skape blest og litt heftige debatter, er jo det som gjør dette jævli artig!

Med ekstrem fare for å høres ut som en som veit alt, bedreviter, fanboy, tallicawhore osv osv osv skal jeg ikke hardnakket påstå at jeg har mer peil på metallica en noen av dere her inne, men jeg føler ikke at jeg er er grønn på området heller! Jeg skal faktisk la dere få diskutere så tastene eksploderer og smelter sammen til det bare står syntax error på skjermen, for nå skal jeg ut å skru bil!

Så; jeg beklager til dere ALLE som måtte føle dere støtt eller personlig hetset av bedreviter'n og fanboy'en "JudasKiss" han er egentlig veldig snill og omtenksom, men her inne elsker han å se hvor langt han kan gå før noen tenner lunta og eksploderer ;)

Ikke vær så jævli seriøse folkens... slapp av, trekk pusten og ta livet med ro. Så kommer Metallica til Oslo og kicker ass'n til oss alle sammen. Vi kan møtes i Oslo så skal jeg spandere pils på hele gjengen!

Enough said! See ya!

-Lars- (yeah, that's my name)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
EGENTLIG burde det ikke være hørbar forskjell på CD og MP3. Under komprimeringen fjernes de frekvensene mennesker ikke kan høre såvidt jeg har lært, hvorfor klager folk over MP3?

å joda, hør først på mp3 deretter cd du hører stor forskjell.

de frekvensene du snakker om blir kuttet på cd, som oftest sundt 20khz i toppen og rundt 20-25hz i bund for å rydde opp litt i mixen,

MP3 kutter ytligere, noen så mye som til 15khz.

men mp3 er fult hørbart fordet, har ikke noe problem med å nyte musikk på mp3. (så lenge det ikke er under 192kbps)

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Yess... nå kommer sannheten:

Tror du ikke jeg veit hva en fanboy er? Come on... Ta å gjør hjemmeleksa di og les innleggene bakover her! Jeg blir kalt fanboy og bedreviter å ja alt mellom himmel og jord fordi jeg ELSKER å provosere, skape debatter... og få sånne som deg til å bli rød i toppen og hamre løs på tastaturet fordi du blir så jævli irritert... å det er verd bryderiet med å faktisk gidde å ta seg tid til å skrabble med dere alle sammen. Syns det er helt KONGE å skape blest og litt heftige debatter, er jo det som gjør dette jævli artig!

Med ekstrem fare for å høres ut som en som veit alt, bedreviter, fanboy, tallicawhore osv osv osv skal jeg ikke hardnakket påstå at jeg har mer peil på metallica en noen av dere her inne, men jeg føler ikke at jeg er er grønn på området heller! Jeg skal faktisk la dere få diskutere så tastene eksploderer og smelter sammen til det bare står syntax error på skjermen, for nå skal jeg ut å skru bil!

Så; jeg beklager til dere ALLE som måtte føle dere støtt eller personlig hetset av bedreviter'n og fanboy'en "JudasKiss" han er egentlig veldig snill og omtenksom, men her inne elsker han å se hvor langt han kan gå før noen tenner lunta og eksploderer ;)

Ikke vær så jævli seriøse folkens... slapp av, trekk pusten og ta livet med ro. Så kommer Metallica til Oslo og kicker ass'n til oss alle sammen. Vi kan møtes i Oslo så skal jeg spandere pils på hele gjengen!

Enough said! See ya!

-Lars- (yeah, that's my name)

Har du endelig røpet deg nå JudasKiss? Heh, det der var vel nesten noe av det mest fornuftige jeg har sett noen skrive i hele denne tråden! Jaja.... jeg har iallefall planer om å drikke øl med deg!

:D

Lenke til kommentar

That Was Just your Life og Suicide & Redemption er de to sangene jeg liker fra DM. Dessverre blir de ødelagt av lyden, høres ut som headsettet mitt er sprengt. Gruer meg nesten litt til å høre albumet på anlegget i stuen, eller i bilen.

Men heller DM med elendig lyd enn et nytt St. Anger.

Endret av Olsenhower
Lenke til kommentar
hmm rart at de gir ut den med retail.

men er alle sangene der i tidlig form da eller?

sånn pre-prod skive?

Tror det er en slik tidlig versjon ja. Noen av sangene har helt annen tekst, feks Cyanide. Mange har også noen andre melodier. Demo versjonen av All Nightmare Long er faktisk en god del forskjellig fra originalen.

Lenke til kommentar
Til dere "lydfantaster": Vennligst forklar meg hva som er så dårlig med lyden, UTEN å nevne at masteringa er så høg. Hva er problemet?

Det er akkurat det som er problemet. Ved å kjøre den så høyt, mister man masse av dynamikken i musikken. Dette merker man veldig lett hvis man hører f.eks litt på "black album" å så setter på "Death Magnetic". Om man hører forskjell på ett PC anlegg skal jeg ikke uttale meg om, men jeg hører ihvertfall STOR forskjell på anlegget i stua mi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...