Gå til innhold

Metallica - Death Magnetic: hva mener du?

Marbash

Anbefalte innlegg

Trist, at det tydeligvis ikke er noe god lyd på plata :(

Egentlig hadde jeg tenkt til å kjøpe cd'en, fordi jeg er en Metallica fan, men etter alt jeg har hørt om hvor dårlig lyd det er(i tillegg syns jeg lyden jeg hørte i The Day That Never Comes var forferdelig!), så er jeg i tvil om jeg gidder å kjøpe plata.

Jeg hadde tenkt til å kjøpe plata for 2 grunner:

1. Fordi det er det nye albumet som jeg har ventet på LENGE!

2. Fordi det er CD, og ikke MP3 som har mistet mye av lydkvaliteten.

Men hvis det er sånn at det er så jævelig at jeg ikke klarer å høre på det, så er det ikke verdt det, og da fortjener de ikke å tjene penger på meg heller.

Så det jeg tror jeg skal gjøre er å laste ned plata i 320kbps, høre om lyden er brukbar, hvis den er det, så kjøper jeg plata.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er også forskjellen ganske stor.

smalltallAP_450x340.jpg

Men jeg bryr meg faktisk mest om at låtene i seg selv er gode...

hahahahahaahaha! :!: Good one!

Liten edit:

Noen som har hørt hva vidre drift av mission metallica blir? Dør den ut til neste prosjekt eller?

Endret av JudasKiss
Lenke til kommentar

Det tror jeg de fleste gjør, men det er jo derfor lyden blir et irritasjonsmoment. Hvis låtene var ræva, hadde det ikke plaget meg at lyden også var det. Plata hadde helt klart vært bedre med en annen produksjon.

Det må da være lov til å være fornøyd med låtene, men misfornøyd med lyden?

Lenke til kommentar

Svaret har dukket opp i løpet av natta for det var ikke der i går kveld når jeg sjekket sist:

post-29624-1221473752_thumb.jpg

Edit:

Det må da være lov til å være fornøyd med låtene, men misfornøyd med lyden?

Selvfølgelig så er det mulig. Men for min del så er ikke problemet så fryktelig stort som alle skal ha det til at jeg lar det plage meg.

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Trist, at det tydeligvis ikke er noe god lyd på plata :(

Egentlig hadde jeg tenkt til å kjøpe cd'en, fordi jeg er en Metallica fan, men etter alt jeg har hørt om hvor dårlig lyd det er(i tillegg syns jeg lyden jeg hørte i The Day That Never Comes var forferdelig!), så er jeg i tvil om jeg gidder å kjøpe plata.

Jeg hadde tenkt til å kjøpe plata for 2 grunner:

1. Fordi det er det nye albumet som jeg har ventet på LENGE!

2. Fordi det er CD, og ikke MP3 som har mistet mye av lydkvaliteten.

Men hvis det er sånn at det er så jævelig at jeg ikke klarer å høre på det, så er det ikke verdt det, og da fortjener de ikke å tjene penger på meg heller.

Så det jeg tror jeg skal gjøre er å laste ned plata i 320kbps, høre om lyden er brukbar, hvis den er det, så kjøper jeg plata.

Problemet er bare at det er stor forskjell på 320kbps filene, og orginal CDèn.

Ja, lyden er dårlig, men jeg tviler sterkt at hvis du har ventet på CDèn lenge, og at dette er noe du har lyst på, så kommer ikke lyden til å plage deg.

Det eneste jeg har å utsette ved lyden er at det høres ut som om den spilles gjennom ødelagte høyttalere i perioder, ikke noe som fikk meg til å kaste CDèn i harnisk (ja jeg hater lyden, men har CDèn) men helt klart et minus slikt sett.

Bruker du dog dataen som avspiller, ser jeg ikke noen som helst grunn til å ikke kunne nyte 320kbps versjonene av sangene, som høres mye bedre ut. (sett at du har kjøpt CDèn da selvfølgelig).

Det gjør jeg også det, men det burde være lov å poengtere hardnakket på at lyden på CDèn er relativt sett skrål, på samme måte som andre hardnakket uttaler seg om at de gir f.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

nå har ikke jeg hørt cd lyden ennå men noen mp3 filer som lyden er brukbar, den klipper ihvertfall ikke, klipper den på cd altså? tviler litt på det men.

snurreleif, lurte bare på om du kan beskrive hva som er anderledes litt mer detaljert.

Lenke til kommentar

Du slipper at det høres ut som om du spiller på sprengte høyttalere, og den "grøt-lyden" som oppstår når alle instrumentene braker tungt sammen.

Jeg vil dog legge press på at dette hører man kun på visse steder i sangene, ikke noe som gjør CDèn ulyttbar, men kan være irriterende for de som bryr seg om sånt.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

That was Just Your Life -- En fet låt, men er en elendig opener i forhold til Creep

End Of The Line -- Den nest værste på DM

The Thing That Should Not Be -- Den SOLEKLART dårligste på MOP

Of Wolf Of Man -- Blant de bedre på TBA

One -- Obligatorisk, men alt for tidlig i showet?!

Broken, Beat, and Scared -- Joda

Cyanide -- Meeeh, en kjip sang, dårlist på DM

Frantic -- Jeg hadde trodd og håpet dere hadde glemt Stanger??

Until It Sleeps -- Blant de bedre på Load, men fungerer ikke live

Wherever I May Roam -- Fungerer heller ikke live

For Whom The Bells Tolls -- Klassiker, awesome

The Day That Never Comes -- En blek kopi av One

RESTEN: AWESOME!!

Master Of Puppets

Blackened

- - - - - - - -

Blitzkrieg

Jump In The Fire

Seek and Destroy

Jeg synes dette var en helt rævva setlist, med unntak av de 5 siste, de måtte ha tatt av noe innifaen. Har alltid vært en stor fan av at de må spille Blitzkrieg live. Men bortsett fra det var det skrale greier. Brorparten av setlista er sanger som ikke fungerer live, og sanger som er skampletten på plata. Jeg hadde blitt ordentlig skuffa hvis de hadde spilt denne i Bergen. Og jeg hadde følt det som et svik hvis de hadde utelatt Creep på en konsert jeg er på.

Endret av Hegland
Lenke til kommentar
Hørt på plata nå, flere ganger. Lyden er ikke jævla dårlig som noen vil ha det til. Selve platen er ganske bra, og dette er Metallica. Ikke så unge og opprørske lenger, men gode er de.

The Unforgiven III er sjuk, favorittsangen min for tiden...

Etter å ha lastet ned albumet i 320kbps, og har hørt frem til og med "The Day That Never Comes" nå, så må jeg si at jeg syns ikke det var like dårlig lyd som jeg trodde det skulle være. Men det er dårlig lyd fordet! Høres ut som høyttalerene mine er sprengt, så dette kommer ikke til å bli et album jeg setter på for å nyte god lyd. Men albumet kommer nok til å surre endel på MP3 spilleren fremover! Dette er Metallica, og dette er bedre enn noe annet de har laget i løpet av de siste 10 årene!

Hadde de indelig klart å gjort lyden BRA, så ville det vært enormt forbedrende for plata!

Lenke til kommentar
That was Just Your Life -- En fet låt, men er en elendig opener i forhold til Creep

End Of The Line -- Den nest værste på DM

The Thing That Should Not Be -- Den SOLEKLART dårligste på MOP

Of Wolf Of Man -- Blant de bedre på TBA

One -- Obligatorisk, men alt for tidlig i showet?!

Broken, Beat, and Scared -- Joda

Cyanide -- Meeeh, en kjip sang, dårlist på DM

Frantic -- Jeg hadde trodd og håpet dere hadde glemt Stanger??

Until It Sleeps -- Blant de bedre på Load, men fungerer ikke live

Wherever I May Roam -- Fungerer heller ikke live

For Whom The Bells Tolls -- Klassiker, awesome

The Day That Never Comes -- En blek kopi av One

RESTEN: AWESOME!!

Master Of Puppets

Blackened

- - - - - - - -

Blitzkrieg

Jump In The Fire

Seek and Destroy

Jeg synes dette var en helt rævva setlist, med unntak av de 5 siste, de måtte ha tatt av noe innifaen. Har alltid vært en stor fan av at de må spille Blitzkrieg live. Men bortsett fra det var det skrale greier. Brorparten av setlista er sanger som ikke fungerer live, og sanger som er skampletten på plata. Jeg hadde blitt ordentlig skuffa hvis de hadde spilt denne i Bergen. Og jeg hadde følt det som et svik hvis de hadde utelatt Creep på en konsert jeg er på.

HAHA! Du må jo gå på Heroin! Du hadde følt det som et svik (?) hvis de ikke hadde spillt creep? Jeg tror de driter en lang marsj i hva du syns om setlisten for å si det mildt... bare å si no sånt forbauser meg hvor lite inteligente noen mennesker faktisk kan være.

Hvis du skulle promotert en helt ny plate... da hadde du spillt bare gammel musikk du da...?

Og musikk du aldri har hørt spillt live før (et skikkelig opptak eller vært der selv) hvordan kan du bedømme dem da? Bare lurer jeg... å ta utgangspunkt i en studioversjon blir jo helt feil iforhold til en live versjon! Hvor fet er ikke bare f.eks ONE live i forhold til den "puslete" versjonen på AJFA?

Får inderlig håpe de ikke spiller creep når de skal til oslo....!

Endret av JudasKiss
Lenke til kommentar
HAHA! Du må jo gå på Heroin! Du hadde følt det som et svik (?) hvis de ikke hadde spillt creep? Jeg tror de driter en lang marsj i hva du syns om setlisten for å si det mildt... bare å si no sånt forbauser meg hvor lite inteligente noen mennesker faktisk kan være.

Hvis du skulle promotert en helt ny plate... da hadde du spillt bare gammel musikk du da...?

Gratulerer med et skrapelig forsøk på en fornærmelse.

Du trenger ikke å ta det så bokstavelig, men ja, jeg hadde vært ordentlig skuffet hvis de ikke hadde spilt Creep, pga det er deres soleklart beste livesang.

Tror du virkelig de driter i hva fans synes om setlisten deres? Hvem tror du de spiller for? Tror du de driter i hva fansen som har betalt for konsertene og platene deres synes om setlisten?

Jeg hadde spilt musikk fra den nye platen for å promotere den, og jeg har aldri sagt noe annet. Gratulerer med dagen.

Du minner meg om en fanboy som setter seg på bakbena med en gang noen hever en kritisk røst. Det er veldig veldig teit.

Endret av Hegland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...