B4stian Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Når bestilte dere? Jeg bestilte bare noen få timer etter det var lagt ut, så jeg vil tro at det er førstemann til mølla-prinsippet som gjelder. Unasett, det viktigste er vel cd'en i første omgang? Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 The Unforgiven III er herlig. Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Da vil jeg tro det er her på torsdagen. Vil ikke tro de begynner å sende ut slike ting med release før i kveld, så det kommer på morgendagens postrunde, men er jo lov å håpe. Min kom nå og humøret gikk rett i taket, men så åpnet jeg mailen Levert:1 stk METALLICA - Death Magnetic - Limited Digipack Edition, Pris 149,50 Gjenstående levering: 1 stk METALLICA - The Box Magnetic (Death In A Coffin) - Limited Deluxe Box Set Ja, samma som meg det! Kommer vell! Når bestilte dere? Jeg bestilte bare noen få timer etter det var lagt ut, så jeg vil tro at det er førstemann til mølla-prinsippet som gjelder.Unasett, det viktigste er vel cd'en i første omgang? Jeg bestillte for evigheter siden! Ang japansk release kan det kjøpes på utelandske cd butikker på nett eller kanskje noen norske hvis de tar inn. Skal hvertfall ha 1. press med OBI! Jiha! (on it's way by the way ) Endret 9. september 2008 av JudasKiss Lenke til kommentar
Manx Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Når bestilte dere? Jeg bestilte bare noen få timer etter det var lagt ut, så jeg vil tro at det er førstemann til mølla-prinsippet som gjelder.Unasett, det viktigste er vel cd'en i første omgang? Jeg bestilte 18.7 er ganske sikker på at det var første dagen man kunne bestille. Men det er vel som sagt førstemann til mølla og det er vel ikke godt å si hvor mange kister platekompaniet fikk inn i første runde. Men så lenge jeg får cden i posten så skal jeg vel overleve noen dager fram til kista kommer. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Ser at Østbø i Vg også har lagt merke til det jeg også mente med plata : "En utmerket musiker som bassist Robert Trujillo er dessverre nesten fraværende i miksen," Jeg ville vært rimelig forbanna med den miksen her hvis jeg var Trujillo. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Der fikk jeg sendingsbekreftelsen på at boksen var sendt, skulle tro at det var like dumt å sende det samlet og ikke hver for seg... Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Når St. Anger skulle komme hadde jeg enorme forvetninger. Jeg ble skuffa, men respekterte at de ville prøve en annen retning, så jeg kjøpte plata for å ha den i samlingen og har såvidt hørt på det siden. Klok av skade har jeg nå ganske lave forventninger, og jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal synes om "The Day...". Det virker som om den har sine gode sider, men at den er utrolig dårlig klippet sammen. Rotete og usammenhengende er ord som slår meg. Det blir liksom hverken fugl eller fisk i forhold til De Hellige Fem og St. Anger. Jeg prøver så godt jeg kan å mentalt plassere denne på en av platene fra 80-tallet og se om den passer inn, for å se om jeg bare lurer meg selv, men jeg får det ikke helt til. Jeg gleder meg til å høre resten av de, og plata skal selvfølgelig kjøpes akkurat som samtlige andre de har sluppet. AJFA (spor 1, 6 og 7 spesielt) liker jeg veldig godt. Skal jeg ramse opp favorittene mine er det bare å hente klisjè-stempelet med en gang. Master of Puppets, Fade to Black, One, Seek & Destroy, Nothing Else Matters, The Unforgiven, hele S&M-plata, Sanitarium, Battery, The Thing..., Fuel osv.. Og hvordan kan noen si at bare de fire første albumene var "ekte vare"? Black album kom i 1991, som nr 5 i rekka (Garagedays kom vel i mellom der, men det er vel bare et cover-album om jeg ikke husker helt feil), bare så det er nevnt. Med noen få unntak på AJFA hadde de ikke en eneste kjedelig sang på de fem første. Load/ReLoad har jeg ikke like stort grunnlag for å prate om. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Og hvordan kan noen si at bare de fire første albumene var "ekte vare"? Fordi både dem og meg synes at de fire første albumene er og blir de råeste. "The Black Album" er ikke et dårlig album, men det har en helt annen stil enn de fire forrige. Lenke til kommentar
piccolo Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Og hvordan kan noen si at bare de fire første albumene var "ekte vare"? Fordi både dem og meg synes at de fire første albumene er og blir de råeste. "The Black Album" er ikke et dårlig album, men det har en helt annen stil enn de fire forrige. Enig med fBlikeng. Metallica startet først som et thrash-band og det er rett og slett ikke The Black Album, om en har hørt de 5 første albumene så mye hører en en markant forskjell i tempo, riff og lydbilde. Greit nok at TBA har noen av de største hittene gjennom tidene (Enter Sandman, Nothing Else Matters, The Unforgiven, Sad But True) men albumet som en helhet er ikke noe å skryte av. DM er den rette avtakeren til AJFA. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Og hvordan kan noen si at bare de fire første albumene var "ekte vare"? Fordi både dem og meg synes at de fire første albumene er og blir de råeste. "The Black Album" er ikke et dårlig album, men det har en helt annen stil enn de fire forrige. Enig med fBlikeng. Metallica startet først som et thrash-band og det er rett og slett ikke The Black Album, om en har hørt de 5 første albumene så mye hører en en markant forskjell i tempo, riff og lydbilde. Greit nok at TBA har noen av de største hittene gjennom tidene (Enter Sandman, Nothing Else Matters, The Unforgiven, Sad But True) men albumet som en helhet er ikke noe å skryte av. DM er den rette avtakeren til AJFA. Selv om jeg liker TBA veldig godt, så må jeg faktisk si meg enig i det siste som du nevner her. Lenke til kommentar
-Martinho- Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Bestillte Death Magnetic i går kveld da jeg skjønte at jeg ikke fikk Coffin boksen til den 12., og plata ble sendt i dag tidlig så håper jeg har den i morgen Håper bare ikke at coffin boksen blir så veldig forsinka... Lenke til kommentar
Livert Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Har hørt den nye singelen på radio en del, og jeg synes oppriktig synd på Metallica. De VIL men får faen ikke til. Gamliser som har mista de gode melodiene og de heftige riffene. Men anyways, de må da få lov til å lage musikk læll. Bare synd man har et så nært og godt forhold til de eldre skivene at man av en eller annen grunn VIL at de skal klare å gi folk noe av det samme igjen. Men. Nei. Det gjør de ikke. Og det kommer de aldri til å gjøre igjen. R.I.P. Edit: Leif Endret 10. september 2008 av Livert Lenke til kommentar
Essem Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Kan ikke være greit å sitte fast på 80-tallet. Tror det er på tide å gi opp håpet om at alle Metallica-album skal være likt Kill 'Em All. Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Har hørt den nye singelen på radio en del, og jeg synes oppriktig synd på Metallica. De VIL men får faen ikke til. Gamliser som har mista de gode melodiene og de heftige riffene. Men anyways, de må da få lov til å lage musikk læll. Bare synd man har et så nært og godt forhold til de eldre skivene at man av en eller annen grunn VIL at de skal klare å gi folk noe av det samme igjen. Men. Nei. Det gjør de ikke. Og det kommer de aldri til å gjøre igjen. R.I.P. Edit: Leif Joa.... men har du hørt hele plata før du dømmer metallica til døde? Dette er faktisk noe av det beste de har prestert på 20 år etter min og MANGE andres meninger... de får 5'ere og 6'ere på terningen og alle anmeldere er enige om at riffene, gitarsoloene og metallica er tilbake! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Ser at min pakke ble levert inn for ca. 1 time siden. Fikk mail i går, så tydelig at Platekompaniet har holdt de litt lenger for å hindre at de kommer altfor tidlig i forhold til releasen. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Kan ikke være greit å sitte fast på 80-tallet. Tror det er på tide å gi opp håpet om at alle Metallica-album skal være likt Kill 'Em All. Nei, det er FAEN ikke greit skal jeg si deg. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Forresten er bare å gi opp onanering. Istedenfor kan man begynne å høre på 06:54-06:58 på All Nightmare Long, det holder lenge for meg. Det er rått ja. Stillheten varer så lenge at jeg først trodde låta var slutt for det bare braket løs igjen.....Hunt you down without mercy *damdamdam* Edit: Unforgiven III er klart min favorittlåt på skiva så langt. Den og All Nightmare Long Ja, hørte på plata i hele dag og fikk sansen for All Nightmare Long, men det hornet i Unforgiven 3 har jeg begynt og misslike. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Liker 5:00 til 5:40 i unforgiven 3, Litt homo kansje men men... Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Helvette, jeg har ikke råd til ciffin'en den er så dyr! Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Noen som vet hvor mange coffin edition som er kommet til Norge. Har hørt rykter om at det kun er 2000 stk på verdensbasis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå