Gå til innhold

Metallica - Death Magnetic: hva mener du?

Marbash

Anbefalte innlegg

Metallica er favorittbandet ditt, men du høyrer ikkje på Black Album på grunn av lydkvaliteten?

Samtidig bryr du deg ikkje om høg gain på DM? Eg er forvirra. :p

Forresten er det merkverdig at ikkje ein einaste franskmann som fekk albumet har klart å rippe det i god kvalitet.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forresten er det merkverdig at ikkje ein einaste franskmann som fekk albumet har klart å rippe det i god kvalitet.

Nå går vel ryktene på at det ble solgt alt fra 20-100 skiver, så hvor mange som faktisk har gjort skiva tilgjengelig for andre er det jo ingen som vet.

Men som sagt det er seks dager til vi får svaret på det...

Lenke til kommentar
Metallica er favorittbandet ditt, men du høyrer ikkje på Black Album på grunn av lydkvaliteten?

Samtidig bryr du deg ikkje om høg gain på DM? Eg er forvirra. :p

Hører skjelden på Black Album pga den overpolerte lyden, lyden er jo altfor perfekt.

Hva faen betyr gain i det hele tatt? Vent til skiva kommer før dere kritiserer lydkvaliteten. Jeg har lest ørten anmeldelser av skiva av folk som har hørt the real deal, og ingen klager på lydkvaliten....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Gain på fullt er knall. Det er det forsterkeren min står på :fun:

Men det kan ha noe med å gjøre at den er så sliten at den må på fullt for å få noe vreng ut av den...

er ikke slik gain Zeph sikter til.. men det heter ikke gain the han sikter til heller.

det er drøssevis med kompressorer som har komprimert lyden,

deretter har de presset mixen så høyt som mulig i master.

derav "ear bleeding" "ear fatigue" men dette gjør nesten alle metal band idag,

ingen vill være dårligere enn andre..

hvis de hadde hat Gain på ampen på fult på skiva hadde det bare blitt grøt i lydbildet.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Jeg kan ingenting om lyd, jeg kan ingenting om produksjon, og kan egentlig ganske mye om Metallica uten å vite så mye allikevel. Jeg ble forelska som sjuåring i TBA og da var det gjort. Jeg var vel en av de få som likte St.Anger, men det var fordi de gjorde noe nytt.

Nå gjør de noe unikt. De samler etter min mening alt de har gjort oppover åra i en likkiste, og kaller det Death Magnetic.

For meg funker det utmerket. At ting blir "grøtete" er en fryd for meg. Smell på med vegger av lyd, dette låter jo egentlig bare helt sjukt villt.

Endret av nilsnilspils
Lenke til kommentar
Samme her. Den og "holy revolver" eller Shine, som den visstnok heter. Kanskje det blir utgitt på en eller annen måte? Håper det

Blir vel lagt til sides i første omgang og muligens utgitt ved en senere anledning, i likhet med No Leaf Clover og Minus Human da de i sin tid ble vraket fra et eller annet men senere hentet fram igjen.

Endret av Tatt av vinen
Lenke til kommentar
Gain på fullt er knall. Det er det forsterkeren min står på :fun:

Men det kan ha noe med å gjøre at den er så sliten at den må på fullt for å få noe vreng ut av den...

er ikke slik gain Zeph sikter til.. men det heter ikke gain the han sikter til heller.

det er drøssevis med kompressorer som har komprimert lyden,

deretter har de presset mixen så høyt som mulig i master.

derav "ear bleeding" "ear fatigue" men dette gjør nesten alle metal band idag,

ingen vill være dårligere enn andre..

hvis de hadde hat Gain på ampen på fult på skiva hadde det bare blitt grøt i lydbildet.

Det det er snakk om er The Loudness Effect. Flere å flere plater har begynt å bli sånn desverre......

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Jajajajajajajajajajajaja.... sound-nerds! :p

Ser vi tidlige symptomer på fanboyisme her, eller? :p

Jajajaja! Jeg er jo både fanboy og metallizombie som sluker alt rått!!Det er jo avklart i poster myyye lengre opp her! Så hadde du gjort hjemmeleksa di hadde du ikke engang trengt å skrive det der!

Endret av JudasKiss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...