Gå til innhold

Metallica - Death Magnetic: hva mener du?


Marbash

Anbefalte innlegg

Eg har putta inn eit par filer i Audacity.

 

Den øverste er Queen - Bohemian Rapsody i 320kps, trur det er eg som har rippa den frå CD.

Den andre er Metallica - That Was Your Life frå Death Magnetic *kremt* 320kbps

Den siste er Metallica - Blackened frå AJFA rippa av meg til VBR V2.

 

No er dette sjølvsagt ikkje noko god versjon, me får sjå når plata kjem på markedet og me kan analysere det rett frå CD. Likevel, det skal vel ikkje endre volumet så mykje sjølv om det er rippa i dårleg kvalitet? Eg prøvde og å putte Dire Straits - Money For Nothing og The Doors - The End, begge lasta ned i 128kbps, dei var i same stil som Blackened og Bohemian, ingen linjer ut over skalaen. Eg prøvde resten av Death Magnetic og, same sak som den på biletet.

post-23219-1220542672_thumb.jpg

Etter første gjennomlytting har eg fått meir sansen for trommene, dei var litt tafatte i dei første låtene me fekk, men merkar no at det er mykje bra tromming på albumet. Judas Kiss funker som fy. Synest framleis dei kunne droppa skarptromma, men det er ein vanesak. Høyrte AFJA i går, det er mykje røffare trommer på det albumet.

 

Må være kjipt å være bassist i Metallica når instrumentet ein spelar på ikkje høyrest.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må være kjipt å være bassist i Metallica når instrumentet ein spelar på ikkje høyrest.

Okei, er det bare meg som synes at det er kun på ...AJFA at bassen er lav? Mener den er utmerket på alle de andre albumene, og de 2 sangene av det nye albumet jeg har hørt.

 

jeg mener også at den er lit lav på AJFA, tror dette er pga. at gutta var litt røffe mot Jason Newsted på ahns første plate, men det blei bra når Bob Rock kom inn på "The Black Album" og fikk frem basslyden igjen.

Lenke til kommentar

Grunnen til at basslyden på AJFA såvidt ikke høres er pga den går likt med rytmegitaren. Dessuten, AJFA trenger ikke bass, perfekt produksjon, perfekt skive.

 

 

Og man skal være rimelig døv for å ikke høre basslinjene på Master of Puppets (albumet) f.eks. Battery...

 

Og basslinjenene florerer jo på den svarte skiva og Loads....

 

 

Og jeg er temmelig sikker på at bassen kommer til å florere på Death Magnetic, utifra smakebitene jeg har fått høre, og på grunnlag av Cyanide.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

På vei gjennom for andre gang, akkurat ferdig med Broken, Beat & Scarred, Metallica klarte det denne gangen, dette er råbra greier. Det var ikkje tull når dei prata om å gå tilbake til AJFA. Liknar ikkje på St. Anger, Load eller ReLoad, mest AJFA og kanskje litt Metallica (blackie), men med ein eigen lyd. Eg ser fram til albumet kjem ut og eg kan høyre det i god kvalitet på stereoanlegget. Må brenne ein kopi til bilen og, finfin kjøremusikk. :w00t:

Lenke til kommentar
På vei gjennom for andre gang, akkurat ferdig med Broken, Beat & Scarred, Metallica klarte det denne gangen, dette er råbra greier. Det var ikkje tull når dei prata om å gå tilbake til AJFA. Liknar ikkje på St. Anger, Load eller ReLoad, mest AJFA og kanskje litt Metallica (blackie), men med ein eigen lyd. Eg ser fram til albumet kjem ut og eg kan høyre det i god kvalitet på stereoanlegget. Må brenne ein kopi til bilen og, finfin kjøremusikk. :w00t:

 

I agree!! :D

Lenke til kommentar

Og hva tror du ikke jeg har gjort? :p Har nettopp hørt gjennom Reload og St.Anger faktisk, de to skivene jeg setter lavest av Metallica sine skiver. Ikke det at de er dårlige. Ta f.eks Fixxxer, som er en helt fantastisk sang, særlig slutten som drar deg med gjennom og får meg til å synge for full hals. Og The Unnamed Feeling, som også er et mesterverk.

 

Også har jeg vel hørt på andredisken av Garage, Inc. 18 ganger den seneste uken. Fått øyne opp for The Small Hours som virkelig er et mesterverk, og som innehar riff så fete at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

 

 

Det var nesten så jeg vurderte å anskaffe meg DM ulovlig isted, men viljestyrken og samvittigheten reddet meg. Metallica og James Hetfield er det nærmeste jeg kommer en gudeskikkelse i livet mitt. En stor del av livet mitt består av Metallica, har hørt på de helt siden 2000, og da var jeg bare 12. Så de har vært med meg lengre enn noe annet band. Det er vel ingen underdrivelse at jeg mener de er tidenes beste band.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Dette var slett ikke dumt. Hørt gjennom hele albumet én gang nå, og førsteintrykket sier at dette faktisk kan være det beste Metallica har gitt ut på ganske nøyaktig 20 år. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...