Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor får jeg ikke koblet til internett etter at kontakten til ruteren er tatt ut, så inn igjen?

Anbefalte innlegg

Hei. Overskriften sier vel egentlig det meste. Dette er et veldig irriterende problem. Det er bare min PC som har det, ikke den andre vi har i huset. Jeg har Vista Ultimate. Når jeg holder musa over nettverksikonet nederst til høyre, står det; "Tilgang: Bare lokal."

Forrige gang prøvde jeg "Diagnotiser problemer, systemgjenoppretting, reinstallerte nettverkskortet, og restartet ruteren." Etter at jeg har forsøkt å diagnotisere problemet, står det: "Kan kommunisere med DNS server."

Da jeg reinstallerte PCen min virket det igjen, så det er ikke noe noe problem å få internett, for det kommer vanligvis frem. Men jeg er ikke interessert i å reinstallere PCen hver gang noen tar ut kontakten fra ruteren. (Mange grunner til at det blir gjort i blant.) Synes det virker rart, for jeg har prøvd det meste for å få det til?

Glad for et hvert svar.

Endret av Jonas9300
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du har innstalert de nyeste driverne for kortet ditt?

har du satt at brannmuren/antivirus skal godkjenne nette?

Zone alarm er utrolig strenge på dette og setter du feil innstilling så sperrer du fort hele internett.

Lenke til kommentar
Du har innstalert de nyeste driverne for kortet ditt?

har du satt at brannmuren/antivirus skal godkjenne nette?

Zone alarm er utrolig strenge på dette og setter du feil innstilling så sperrer du fort hele internett.

Har prøvd å skru brannmuren av og på, og sette tilbake til normale innstillinger. Men det gjorde visst ingen ting. Har hatt det samme antivirus programmet lenge, og det har aldri skjedd noe. Tror faktisk jeg avinstallerte det også. :|

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

hva er antivirus programmet du bruker? er det 64 bit vista eller 32 bit?

for 64 bit krever egne drivere, Hva skjer om kontakten blir tatt ut? nekter den og kjenne igjen dataen?

Har du satt noen innstillinger i rutern i hvor mange IP adresser den får lov til og gi ut?

Lenke til kommentar
hva er antivirus programmet du bruker? er det 64 bit vista eller 32 bit?

for 64 bit krever egne drivere, Hva skjer om kontakten blir tatt ut? nekter den og kjenne igjen dataen?

Har du satt noen innstillinger i rutern i hvor mange IP adresser den får lov til og gi ut?

Jeg bruker AVG 8. Har 32 bit Vista. Jeg vet ikke hvordan jeg kan endre på instillinger på rutern?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

gjør dette:

Trykk start --> run --> skriv cmd --> skriv ipconfig /all

da dukker det opp en del informasjon.

Du skal ha standard gateway tallene.

Standard gateway . . . . . . . . : 192.168.1.1 sånn som dette vil det se ut. kanskje med andre tall hos deg kanskje.

Så skriver du inn sifrene i nettlesern din der hvor du skriver nettside adressene.

da skal du få mulighet til og endre ruter innstillingene dine der.

Vanlig passord er: admin som brukernavn og passord eller 1 av delene.

Lykke til

Lenke til kommentar
gjør dette:

Trykk start --> run --> skriv cmd --> skriv ipconfig /all

da dukker det opp en del informasjon.

Du skal ha standard gateway tallene.

Standard gateway . . . . . . . . : 192.168.1.1 sånn som dette vil det se ut. kanskje med andre tall hos deg kanskje.

Så skriver du inn sifrene i nettlesern din der hvor du skriver nettside adressene.

da skal du få mulighet til og endre ruter innstillingene dine der.

Vanlig passord er: admin som brukernavn og passord eller 1 av delene.

Lykke til

Ok, takk. Skal prøve. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert at det er instillingene i ruteren, dette er et ikke et uvanlig problem i Vista, når du får denne feilen åpne nettverkstilkoblinger (skriv ncpa.cpl og trykk enter i start søk eller gå via nettverks og delingssenter), står det da "uidentifisert nettverk" på tilkoblingen du bruker? prøv å deaktiver tilkoblingen, så aktiver igjen. hjelper ikke det prøv å sett statisk ipadresse på tilkoblingen(høyreklikk på tilkoblingen - egenskaper - velg internett protokoll ipv4 og klikk egenskaper her). finn adressene du trenger ifra ipconfig som forklart i posten før min. er det en laptop du bruker andre steder enn hjemme prøv å legg det inn i alternativ konfigurasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...