Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lyn og Torden, kan ødlegge for meg mens jeg er på internett ?

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei ! trenger svart fort...

sitter nå på bærbar pc :p det tordner og lyner i nærheten, mamma sin radio streika nettopp PGA det, er det farlig for meg mens jeg sitter på internett på bærbar ?

MODS: har jeg postet feil, så kan du flytte det til riktig katorogi, viste ikke hvor jeg skulle poste "/

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da gikk intenetten ja :( ( skiver fra mobil )

EDIT: ( skrevet fra PC )

Men den fungerer utrolig nokk nå igjen :wow:

Den fikk jo en omgang av lynet jo :p

Det har skjedd før men da virket den ikke etterpå xD

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Ikke ha bærbaren koblet til strømmen med kabgel når det tordner om du kan unngå det, og bruk trådløs om du kan. Da er det værste som kan skje at modemruterne din ryker i lynet. Ellers så er alt som er koblet til strøm i utgangspunktet sårbart mot lynnedslag.

-Stigma

Lenke til kommentar
Da gikk intenetten ja :( ( skiver fra mobil )

EDIT: ( skrevet fra PC )

Men den fungerer utrolig nokk nå igjen :wow:

Den fikk jo en omgang av lynet jo :p

Det har skjedd før men da virket den ikke etterpå xD

Du må da skjønne at lynet ikke har slått ned i PCen, i så fall hadde du også blitt stekt, og PCen hadde ikke begynt å virke heller. Det er ikke nok at det bare lyner litt i nærheten for å "slå ut PCen". Det som skjedde er nok heller at sentralen du er tilkoblet mistet strømmen som følge av lynnedslag i strømnettet i nærheten av sentralen. Hvis noe av utstyret, enten PCen, router/modem eller sentralen hadde fått en "direct hit" hadde du ikke vært oppe etter kort tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Her i huset har vi i hvertfall en streng lyn-policy. Med en gang vi hører noe er det rett ut med kontaktene fra samtlige maskiner og TV m/elektronikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...