sara07 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Noen tips om hvordan jeg får Autofokus til å fungere i Live View modus..... Pr. idag må jeg bruke forminskningsknappen for at kameraet skal fokusere........... Mulig at mine barn har vært å trykka noe på innstillingene.... Lenke til kommentar
torhorn Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Håper dette kan være til hjelp. Kopiert fra testen av kameraet her på Akam: Man kan velge mellom to måter å fokusere på, enten å benytte bildebrikken og kontrastbasert autofokus, som er treg men forholdsvis nøyaktig, eller vippe ned speilet og fokusere på vanlig måte med kameraets AF-brikke, som er en raskere men mer plundrete måte å gjøre det på. I begge tilfeller vil kameraet ikke fokusere når man trykker ned utløserknappen og for å fokusere må man trykke *-knappen like ved tommelgrepet. Ved siden av den finner vi en annen knapp som lar oss zoome inn på LiveView-bildet enten 5x eller 10x. Praktisk måte å sjekke fokus på, og det fungerer med begge fokusmetoder. Endret 5. august 2008 av torhorn Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Det er ingen AF-funksjon ved bruk av LV på 450D så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Det er ingen AF-funksjon ved bruk av LV på 450D så vidt jeg vet. Joda. Som det nevnes to poster opp så kan man bruke to ulike af-funksjoner. For å velge hvilken man vil bruke så må man åpne menyfanen som er nest lengst mot høyre. Velg så "Brukerfunksjoner (C. Fn)". Velg så punkt nummer 8. Klikk SET for å velge funksjon. Tada. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå