Gå til innhold

AF på eos 450D ved Live View modus.....

Anbefalte innlegg

Noen tips om hvordan jeg får Autofokus til å fungere i Live View modus..... Pr. idag må jeg bruke forminskningsknappen for at kameraet skal fokusere........... Mulig at mine barn har vært å trykka noe på innstillingene....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper dette kan være til hjelp.

Kopiert fra testen av kameraet her på Akam:

Man kan velge mellom to måter å fokusere på, enten å benytte bildebrikken og kontrastbasert autofokus, som er treg men forholdsvis nøyaktig, eller vippe ned speilet og fokusere på vanlig måte med kameraets AF-brikke, som er en raskere men mer plundrete måte å gjøre det på. I begge tilfeller vil kameraet ikke fokusere når man trykker ned utløserknappen og for å fokusere må man trykke *-knappen like ved tommelgrepet. Ved siden av den finner vi en annen knapp som lar oss zoome inn på LiveView-bildet enten 5x eller 10x. Praktisk måte å sjekke fokus på, og det fungerer med begge fokusmetoder.

Endret av torhorn
Lenke til kommentar
Det er ingen AF-funksjon ved bruk av LV på 450D så vidt jeg vet.

Joda. Som det nevnes to poster opp så kan man bruke to ulike af-funksjoner. For å velge hvilken man vil bruke så må man åpne menyfanen som er nest lengst mot høyre. Velg så "Brukerfunksjoner (C. Fn)". Velg så punkt nummer 8. Klikk SET for å velge funksjon. Tada.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...