Gå til innhold

Ny dress! Tips?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Slaø kjøpe meg ny dress nå, blir nok allerede i morgen, og lurer på om noen har noen tips om hvor jeg kan kjøpe dress...

 

Har tenkt å kjøpe en fin dress som vil holde ei stund, og kan brukes i de fleste anledninger, og tenker å bruke MAKS 5000 kr. (for 5000 vil jeg gjerne ha med en skjorte, slips og kanskje noen dårlige mansjettknapper:)

 

Er f.eks ferner jacobsen det beste stedet å gå, eller er de på en måte unødvendig dyre?

 

Jeg setter først og fremst snitt, eller passform da, som høyeste prioritet, men vært fett om det var et stilig merke også! Når det kommer til kvalitet og passform og sånn innenfor dress, så går vel kanskje det hånd i hånd med merker?

 

Har ikke kjøpt dress på ei stund, så aner ikke hvor mye det koster...:p

 

Kan jeg få en armani til 5000? Eller må jeg liksom opp i 10-20k klassen da?

 

 

Flott om noen av dere vet om noen ålreite butikker med mye utvalg, som ikke er unødvendig dyre!!

 

Jeg bor i oslo btw, men har bil, så kan komme meg litt utenfor. Men ikke lenger enn lillestrøm/ski/sandvika:)

 

 

 

Takk for eventuelle svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har pleid å kjøpe mine dresser på Dressmann. Synes de sitter greit, og ser bra ut. Er som oftest Batistini de fører som merke, så det er ikke noen store kjente greier. Men de har en grei pris, sist betalte jeg 1200 kr. for dressjakke, bukse og skjorte. Alt var på tilbud. Var et par uker før konfirmasjonstiden i Mai.

 

Jeg er 193 høy, så til tider er det noe vanskelig å kjøpe klær som er lange nok og som ikke blir posete på magen. Det går fint på Dressmann, faktisk...

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar så langt!!

 

Ikke for å være cocky eller noe, men jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe hos dressmann..:p Vil gjerne ha en dress jeg kan være litt stolt av, og som jeg blir "lagt merke til" i, hvis dere skjønner:)

 

 

ToS er sikkert bra det, men har litt å utsette å stoffet og sånn.. Er det ikke anbefalt å ha 100% cotton? Skeptisk til polyester. Og jeg er hvertfall skeptisk til å kjøpe uten å ha prøvd dressen. Går vel an å gå til skredder, men det koster jo penger det og. Pluss at en ikke-tailored dress, er vel litt vanskeligere å gjøre noe med? Eller?

 

Uansett så koster vel skredder penger det og, så da bruker jeg heller de ekstra pengene på en bedre dress:)

 

 

 

Filippa k har sikkert mye kult ja... Vet dere om noen butikker i oslo som har dresser fra de?

 

Har nå sett litt på butikker som menswear i hegdehaugsveien, og follestad i akersgata, og evt som nevnt ferner jacobsen. noen som har erfaringer med noen av disse butikkene?

 

Vil gjerne ha selgere som vet hva de driver med, som ikke bare vil selge meg hva som helst for å tjene penger liksom!

 

 

 

Skal forresten sjekke ut den butikken på paleet btw ja^^ Takktakk!

Lenke til kommentar

Valentino!

Neida ;) Men få iallefall hjelp av en skredder.. Om du kjøper på nettet skal jeg nesten vedde på at passformen ikke er perfekt, (som den skal være, på en god dress :) )

 

Edit: Det går jo også ann å kjøpe via nettet først, og så ta kontakt med en skredder.

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar

Endte opp med å kjøpe en Zegna dress fra menswear i hegdehaugsveien for 4000 kroner:D Utrlolig stilig snitt på den!

 

Kjøpte også 2 skjorter, slips og mansjett, og fikk en bra pris. Hyggelige folk der, og den samme dressen hadde sikkert kosta 10k hos ferner eller gunnar øye^^

Lenke til kommentar

Blir lagd dresser for lave og kraftige også. Så å finne noe tilnærmet lik deg burde ikke være noe problem^^ Da kaller de vel bare størrelsene for "<sett in str> short". F.eks 42 short.

 

Legge opp bukser og sånne enkle ting, er det ofte at de kan gjøre i butikken, evt så har butikken en fast skredder de sender dressen til etter å ha tatt mål av deg.

 

Ellers kan du jo alltid få en skreddersydd dress, evt målsøm. Det blir vel litt dyrere men... Vet ikke hvor mye du vil bruke.

 

 

Dressen jeg kjøpte passet veldig bra faktisk! Kanskje jeg ligner på den dokka den ble lagd på;)

Lenke til kommentar

Bare sånn til opplysnig ang. størrelsen og høy, prøver du en dress i f.eks 42 og den virker litt "baggy" og kort, spørr om de kan bestille inn en 142.

 

Jeg bruker kun 1xx grunnet høyde, men disse må sannsynligvis bestilles av butikken, det må ihvertfall vi.

 

Oppsumering: 142 er lengre og slimmere enn den vanlige 42 og beregnet på høyere mennesker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...