Gnimmels Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Hei! Slaø kjøpe meg ny dress nå, blir nok allerede i morgen, og lurer på om noen har noen tips om hvor jeg kan kjøpe dress... Har tenkt å kjøpe en fin dress som vil holde ei stund, og kan brukes i de fleste anledninger, og tenker å bruke MAKS 5000 kr. (for 5000 vil jeg gjerne ha med en skjorte, slips og kanskje noen dårlige mansjettknapper:) Er f.eks ferner jacobsen det beste stedet å gå, eller er de på en måte unødvendig dyre? Jeg setter først og fremst snitt, eller passform da, som høyeste prioritet, men vært fett om det var et stilig merke også! Når det kommer til kvalitet og passform og sånn innenfor dress, så går vel kanskje det hånd i hånd med merker? Har ikke kjøpt dress på ei stund, så aner ikke hvor mye det koster... Kan jeg få en armani til 5000? Eller må jeg liksom opp i 10-20k klassen da? Flott om noen av dere vet om noen ålreite butikker med mye utvalg, som ikke er unødvendig dyre!! Jeg bor i oslo btw, men har bil, så kan komme meg litt utenfor. Men ikke lenger enn lillestrøm/ski/sandvika:) Takk for eventuelle svar:) Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Jeg har pleid å kjøpe mine dresser på Dressmann. Synes de sitter greit, og ser bra ut. Er som oftest Batistini de fører som merke, så det er ikke noen store kjente greier. Men de har en grei pris, sist betalte jeg 1200 kr. for dressjakke, bukse og skjorte. Alt var på tilbud. Var et par uker før konfirmasjonstiden i Mai. Jeg er 193 høy, så til tider er det noe vanskelig å kjøpe klær som er lange nok og som ikke blir posete på magen. Det går fint på Dressmann, faktisk... Endret 29. juli 2008 av magnusalex Lenke til kommentar
Homme Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 I den prisklassen ville jeg absolutt vurdert ToS eller Fillipa K Lenke til kommentar
thrice Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Tiger of Sweden ( ToS) har til og med et tilbud på dress på sin nettbutikk. Jeg går utifra at den er atskillig bedre enn Batistini. Problemet med å handle dress på nett er passformen, men det er ikke noe problem hvis du kontakter en skredder. http://www.tigerofswedenshop.com/products/detail/1_8_41_54 Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Ta en titt på Kiman på paleet. Lenke til kommentar
Gnimmels Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Tusen takk for alle svar så langt!! Ikke for å være cocky eller noe, men jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe hos dressmann.. Vil gjerne ha en dress jeg kan være litt stolt av, og som jeg blir "lagt merke til" i, hvis dere skjønner:) ToS er sikkert bra det, men har litt å utsette å stoffet og sånn.. Er det ikke anbefalt å ha 100% cotton? Skeptisk til polyester. Og jeg er hvertfall skeptisk til å kjøpe uten å ha prøvd dressen. Går vel an å gå til skredder, men det koster jo penger det og. Pluss at en ikke-tailored dress, er vel litt vanskeligere å gjøre noe med? Eller? Uansett så koster vel skredder penger det og, så da bruker jeg heller de ekstra pengene på en bedre dress:) Filippa k har sikkert mye kult ja... Vet dere om noen butikker i oslo som har dresser fra de? Har nå sett litt på butikker som menswear i hegdehaugsveien, og follestad i akersgata, og evt som nevnt ferner jacobsen. noen som har erfaringer med noen av disse butikkene? Vil gjerne ha selgere som vet hva de driver med, som ikke bare vil selge meg hva som helst for å tjene penger liksom! Skal forresten sjekke ut den butikken på paleet btw ja^^ Takktakk! Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Valentino! Neida Men få iallefall hjelp av en skredder.. Om du kjøper på nettet skal jeg nesten vedde på at passformen ikke er perfekt, (som den skal være, på en god dress ) Edit: Det går jo også ann å kjøpe via nettet først, og så ta kontakt med en skredder. Endret 29. juli 2008 av Kallileo Lenke til kommentar
thrice Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Passformen blir ikke perfekt uansett om man kjøper den på nett eller ikke. Hvis du da ikke har akkurat samme kroppsfasong som modellen de brukte når de lagde den. En skredder koster ikke mye mer enn 300-400 hundre kr. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 The Player har forresten salg for tiden. Lenke til kommentar
Gnimmels Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli 2008 Endte opp med å kjøpe en Zegna dress fra menswear i hegdehaugsveien for 4000 kroner:D Utrlolig stilig snitt på den! Kjøpte også 2 skjorter, slips og mansjett, og fikk en bra pris. Hyggelige folk der, og den samme dressen hadde sikkert kosta 10k hos ferner eller gunnar øye^^ Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Endte opp med å kjøpe en Zegna dress Bilde? Zegna liker jeg godt, de bruker ofte så utrolig gode materialer. Lenke til kommentar
Kleif Skrevet 2. august 2008 Rapporter Del Skrevet 2. august 2008 Jeg trenger en dress nå. Det er ikke noe problem å kjøpe en (kanskje heller for stor enn for liten) på nettet og få en skredder til å tilpasse den? Og når vi først er i gang; hvor mye tar en skredder for å legge opp jeans? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 2. august 2008 Rapporter Del Skrevet 2. august 2008 Det er ikke noe problem å få lagt inn en dress, så ja, heller litt for stor, enn litt for liten. Skredderen der jeg bodde før tok 100-150 for å legge opp jeans o.l Lenke til kommentar
Kleif Skrevet 4. august 2008 Rapporter Del Skrevet 4. august 2008 Ikkeno problem å "forminske" jakken heller? Tror armene blir en del for lange siden jeg er lav og kraftig, og derfor må bestille en ganske stor strl Lenke til kommentar
thrice Skrevet 4. august 2008 Rapporter Del Skrevet 4. august 2008 Så vidt jeg vet byr ikke armene på så store problemer, men det er enkelte her med større kunnskaper enn meg. Kontakt en skredder og hør etter hva slags tjenester som blir tilbudt, og til hvilken pris. Lenke til kommentar
Gnimmels Skrevet 4. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. august 2008 Blir lagd dresser for lave og kraftige også. Så å finne noe tilnærmet lik deg burde ikke være noe problem^^ Da kaller de vel bare størrelsene for "<sett in str> short". F.eks 42 short. Legge opp bukser og sånne enkle ting, er det ofte at de kan gjøre i butikken, evt så har butikken en fast skredder de sender dressen til etter å ha tatt mål av deg. Ellers kan du jo alltid få en skreddersydd dress, evt målsøm. Det blir vel litt dyrere men... Vet ikke hvor mye du vil bruke. Dressen jeg kjøpte passet veldig bra faktisk! Kanskje jeg ligner på den dokka den ble lagd på Lenke til kommentar
Homme Skrevet 4. august 2008 Rapporter Del Skrevet 4. august 2008 Bare sånn til opplysnig ang. størrelsen og høy, prøver du en dress i f.eks 42 og den virker litt "baggy" og kort, spørr om de kan bestille inn en 142. Jeg bruker kun 1xx grunnet høyde, men disse må sannsynligvis bestilles av butikken, det må ihvertfall vi. Oppsumering: 142 er lengre og slimmere enn den vanlige 42 og beregnet på høyere mennesker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå