Gå til innhold

Vits for meg og kjøpe blu-ray filmer i stede for dvd? Har PS3 som blu-ray spiller.

Jo Are

Anbefalte innlegg

Når du kjem ned i 32" er det ikkje nødvendig med full HD, du merker knapt forskjellen uansett. Du merker derimot forskjellen frå DVD til HD-ready.

Ein må kjøpe TV etter behov, avstander, plass og framtidsplaner. Har du ein liten leilighet og skal flytte til ein større om eit halvt år er det nok lurt å vurdere større enn 32", skal ein bu der i fleire år framover og større enn 32" blir for stort er det greit med 32".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når du kjem ned i 32" er det ikkje nødvendig med full HD, du merker knapt forskjellen uansett. Du merker derimot forskjellen frå DVD til HD-ready.

Ein må kjøpe TV etter behov, avstander, plass og framtidsplaner. Har du ein liten leilighet og skal flytte til ein større om eit halvt år er det nok lurt å vurdere større enn 32", skal ein bu der i fleire år framover og større enn 32" blir for stort er det greit med 32".

Vel, faktisk er det en fordel. I 720p blir menyer og tekst veldig store, og noen ganger synes jeg det ødelegger opplevelsen. Spesielt i Metal Gear Online, der chatteboksen fyller 1/3 av skjermen.

Så jeg tror det er like før jeg bytter til 1080i, for å slippe dette. Men så har jo interlaced noen ulemper også da :/

Lenke til kommentar

Ser heller ikke helt verdien av å bytte ut en relativt dårlig 42" med en relativt crappy 32". Merk at enkelte Tatungmodeller har hatt problemer med å vise Xbox360 i full HD. Vet ikke om dette gjelder for PS3 også, men skulle ikke overraske meg.

Selv har jeg en 42" FullHD plasma som jeg betalte 14k for i Januar, koster nå 9995,- hos Elprice, MYE bedre kjøp vil jeg si!

http://www.elprice.no/tv-dvd/flat-tv/panas...ma-tv-th-42pz70

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
du kommer til å angre så sykt om et år og to om du kjøper en liten 32".

Dette er bare tull.

Jeg har en 32" tv og kunne ikke vært mer fornøyd.

Det kommer rett og slett an på hvor langt unna tv'en du sitter.

42" gjør seg kanskje bedre til en stor familiestue.

Men har du et eget tv rom, eller soverom du vil spille i, holder det mer enn nok med 32".

jeg mener at det du skriver er bare tull, så da er smaken som baken ;)

Jeg sitter akkurat 2,5meter med hodet fra min 46" og synest det er helt RÅTT og spille, se film osv.. Før hadde jeg 32" på samme avstanden og det var skikkelig døllt.. helt ny verden med stor tv.

Hvor langt sitter du fra din 32" forresten?

Lenke til kommentar

Var på expert i dag og så på en 46" hd-ready samsung skjerm til 10k, virket ganske bra men har ikke helt bestemt meg for hvilken sjerm jeg skal gå for enda da. Men kommer til og spare opp 10k som skal brukes på tv, får da ny tv i november ca.

Lenke til kommentar

husk at expert og gjengen ofte har fjorårets modeller.. for guds skyld ikke kjøp noe på en elektroforretning før du har forhørt deg med folk fra forumet eller lignende og sjekket at det er en god pris.

Om du kikker på tven i signaturen min så betalte jeg 17500kr for den når den var ny. På samme tid tok expert kr27000,- i butikk. Forskjellen er helt syk. Årsaken til dette er at nettbutikkene ikke kjøper fra samsung norge, men fra utlandet. Du mister norsk meny og 100% pixelgaranti men med 9500kr i forskjell var valget lett for meg :)

ps. dessuten er alle samsungskjermer i butikk somregel instillt på dynamic med max kontrast osv.. dette er instillinger som gjør seg bra i en opplyst butikk, men særs dårlig hjemme i stuen. Bildet i butikken lyver :)

Lenke til kommentar

Dette er bare tull.

Men har du et eget tv rom, eller soverom du vil spille i, holder det mer enn nok med 32".

Jeg sitter akkurat 2,5meter med hodet fra min 46" og synest det er helt RÅTT og spille, se film osv.. Før hadde jeg 32" på samme avstanden og det var skikkelig døllt.. helt ny verden med stor tv.

Jeg sitter ca. to meter unna min. Og jeg har flere ganger fått spørsmål av besøkende "er det der en 42 tommer?".

VG hadde en artikkel engang med anbefalinger av TV størrelser. Finnes sikkert noe lignende på nettet, men avstanden har helt klart noe å si.

Lenke til kommentar
Dette med sitteavstander... folk liker forskjellige ting. Sitter vel omtrent 2,5 meter fra 92 tommer. Full HD. Deilig. Så.. de som sitter 2-3 meter fra sine 32 tommere - jaggu er vi forskjellige. :)

Hehe, fikk bilde i hodet når du sitter å nistirrer på kjemperumpa til Snake.. :p

Lenke til kommentar
Dette med sitteavstander... folk liker forskjellige ting. Sitter vel omtrent 2,5 meter fra 92 tommer. Full HD. Deilig. Så.. de som sitter 2-3 meter fra sine 32 tommere - jaggu er vi forskjellige. :)

Ja men skal vi begynne å tenke sånn så spør jeg, hvorfor kjøpte du deg ikke en 106 tommer :p ?

Veggen er ikke stor nok :)

Lenke til kommentar

Dette er bare tull.

Er ikkje dette noko som går under betegnelsen "personlig smak og behov"? Sjølv om du synest det er gode greier med 46" på 2.5 meter betyr ikkje det at alle andre har same preferanser som deg. Eg sit på ein 32" akkurat no, sikkert rundt 2.5 meter frå og har planar om å kjøpe noko større, helst over 40". Eg påstår likevel ikkje at det er feil av andre å ha ein 32".

Lenke til kommentar

Dette er bare tull.

Er ikkje dette noko som går under betegnelsen "personlig smak og behov"? Sjølv om du synest det er gode greier med 46" på 2.5 meter betyr ikkje det at alle andre har same preferanser som deg.

Det var jo akkurat dette jeg skrev i posten min.. smaken er som baken, jeg hevded ikke at det var feil å ha 32". han mente det var tull at 32" ikke var stort nok, jeg mente 32" var for lite.. Men det henger jo sammen med mine preferanser + at jeg har hatt 32" siden jeg kjøpte meg en på ungdomsskolen, 6 år med 32" var nok.. og hva gjør man da? jo da dobbler man ;)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Skal ikke kjøpe i butikk nei kjøper altid på nett, bortsett fra kabler og andre ting jeg behøver fort.

Har tenkt og bruke 10 - 12 tusen på en tv, tar meg ca. til jul og spare opp så mye :O

Størrelsene jeg har tenkt på er 46" og 50" og vil gjerne ha full HD, tror dere det er mulig for 12k?

Minimumet er at tven ikke kan være under 40", kan noen komme med noe gode tver jeg kan velge mellom?

Fant denne på komplett nå, virker som en god tv til 9k. Hva mener dere?

Endret av Jo Are
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...