Solid Edge Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Hei Har nettopp ordnet meg bil i Narvik, og lurer på hvordan jeg får den opp hit til Tromsø. Har vurdert og kjøre ned med en kompis og hente den, men bilen kan ikke kjøres ettersom den ikke starter. Er det mulig og bare hekte den til kroken og kjøre nordover, eller er det ulovlig eller bare ikke bra for noen av bilene. Lurte også på om ca pris på frakting av bilen, med f.eks. Autotransport? Det er mulig jeg kan fikse bilen på stedet, og i det tilfelle lurte jeg på. Ettersom den ikke er registrert, hvordan får jeg den nordover? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Bilen kan taues om det er prøveskilter på den, men jeg tror ikke det er noe prosjekt som bør forsøkes gjennomført på slike avstander. Faktisk veit jeg ikke om det er lovlig å taue en bil langs E6, siden motoren din ikke går vil du jo ikke ha kraft i bl. annet bremsekraftforsterkeren eller servopumpa. Vanskeligere å styre/stoppe da. Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Hva med en bilhenger? Det koster vel en 500 i døgnet ellerno? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Hva med en bilhenger? Det koster vel en 500 i døgnet ellerno? Det var en god idé, at jeg ikke tenkte på det! Dette forutsetter jo da også at personen som skal føre tauebilen har førerkort for personbil med henger, altså BE. Men ellers er dette det beste forslaget hittil, tror jeg. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Dette forutsetter jo da også at personen som skal føre tauebilen har førerkort for personbil med henger, altså BE. Det er en sannhet med modifikasjoner. Du har sannsynligvis rett i 99% av tilfellene, men du kan finne en biltralle/bil kombinasjon som ikke vil gi deg tillatt totalvekt over 3500 kg, og dermed kan kjøres på B Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Det er en sannhet med modifikasjoner. Du har sannsynligvis rett i 99% av tilfellene, men du kan finne en biltralle/bil kombinasjon som ikke vil gi deg tillatt totalvekt over 3500 kg, og dermed kan kjøres på B Det er sant. Men da må jo både taubilen og bilen som skal fraktes være en Morris Mini e.l. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Det er sant. Men da må jo både taubilen og bilen som skal fraktes være en Morris Mini e.l. I alle fall bilen som skal fraktes Det finns en del hengere beregnet på bla. mindre bilcrossbiler ol. med egenvekt på ca 500kg og tillatt totalvekt på 1600 kg, og da må man jo ha en trekkvogn som veier minst 1600 og maks 1900 kg. for å følge lovverket Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 I alle fall bilen som skal fraktes Det finns en del hengere beregnet på bla. mindre bilcrossbiler ol. med egenvekt på ca 500kg og tillatt totalvekt på 1600 kg, og da må man jo ha en trekkvogn som veier minst 1600 og maks 1900 kg. for å følge lovverket Stemmer stemmer. Så, trådstarter, hvis du skal frakte en Morris Mini eller Honda N600, så veit du hva du skal gjøre nå. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hvis jeg ikke husker helt feil, så er faktisk ikke Granaden jeg har stående på utsiden her på mer enn 1130 kg, så man har litt mer muligheter enn kun de minste bilene Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Biler jeg har til disposisjon er Golf Stv Bensin 96'(100hk), Ford Sierra Diesel 86'(60hk), Golf Bensin 94'(110hk) kan hende jeg for lånt en Volkswagen Touran Diesel 04' (???hk). Bilen som skal fraktes er en Honda Accord 95'. Ingen Mini Morris, Micra, Sirion eller noen form for "moped"biler, ikke frekt ment. Endret 31. juli 2008 av Solid Edge Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg ville utvilsomt fått prøvd å få tak på den Touranen. For det første blir det en mye behageligere tur i den enn i noen av de andre alternativene dine, og dessuten har den en diesel (på minst 105hk), hvilket etter mitt skjønn er langt mer egnet til å trekke såpass. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Snakte med Autotransport for en stund tilbake, hva de skulle ha for å frakte en OG Saab 9-3 på vel 1300kg fra Sørumsand til Ålesund (vel 55mil). Det skulle de ha 5145,- inkl. mva for. Men de krever at bilen må være kjørbar og forsikret. Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Ta den største bilen du har/får låne som har hengerfeste, og lei en bilhenger. Tut og kjør! Golf er kanskje litt i minste laget til å trekke såpass tung henger, men....essda, går sikkert bra! Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 En kompis av meg foreslo noe ganske genialt: jeg drar narvik, prøveregistrerer bilen, så ringer jeg NAF eller falken og sier jeg har fått motorstopp. Dermed kommer de og henter bilen min og kjører den til tromsø ?? er dette gjennomførbart? litt umoralsk men men, må man så må man Lenke til kommentar
tZar Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 De kjører til nærmeste verksted, ikke hjem til deg, så nei, dette tror jeg nok ikke er gjennomførbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå