Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Får feilmelding i oppstard: no bootable devices

Anbefalte innlegg

litt pinlig, men ..

Fikk ikke til å brenne iso fila (ubuntu) på CD med roxio.. Så jeg brukte Daemon tools elite til å avbilde iso fila.. og installere ubuntu på pcen.. Alt funka og jeg fikk til ubuntu på pcen. Men trykte på installer eller noe, som lå på skrivebordet.. så gikk jeg gjennom navne på bruker og oppsett osv. så kom jeg til der den skulle pakke ut og hente filer. Der stoppet den på 15% og sto i over 2 timer.. Ingenting funka, så jeg måtte bare slå av pcen.

Skrudde den på igjen og fikk beskjeden, "No bootable devices--strike F1 to reboot or f2 to bla bla".. Brente så iso fila på en dvd og satt den inni.. og at den skulle reboote fra cdrom.. Men ingenting funket så derfår spør jeg her..

Pcen er en Dell inspiron 1300..

takk for hjelp, og spør meg om du må vite meir om problemet..

Endret av Bartin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Prøvde du og innstalere ubuntu via windows?

sjekk bios og se om harddisken din er der

Så tar du ut linux cd-en din og stapper den inn igjen og ser om du slipper igjennom.

Vis det ikke går prøv XP cd-en din.

Lenke til kommentar
Prøvde du og innstalere ubuntu via windows?

Ja.

Så tar du ut linux cd-en din og stapper den inn igjen og ser om du slipper igjennom.

Vis det ikke går prøv XP cd-en din.

Hadde ikke CD. Avbildet bare iso fila med Deamon Tools elite.

Jeg brente så iso fila av ubuntu på cd, men det funka ikke. så fant en vista cd og brukte den, og det funka :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du kan ikke innstalere linux eller noe annet operativ system mens du er i windows, for du trenger jo og formatere windows for og legge inn noe nytt.

Så vis du skal prøve det igjen så brenn linux på en cd eller dvd og boot via den cd-en ikke via windows.

Så bra det fungerer igjen lykke til videre med pc-en din.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Jo, Ubuntu 8.04 kan installeres mens man er i Windows. Dette er en ny funksjon i den utgaven.

Da beklager jeg, hakke blitt helt oppdatert på den siste versjonen da min feil.

Er jo en fin funksjon skulle ønske flere OS begynte med dette, for er jo kjempe smart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...