Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skole-PC for VG2 og VG3 - Restriksjoner?

Anbefalte innlegg

Har bestillt skole-PC for 800kr per år. Jeg har vurdert å selge min nåværende laptop, men har et par spørsmål først. Vil jeg kunne bruke den til hva jeg vil(legge inn spill, programmer osv.) og stemmer det at jeg må levere den til sommeren, for så å få den tilbake til høsten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har tatt mine forhåndsregler og har derfor en linux-pendrive jeg kan boote fra når jeg skal tulle litt. Ingen vits i å ta noen sjanser på å miste maskinen.

Lenke til kommentar

Har samma ordning her.

Vi betaler 800 kr pr år. Etter 2 eller 3år(kommer ann på hvilke linjer enn går).

Etter at du har fullført VGS så får du PCen.

Siden vi selv betaler PCen så burde det ikke være nor problem å ha Admin rettigheter, etter min mening.

Om vi ikke har det kommer jeg til å resette BIOS ved å ta ut batteriet i noen min slik at det ikke er noe passord i bios, også legge inn igjen XP.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Bare husk at du også betaler for programvare som du faktisk trenger. Hvis du formaterer må du kanskje betale for denne på nytt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Jeg har tatt mine forhåndsregler og har derfor en linux-pendrive jeg kan boote fra når jeg skal tulle litt. Ingen vits i å ta noen sjanser på å miste maskinen.

Det kan godt hende USB-boot er sperret. Det har vi hvertfall gjort på pc-ene der vi jobber.

Men siden det betales for pc-ene (leasing) er elevene vanligvis administratorer.

Lenke til kommentar

Vi på VG1 hadde pc'er dette året som har gått nå, de som begynner videre på Vg2 fortsetter med de pcene. Vi fikk ikke noe administrator rettigheter og hadde brukere med veldig begrenset tilgang til ting, vi kunne ikke laste ned osv, men det tok ca 1-2 uker ut i skoleåret så var admin brukeren hacket og alle visste passordet. Så da disablet vi bare den ghost clienten som gjør at IT duden kunne se på skjermene våre og så brukte vi dem til alt vi ville ;) ble aldri noe stress med det, men problemet hvis du reformaterte hos oss ihvertfall var at da forsvant VPN tilkoblingen til internett, så det var ikke mulig å komme seg på internett uten denne, og den fikk vi bare oppe hos IT duden ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...