Godtvann Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Hei. Jeg har kommet inn på psykologi ved NTNU, men jeg ønsker å melde meg på enkeltemner i matte. Er det noen som vet om det lar seg gjøre? Jeg har de nødvendige fordypningsfag som trengs. Har ringt studiekontoret, men de var ikke sikre. Blir veldig glad om noen kan hjelpe:) Lenke til kommentar
jurg Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Hei. Jeg har kommet inn på psykologi ved NTNU, men jeg ønsker å melde meg på enkeltemner i matte. Er det noen som vet om det lar seg gjøre? Jeg har de nødvendige fordypningsfag som trengs. Har ringt studiekontoret, men de var ikke sikre. Blir veldig glad om noen kan hjelpe:) Bare meld deg opp i emnene du vil ta via studweb. Emneoversikt: http://www.math.ntnu.no/emner/ Lenke til kommentar
potteplante Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Det burde vel i prinsippet gå greit siden ingen av matteemnene har adgangsbegrensing. Husk bare at all undervisning og lignende foregår på gløshaugen (bortsett fra kanskje noen få tulleemner?), og det bruker å være et øvingsopplegg hvor du, uansett om du velger å møte opp på forelesninger eller ikke, må levere inn matteoppgaver for å få lov til å gå opp til eksamen (som regel alt fra 6 til 8 øvinger av 12), og disse må du levere inn i posthyller på gløshaugen om ikke du ved hjelp av ett eller annet mirakel greier å få til en eller annen spesialavtale med mailing. Det finnes naturligvis emner hvor øvingsopplegget ikke er obligatorisk, sånn som MA1301 Tallteori og noen emner høyere oppe, men de fleste grunnleggende kursene har obligatorisk opplegg med innlevering. Om du i det hele tatt kan ta flere emner utover de 30 studiepoengene du har hvert semester aner jeg ikke, jeg vet om folk som har tatt ett ekstra emne, men kjenner ingen som har tatt mye utover det (bortsett fra noen som tok eksamen i masse psykologiemner for å forsikre seg at de fikk full fordypning i tilfellet de strøk på matteeksamenene (de skulle ta bare et årsstudium og ferdig med det)). Men, det er sikkert fullt mulig. Det eneste det kommer an på er om du greier det. Jeg aner ingenting om arbeidsmengden på psykologi, men på matematikken MÅ du jobbe mye. Du har rett og slett ikke annet valg, hvis ikke får du ikke ta eksamen! Lenke til kommentar
jurg Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Om du i det hele tatt kan ta flere emner utover de 30 studiepoengene du har hvert semester aner jeg ikke, jeg vet om folk som har tatt ett ekstra emne, men kjenner ingen som har tatt mye utover det (bortsett fra noen som tok eksamen i masse psykologiemner for å forsikre seg at de fikk full fordypning i tilfellet de strøk på matteeksamenene (de skulle ta bare et årsstudium og ferdig med det)). Men, det er sikkert fullt mulig. Det eneste det kommer an på er om du greier det. Jeg aner ingenting om arbeidsmengden på psykologi, men på matematikken MÅ du jobbe mye. Du har rett og slett ikke annet valg, hvis ikke får du ikke ta eksamen! Man kan ta så mange emner man vil, er selv meldt opp i 52.5 sp til høsten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå