Sperzel Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Siden X-box 360-en min bare står og samler støv med ingen interessante spill, tenkte jeg at jeg skulle skaffe meg en Nintendo Wii. Har da et par spørsmål i den sammenheng. - Har et 32" flatskjerm LCD-tv og lurer på hvor mye bedre bildet blir med componentkabel i forhold til vanlig kompositt. - Jeg har ikke trådløs router, men vanlig kablet nett, må jeg da ha et adapter for å få nettilgang til Wii-en? - Har råd til ett, kanskje to spill, hvilke burde jeg kjøpe? Har tenkt Zelda: TP og muligens ett til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Ja du må ha en adapter for og bruke kablet nett med nintendo wii-en din. adapter Jeg anbefaler deg Mario kart wii,du blir ekstremt avhengig og utrolig morsomt og spille med venner eller alene, du kan også spille det på internett med andre fra verden rundt, du kan legge ut dine beste tider på internett og delta i masse kule konkurangser mot andre i verden. Du blir ikke lei av det spillet med det første kan jeg si deg. Mario kart wii Edit: la til info Personlig mening: Kan ikke forestille meg det blir noen stor forskjell component kabel og kompositt kabel egentlig. så lenge du får bilde på skjermen og lyd ut så burde det være ganske likt. Kanskje større forskjell når du spiller med 50 tommer eller lignende. Endret 29. juli 2008 av Slettet-wtZtqAvs Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Det er utrolig mange bra spill til Wii, så det er mest avhengig av hvilke type spill du vil ha. Plattform? FPS? Spille alene eller med andre? Men for å ta det kort, her er noen av mine favoritter. * Super Mario Galaxy (plattform, spille alene) * Okami (jeg likte det mye bedre en Zelda) * Super Smash Bros Brawl (mest moro å spille med venner, men morsomt også alene da det er utrolig mye å gjøre.) * Guitar Hero III (antar du heller vil ha det på xbox siden grafikken ikke er den beste, men jeg elsker det på Wii.) * Legend of Spyro: The Eternal Night (ganske brukbart Spyro-spill) * Mario Kart Wii (morsomt mot venner og på nettet, men vær forbedret på håpløse power-ups til tider.) * Metroid Prime III (FPS, og du trenger ikke å ha spilt de to første for å forstå historien) Edit: Du kan også vurdere Virtual Console og WiiWare. Om du ikke kjenner dem er Virtual Console gamle klassikere og WiiWare nye småspill. Jeg kan anbefale Final Fantasy: My Life As A King og Toki Tori på WiiWare. FF er ikke et "vanlig" Final Fantasy, men som tittelen sier er du kongen i en liten by. Toki Tori er en blanding av Dizzy og Lemmings. Endret 29. juli 2008 av thecrow77 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 * Mario Kart Wii (morsomt mot venner og på nettet, men vær forbedret på håpløse power-ups til tider.) Hei hva mente du med håpløse power-ups? bare lurte siden jeg ekke helt sikker på hva du mener. Jeg har selv dette spillet skjønner du derfor jeg lurer bare. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 -the f*ck!? ha smash som første valg!! zelda!? hva tenker du med!?!=Þ bilde blir bedre med komponent, med forskjellen er sd/sd, MED komponent blir det 480=\ jeg vet ikke det med nettet dog, siden jeg aldri har prøvd å koble til nett med kabel. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 * Mario Kart Wii (morsomt mot venner og på nettet, men vær forbedret på håpløse power-ups til tider.) Hei hva mente du med håpløse power-ups? bare lurte siden jeg ekke helt sikker på hva du mener. Jeg har selv dette spillet skjønner du derfor jeg lurer bare. håpløs=dårlig. power upsa i wii er de lameste i serien! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Neida de hjelper bare de som ligger utrolig langt bak, men selvsagt alle som leder med en runde vil hate dem fordi de ødelegger jo konstant for de som faktisk er flinke. Kanke si hvor manger jeg blir forbannet over at noen vinner over meg rett ved målstreken forde de får lyn eller blåe skall. Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Kjøper ikke Brawl med det første fordi jeg er en person som spiller mest alene. Og Zelda har jeg ønsket å spille lenge, liker Zelda-spillene veldig godt. Mario Kart har jeg aldri vært så stor fan av at det gjør noe. Guitar Hero III har jeg for øvrig til X-box. Mulig jeg tar å kjøper Galaxy, har alltid hatt det artig med Mario-spillene. Endret 29. juli 2008 av Midi Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Du kan laste ned alle mario versjonene med Wii points, jeg skaffet meg alle de gode gamle super mario bros spillene og elsker og spille de igjen. veldig gøy og prøve de igjen akkurat som jeg reiste tilbake i tid. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Mulig jeg tar å kjøper Galaxy, har alltid hatt det artig med Mario-spillene. Galaxy er kanskje det beste spillet jeg har spilt (selv om jeg spiller mye mindre enn noen her på forumet). Det eneste dårlige jeg kommer på er at kontrollene og kameravinklene kan være irriterende når du er under vann. Spoiler om Galaxy: At jeg først fikk 120 stjerner med Mario, spilte andre ting en måned eller to og så fikk 120 med Luigi og nøt det nesten like mye som første gangen, sier sitt. Jeg likte det mye bedre enn Mario 64, til tross for at jeg selvfølgelig var yngre, hadde god fantasi og kunne leve meg inn verdener da. :-P Hvis du likte de forrige Zelda-spillene tror jeg du liker TP også. Det kjipe er at det kan føles litt likt som tidligere spill, og det er for lett. Ellers et fantastisk spill. TP og Galaxy er en "grei" startpakke. Jeg merka stor forskjell med og uten komponent. Mye friskere farger og bedre grafikk generelt, med unntak av kantene; de blir taggete (... er det et ord?). Du må ha adapter, ja. EDIT: Info om internett-tilkobling til Wii: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=670407 Endret 29. juli 2008 av TanTheMan Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Får da takke for all hjelp og si at jeg kjøpte meg Wii med Zelda og Galaxy, samt jeg fikk overtalt en kompis til å låne meg hans kopi av Brawl mens han er på ferie, slik at jeg kan teste det. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 .. tp og galaxy stanker!! wind walker og mario 64 ftw!! eghem.. spill smash, og ratatosk, de 2 er de ubreste spille på wii currently. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Selvfølgelig er Mario 64 og WW fantastiske spill de også, men når Galaxy og TP har henholdsvis 97 og 95 på Metacritic "stanker" de ikke. Tvert imot. Den eneste grunnen til at en person ikke kan nyte disse spillene er at h*n har altfor store forventninger eller må ha verdens beste grafikk og en liter blod for hver fiende h*n dreper. Med Ratatosk, mener du dette spillet? http://en.wikipedia.org/wiki/Tales_of_Symp...ght_of_Ratatosk @Midi: Lykke til, jeg tror og håper du blir fornøyd. :-) Endret 30. juli 2008 av TanTheMan Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 .. tp og galaxy stanker!! wind walker og mario 64 ftw!! eghem.. spill smash, og ratatosk, de 2 er de ubreste spille på wii currently. *Brenne aria-sama vodoo dukke* Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) @lolidude: Typisk meg å bruke så mange ord når det trengs så få! (Jaja, sorry for off-topic.) Endret 30. juli 2008 av TanTheMan Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) folka som rater er fanboyer som ikke vil innrømme at de stanker!=Þ var en kar som ga halo 3 10/10 O.o de stanker! (halo 3 og) kamigami no triforce/oot/majora no kamen/ww/super mario brothers/smw/mario 64 er alle sammen fantastiske spill, og i forhold er galaxy og tp pure crap. og ja, jeg mente knight of ratatosk. Endret 30. juli 2008 av aria-sama Lenke til kommentar
Walts Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 folka som rater er fanboyer som ikke vil innrømme at de stanker!=Þ var en kar som ga halo 3 10/10 O.o de stanker! (halo 3 og) kamigami no triforce/oot/majora no kamen/ww/super mario brothers/smw/mario 64 er alle sammen fantastiske spill, og i forhold er galaxy og tp pure crap. og ja, jeg mente knight of ratatosk. Kan vel gi en begrunelse for at du mener at de spillene er så dårlige istedenfor å bare skrive at de "stanker". Og for all del, slutt å skrive japanske navn på spill hele tiden, dette er ikke japan men Norge. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 folka som rater er fanboyer som ikke vil innrømme at de stanker!=Þ var en kar som ga halo 3 10/10 O.o de stanker! (halo 3 og) kamigami no triforce/oot/majora no kamen/ww/super mario brothers/smw/mario 64 er alle sammen fantastiske spill, og i forhold er galaxy og tp pure crap. og ja, jeg mente knight of ratatosk. Kan vel gi en begrunelse for at du mener at de spillene er så dårlige istedenfor å bare skrive at de "stanker". Og for all del, slutt å skrive japanske navn på spill hele tiden, dette er ikke japan men Norge. kamigami no triforce og mojora no kamen tror jeg ikke kom hit...=\ men aight, gudenes triforce, og majoras maske. og grunnen til at de stanker står alt over, de er dårligere enn de gamle^^ wii er jo 5x sterkere enn 64, burde vel gå å lage et bedre spill=Þ Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 aria, det heter stinker, ikke stanker. Det jeg mente med håpløse power-ups i Mario Kart er at det går altfor mye på flaks. De aller fleste gir enten de bakerste mer fart eller stopper de som leder. Ta det blå skjellet, for eksempel. Det treffer bestandig den som leder når det brukes, og det er så godt som umulig å unngå å bli truffet av det når det først har siktet seg inn på deg. (det vil si om du blir forbikjørt treffer det deg likevel, ikke han som leder). Andre ting som bananene er svært enkle å unngå og ganske ubrukelige. Liker å spille det mot venner uten å bruke power-ups, men har gitt opp å spille det på nettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå