Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows registrerer verken mus eller tastatur

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig problemer med at både signaler fra tastatur og mus forsvant, etter at jeg avinstallerte nvidias skjermkortdriver (dette hadde sammenheng med at skjermen ikke lenger mottok røde farger). Tastaturet funker altså i BIOS, men ikke i Windows. Har også prøvd å resete hovedkortet uten hell.

Takker for svar.

Endret av Per89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

har du prøvd og sette musen og tastaturen i en annen usb kontakt? vis det er usb tastatur og mus. Det pleier og hjelpe en gang i blandt, har du prøvd og starte opp pc-en i safemode kanskje det kan hjelpe deg?

Lenke til kommentar

Ja, har prøvd alt mulig sånt. Har til og med byttet til en analog mus, noe som heller ikke funka.

Det jeg er redd for er at jeg kanskje kan ha slettet nvidia-driverne til hovedkortet, siden det går på et nvidia-chipset. Spørsmålet er da om det på noen måte er mulig å få reinstallert driverne, når jeg bare har tilgang til BIOS (pga at windows ikke registrerer verken mus eller tastatur).

Lenke til kommentar

Jeg hadde egentlig satsa på å formattere PC'en, men visss du har viktige filer på den, så er jo situasjonen litt annerledes..

..men når det er sagt, er det rart at det å avinnstallere driverne til skjermkortet skal ha noen som helst betydning for tastatur og mus

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

det skal fungere uten problemer selvom du avinstallerer drivere.

jeg glemte en gang og innstalere mine Intel P35 chipset drivere men alt fungerte som det skulle for det.

Du har prøvd i safe mode og se om det fungerte der?

Lenke til kommentar

Jepp, har kjørt i safe mode. Det ga ingen resultater.

Har prøvd både p2-mus og usb-mus. Ingenting funker.

- Og ja, det er litt kjedelig å måtte reformatere. Har backup av det meste, men ikke alt.

Endret av Per89
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du kan jo laste ned en linux ubuntu cd og så kjøre den og så ta backup av det du ikke har backup av. Så formatere om, men syntes det hørtes veldig rart ut.

Prøvd og trekke ut strømmen helt kanskje det hjelper kanke skjønne hvorfor det skulle men man vet jo aldri nå til dags. masse merkelige ting som fikser dataene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

ubuntu

Her har du nedlastingen til ubuntu bare velg norge så tror jeg trondheim dukker opp faktisk og hastigheten er utrolig rask så det burde gå ganske kjapt.

har selv brukt linux for og redde mine egne filer når windows har skapt problemer for meg, veldig grei løsning egentlig.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg har en ganske ny ubuntu-cd liggende.

Ulykken kommer sjelden alene, så da jeg omsider fikk fikset dette med mus og tastatur, oppstod det nye problemer. Tror maskinen det dreier seg om har veldig godt av en formatering uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Kan være det ja, man burde vel ta 1-2 formateringer i året kanskje.

1 problem kommer sjeldent alene som du sa, så det letteste er og gi pc-en en ny start og innstalere alt på nytt bare så får vi håpe den blir glad igjen.

Husk og ta backup av alt du har før du formaterer er så dumt og miste tingene dine.

Lykke til videre med pc-en din.

Lenke til kommentar

Når jeg bruker linux-cd-en til å boote, hvordan får jeg da rettighetene til å kopiere materiale fra masterdisken over til slavedisken? Kommer bare en feilmeldig: "You do not have permission to do this."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...