Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

kommer til windows xp logoen, men da stopper det (oppstart) (lagt til film)

Anbefalte innlegg

når jeg skal starte dataen, går det helt greit helt til det kommer til windows xp logoen. da stopper det nesten helt opp, og det går laang tid før den kommer lengre. vet ikkje om den blir ferdig engang for har aldri venta så lenge.

men hvis jeg skrur av knappen bakpå strømforsyninga og venter i ca 10sec, og da prøver å skru på dataen igjen, da går alt fint. så det går heller ikke å restarte den uten å skru av knappen bak på strømforsyninga.

her er ein link til en film fra oppstarten

vet noen hva som er galt?

Endret av alluc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har hatt problemer med to laptop`er i det siste. Og på begge to har jeg kunnet konkludere med at maskinen faktisk ikke leser noe av harddiskens innhold før rett etter at xp logoen har kommet frem.

Korriger meg om jeg tar feil, men såvidt jeg forstår så forteller harddisken helt i starten av boot at det er Windows XP som skal startes. Mulig dette ligger lagret i bootsector. Dermed kommer Win XP logoen opp og maskinen skal begynne å jobbe. Men henger den seg der kan det tyde på at harddisken ikke er god.

Dette basert på egne erfaringer. Ta backup :)

Testet å sette inn Win XP cd og velge reparasjon av eksisterende installasjon?

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg har hatt problemer med to laptop`er i det siste. Og på begge to har jeg kunnet konkludere med at maskinen faktisk ikke leser noe av harddiskens innhold før rett etter at xp logoen har kommet frem.

Korriger meg om jeg tar feil, men såvidt jeg forstår så forteller harddisken helt i starten av boot at det er Windows XP som skal startes. Mulig dette ligger lagret i bootsector. Dermed kommer Win XP logoen opp og maskinen skal begynne å jobbe. Men henger den seg der kan det tyde på at harddisken ikke er god.

Dette basert på egne erfaringer. Ta backup :)

Testet å sette inn Win XP cd og velge reparasjon av eksisterende installasjon?

ok, takk for svar:P skal prøve det nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...