zevres Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 her har du bildet av mixer Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Det er ikke mixer, det er Ventrilo. Mixer er den som kommer frem i os før Vista ved å kobbeltklikke på lydikonet nede til høyre. Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Skumleste gjennom og ikke sikker på om dette er nevnt før Om du bruker et opptaksprogram som tar opp lyd fra mikrofon/lydkort osv. kan det hende du har satt det til å ta opp lyd fra "What U Hear" (ihvertfall det det kalles i Audacity). Da tar programmet opp alle lyder som går gjennom lydkortet. Selv om du da avslutter programmet vil Ventrilo fortsatt høre alle lydene som går gjennom lydkortet. Om det er tilfellet her må du sette opptakskilden tilbake til Microphone. Endret 16. august 2008 av GW Lenke til kommentar
zevres Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 her har du den Skumleste gjennom og ikke sikker på om dette er nevnt før Om du bruker et opptaksprogram som tar opp lyd fra mikrofon/lydkort osv. kan det hende du har satt det til å ta opp lyd fra "What U Hear" (ihvertfall det det kalles i Audacity). Da tar programmet opp alle lyder som går gjennom lydkortet. Selv om du da avslutter programmet vil Ventrilo fortsatt høre alle lydene som går gjennom lydkortet. Om det er tilfellet her må du sette opptakskilden tilbake til Microphone. du der sjønte eg ikke helt hva du mente men i såfall kos ser eg og eg har de? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Kan ikke den listen utvides på en eller annen måte? For dersom det er alt tilgjengelig i Vista kan jeg nok ikke hjelpe deg. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Har nok ikke vista, men i XP har man jo stereo mix som gjør det du beskriver. Du får google litt omkring: http://www.singsnap.com/snap/forum/topic/aa373f ? Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 du der sjønte eg ikke helt hva du mente men i såfall kos ser eg og eg har de? Om du ikke skjønte det, så er det nok ikke det jeg beskrev som er problemet heller Lenke til kommentar
zevres Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Kan ikke den listen utvides på en eller annen måte? For dersom det er alt tilgjengelig i Vista kan jeg nok ikke hjelpe deg. den kan ikke ut vides den legger til programer eller spill etter vert som du går på dem sånn som vis jei loger på world of warcraft så kommer de opp der. Lenke til kommentar
T-Bear91 Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 (endret) min mixer har googlet en del om hvordan man får frem "wave out/stereo mix" men ikke hatt no hell, med det jeg har funnet :/ Endret 17. august 2008 av BloodSpiller Lenke til kommentar
zevres Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) det må vere noe med vista og head set fordi alle som eg kjenner som har de problemet har vista og head set med mikrofon på. Men før når eg brukte ein mikrofon som var bare det ingen lyd bare de som eg hang i øret så var det fint men etter at eg fikk head setet gikk det 2-4 dager så var det blit sånn. Endret 22. august 2008 av zevres Lenke til kommentar
zevres Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Ingen som kansje vet noe mer? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Du har kun Windows sin mikser? Fulgte ingen sånn kontroll sak med lydkortet ditt? For eksempel med SoundStorm på nForce 2 kortet mitt i gamle dager kunne jeg velge opptakskilde, Line in, Mikrofon eller Stereo Miks. Sistnevnte laget samme symptomer som det du har, men da uten min egen stemme. Nå har jeg noe Realtek skrammel (Likte SoundStorm bedre men men) og her fikk jeg nøyaktig det samme som deg men mikseren er bare merkelig i utseende. Her måtte jeg dempe de forskjellige kanalene som fantes, og helt på siste side var synderen "Stereo Mix" som jeg satte MUTE på. Nå er jeg ikke kjent med Vista sine lydinstillinger (Har rørt Vista litt men har vært nær å kaste den i veggen etter nettverks krangling så kom ikke til lydkrangling ) men har du mulighet til å forandre instillinger til opptak i noen menyer på Windows mikseren? Altså i XP må du gå på Innstillinger -> Egenskaper og deretter hake av for: "Opptak" og trykke OK for å få volumkontrollen over i opptaks modus. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 I Realtek sitt kontrollpanel er det her du må gå: http://i192.photobucket.com/albums/z275/Sw...ekStereomix.jpg Og deretter: http://i192.photobucket.com/albums/z275/Sw...tingrealtek.jpg Ikonet for kontrollpanelet er den røde høytaler saken nede ved klokka om du har den. Lenke til kommentar
zevres Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hvordan får jei opp det vinduet? vet ikke hvordan eg kommer in på realtek instillingene. Lenke til kommentar
zevres Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 eg har funnet en måtte og få vekk di lydene på eg går inn på sound effect så på sound manager får opp dene rutten her: krysser av i voice cancellation da virker de man da virker i basses så bra og de blir dårligere lyd men det er et annet bilde her og som kansje kan hver noe er ikke siker men ta en titt sei ifra om dere vil se noen andre av di allternativene. Lenke til kommentar
T-Bear91 Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Mitt lydkort er innebygget i hovedkortet. Det heter: Sigmatel High Definition Audio Endret 13. september 2008 av BloodSpiller Lenke til kommentar
T-Bear91 Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Nvm folkens. Jeg kjøper heller et lydkort Endret 13. september 2008 av BloodSpiller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå