Skalle Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg satt og hadde lite å gjøre i dag og tenkte jeg skulle ta en liten tur inn på Gears of War og spille litt online etter gammelt. Tenkte det kunne vært litt gøy. Første matchen så møter vi så klart et par hyggelige karer fra England som lot oss få vite hvor mye vi lagget og alt som var galt med spillet når de ikke klarte å drepe oss, og hvor mye bedre de var når de først klarte det. I tillegg var det to på deres lag som stakk, så da skulle de lage regler om at vi skulle ikke få ta Boomshot siden de var bare to igjen. Når både jeg og andre ikke fulgte denne "kommandoen" så skulle de gi dårlig rep og de skulle hacke live-kontoen min osv. Jeg gav så klart disse to den dårlige rep'en jeg kunne for de oppførte seg skikkelig dårlig. Denne episoden er jo ikke akkurat enestående og langt fra det verste jeg har opplevd, men poenget er at jeg sitter ikke igjen med følelsen etterpå av å ha hatt det gøy. Jeg blir jo bare irritert og synes det ødelegger så utrolig mye av det som skal være morro. Denne tråden var kanskje mest for å tømme litt frustrasjon, og jeg er klar over at ved en del spilling så hadde jeg sikkert oversett disse hyggelige menneskene etter hvert, men nå var det en stund siden og jeg klarte å la meg påvirke. Gode tips på hvordan gjøre XBL til den hyggeligste opplevelsen man kan få er likevel ikke å forakte i denne tråden. Lenke til kommentar
chberge Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Etter hvert som man har spilt en del finner man som regel hyggelige mennesker som man legger til i Friendslisten og dermed er det enkelt å spille med de igjen. Når du bare møter drittfolk som du beskriver er det bare å gi de dårlig REP så sørger Xbox Live for at det er mindre sjangse for at du møter du igjen. Men noe skikkelig råd mot dette er det egentlig ikke, det er alltid en eller flere drittsekker som skal ødelegge. Bare spill litt mer så finner du tilslutt noen skikkelige folk som er gøy å spille med, og da blir det fort veldig gøy... Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 prøv å finn ut hvor gamle dem du spiller, har masse å si For eks jeg er jo hyggelig og er bare 22år Av og til finner man norske som er like gærne som 14isser fra Amerika, og kansje enda værre!! Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Dette du nevner her er grunnen til at jeg nesten har kuttet ut all online-aktivitet. Uansett hvor gamle de er, er de fleste jeg møter umodne og oppfører seg som drittunger. Og de skal absolutt dele alt de har på hjertet. Og hele mikrofonsystemet er jo bortkastet når man må mute nesten hver person per match. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Muter du får du ihvertfall dårlig rep, siden du ikke responderer på det de sier, eller "reglene" de lager. Men, dette er som jeg skulle sagt det selv. Jeg har gitt det opp for lenge siden, spiller nå bare sammen med venner eller folk jeg vet holder seg seriøse. Når man gjør det selv også, er det aldri et problem å finne et game hvor de er likesinnede. Du blir invitert nesten automatisk dersom de liker å spille med deg. Ikke gi opp, det finnes bedre folk der ute! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 1. Start med kun norske på vennelista. 2. Spill med folk på vennelista. Eneste måten å nyte Online spilling i spill som ikke gir deg muligheten til å mute folk direkte fra spillet. Halo 3 og Call of Duty 4 er gode på dette. Frustrerende er det uansett, i og med at man ikek burd trenge dette. Xbox Live hadde hatt godt av en slags grupperingstjeneste, hvor man kan søke etter spillere med så og så mye gamerscore, folk fra spesifikke land, folk med så og så mye good reviews osv. Dette fenomenet er jo ikke eksklusivt til Xbox Live heller. Husker ikke sist jeg spilte en kamp med ukjente uten at det var minst en som ødelegger. Som oftest havner jeg sammen med en tre til fire hyggelige folk, men det hjelper ikke mye når den ene personen makter og skrike like mye som en gjennomsnittlig apefamillie. Mute, mute, add norsk venn, mute, mute, mute. Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Det er nok som nevnt over at man bare må finne seg i det, mute drittsekkene eller la være å spille. Jeg møter også stadig vekk rasshøl og valper som ikke klarer å oppføre seg skikkelig. Det er synd, men slik er det. Heldigvis er de fleste OK da. Jeg har nå begynt å spille litt Gears igjen, men trenger noen å spille med. Send gjerne en FR hvis noen er interessert i å spille! Bill.mrk: diskusjon.no Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Xbox Live trenger en kraftig oppgradering hvor man får søkekriterier på spillere man vil spille mot - jeg hadde satt pris på å kunne velge nasjonalitet, alder og hvilken spillsone spillerene har satt seg i når jeg finner med- og motspillere på Xbox Live. Slik systemet er nå kan du banne på at du havner i gruppe med idioter, og dette er oftere regelen enn unntaket. Microsoft selv har vel gått ut og sagt at de synes at idiotene på Xbox Live er et problem, da det er disse som ofte er medskyldige i at folk velger å ikke fornye sitt Gold-abbonnement. Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Skalle skriver en veldig god post som kan oppsummere hvorfor jeg spiller 360 kun offline og bruker PC'en til online gaming. TDU på 360 er mye mer behagelig uten menneskelige spillere. Det fant jeg ut da min Gold membership tok slutt. Jeg erfarer PC-spillere som litt mer modne i gjennomsnitt. Det er selvsagt mange idioter også bak PC'en og man møter jo noen av og til. Men jeg får følelsen at mesteparten holder seg til Counter-Strike. Et spill som jeg heldigvis ikke har sansen for. Hvorfor er det sånt? Jeg vet ikke... Et PC-tastatur har mange taster, noe som kanskje skremmer vekk den gjennomsnitlige neandertalen. Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Et PC-tastatur har mange taster, noe som kanskje skremmer vekk den gjennomsnitlige neandertalen. Lite sannsynlig. Jeg er ikke PC-gamer selv, men jeg har stilt spørsmål tidligere i andre fora om hvorvidt folk på PC multiplayer oppfører seg bedre enn folk på konsoll mp, og fått mange svar om at det ikke er tilfelle. Så du har kanskje vært heldig? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 På PC må du enten skrive via tastaturet, eller kjøpe deg en Mic å skrike i. De aller fleste gidder ikke sitte å trykke på tastaturet bare for å spamme, da det ikke gir nok oppmerksomhet med en liten tekstremse på siden av skjermen. Og tror du at noen små unger gidder å betale en hundrelapp for å skrike i mikrofonen? Hell no. Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Et PC-tastatur har mange taster, noe som kanskje skremmer vekk den gjennomsnitlige neandertalen. Lite sannsynlig. Jeg er ikke PC-gamer selv, men jeg har stilt spørsmål tidligere i andre fora om hvorvidt folk på PC multiplayer oppfører seg bedre enn folk på konsoll mp, og fått mange svar om at det ikke er tilfelle. Så du har kanskje vært heldig? Avsnittet som du quotet var ikke så veldig alvorlig Jeg tror det kommer an på hvilket spill det er snakk om. Jeg har som sagt truffet en del idioter på PC, men sjelden mange på en gang. Det er derimot ganske vanlig på konsoll... Visse spill trekker til seg visse folk. En annen mulig forklaring er at den gjennomsnitlige PC-spilleren er ofte litt eldre enn konsoll-spilleren. En gaming-PC koster jo betydelig mer enn en god konsoll, slik at få småunger har råd til en kraftig PC. Det kan muligvis forklare hvorfor det er mange idioter på spill som ikke krever en stor PC. CS kan man spille på mammas PC mens hun er på jobb. Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Det kan godt tenkes. Det er nok en del bortskjemte barn som får dyre PCer, men de er nok i mindretall. Det er uansett trist at foreldre lar barna sine holde på slik mange gjør ved ikke å følge mer med på hva de foretar seg. Hadde jeg gått forbi døre til guttungen (hvis jeg hadde hatt en) og hørt han kjefte og banne slik man kan høre på Xbox Live en vanlig onsdagskveld hadde det blitt månelyst Lenke til kommentar
Avean Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Kommer an på spillene, f.eks i CS så er 90% drittsekker. Inviterer du en nybegynner i CS så vil han bli mobbet og votet utav servern garantert. CS har verste miljøet jeg har vært borti, det slår konsolltoskene ihvertfall. I COD4 er samme problemet, der blir jeg kalt cheater eller feig selv om det er jeg som får laget til å vinne. Problemet med onlinespill er at alle "tror" de er verdens beste, når de da møter motstand nekter de å tro det. Det må være juks eller en bug som gjør at de taper. Så er det ingen straff for å være drittsekk, jeg har fått drapstrusler til og med. Folk gir blaffen og har 0 respekt. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Bare jeg som koser meg når det er mange unger som spiller halo 3? Synes de alltid finner på noe kødd ^^ Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Bare jeg som koser meg når det er mange unger som spiller halo 3?Synes de alltid finner på noe kødd ^^ Selv er jeg en slik "unge". Forskjellen er at jeg prøver å holde mic på minimum og chat på resten. Men majoriteten her i tråden har rett. Det er veldig mange tullinger på XBL. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Xbox live trenger ikke en oppdatering på "søkemotoren", Live trenger serverutvalg, istedetfor denne idotiske matchmakinga som kun gjør spill dårligere. Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Helt riktig. Matchmaking er så utrolig tungvint. Hadde de klart å lage lobbyer og egne rom så hadde det vært mye bedre. Men for å bedre opplevelsen på Live er å sette innstillingene på X360'en slik at du kun kan høre de som er på friendslisten din. Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg merka iallefall stor forskjell etter at jeg bytta gamerzone fra underground til casual. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå